Stránka 1 z 1
Napsal: pát srp 10, 2007 18:49
od Štěpán
Ahoj lidičky,
Tak jsem se vrátil z Itálie. Bohužel s menšími problemy se Samarou.
Cestou tam jsem mel průměrnou spotřebu 7 l / 100 km při prumerne rychlosti 85 km/h ( dalniční ( celkem dálnic 900km ) od 110 do 140 ale spis 125 a po okreskach 100 az 110 - s vyjimkou Alp
) ).
Problem je ale v tom, že při zpáteční cestě se mi zvýsila spotřeba na asi 12 - 15 l na 100 km., a zhruba po 1000 km se mi rozsvítila i kontrolka Check Engine ( snad to pisu správně ).
Nejdřív jsem si myslel, že je nekde prdla hadice pro vracečku benzínu do nádrže, tak jsem to zaslepil, ale furt byl v nádrži vír
Napadá mě, jestli se něco nestálo s těma elektromagnetickejma ventilama, co tam jsou. ( protože chvíli to dokonce chcípalo na volnoběhu - před tím, než se teda rozsvítila kontrolka kontroly motorů ). Ještě mě napadá, jestli nemůže být problem v tý elektronice, co je pod sedačkou spolujezdce.
Takže jestli vás něco lidičky napadá, tak mi prosím poraďte.
Děkují...
[ Komentář přidal: Luděk Musil: po srpen 13, 2007 08:26 ]
Nevím, proč jsi položil svou otázku do Axtecu k Nivě??????. L.
Napsal: pon srp 13, 2007 06:28
od Luděk Musil
Asi bych si napřed nechal přečíst řídící jednotku - co tomu chybí a potom bych řešil dál.
Pokud je čtení diagnostiky stejné, jako u 21044i a 21073i - najdeš návod v naší knihovně (viz:
http://www.ladaklub.com/technika/index.htm )
L.
Napsal: pon srp 13, 2007 18:37
od Štěpán
Omlouvám se, ale nechtěl jsem zakládat zase nové téma!!! A jelikož už tady bylo téma ohledne Exteku, tak jsem to zapíchnul sem.
Mimochodem po blizším prozkoumání mam karb " Licensed by Solex " a hejbal jsem s elektromagnetickejma ventilama, a byli(y)
povolený, tak jsem je dotáhl, a zdá se, že se to dostalo trochu víc do normálu, ale stále mi svítí Check engine. Přemejšlím, jestli jsem tim nadměrným pálením benzínu neoddělal lambda sondu, resp. katalyzátor
Doufám, že katalyzátor je v pořádku.
Nevíte kolik stojí katalyzátor a lambda sonda???
Jinak máš Luďku pravdu, nejdřív se musím podívat na tu svorkovnicí, co mi řekne elektronika.
ps: To je právě ten důvod, proč nenávidím elektroniku, která má něco společnýho se čtyřdobým spalovacím motorem
Napsal: úte srp 14, 2007 06:12
od Luděk Musil
V knize, na kterou jsem dal odkaz je způsob, jak lambda sondu proměřit.
Na katalyzátor (pokud je odpálený) bych se vyprdl a nechal ho, jak je. L.
Napsal: úte srp 14, 2007 06:56
od Wolf
Štěpán Getsko píše:... ale stále mi svítí Check engine. Přemejšlím, jestli jsem tim nadměrným pálením benzínu neoddělal lambda sondu, resp. katalyzátor
Pokud kontrolka svítí stále, neměla by to být vadná lambda, ta se ozve až po ohřátí. A propálený KAT se u EURA 2 neozve vůbec. W.
Napsal: pát zář 14, 2007 14:10
od Štěpán
Tak dnes jsem byl v Mělníku v CS-AutoLADA pro nákup pár dílu na 2103 a Samaru. Rovnou jsem poprosil mechaniky, aby se mi koukli na samaru. Připojili elektroniku na řídící jednotky a začali zjišťovat co se stalo. Nepřišli kuci na NIC
, ale pak mi to začalo fungovat bez problému.
Asi někde nějakej blbej kontakt. Ale musí se říct, že kucí jsou opravdový odborníci, protože sotva otevřeli kapotu, tak mi začali přepojovat všechny hadičky na karburátoru. Prý byli špatně zapojený, ale já jsem do nich od koupě auta nešahal. Hrabali se mi v tom asi 45 minut a nevzali za to ani prd!!!
A zjistil jsem několik zajmavostí o SOLEXech. Měl jsem povolené elektromagnetické ventily, které se staraj o dávkování paliva. Horní je na volnoběh a spodní je na výkon ( zátěž ) Fungují na tom principu, že řídící jednotka řídí frekvenci impulsu podle zátěže a otáček motoru. U mně byla vada v tom, že ty ventily nepulzovali, ale byly stále otevřeny => lilo mi to tam hektolitry benzínu
, ale teď se samárka sama zázračně vyléčila.
Napsal: pát zář 14, 2007 14:35
od JmJ
To mi nejak hlava nebere. Tak rypali se ti v tom, nebo se to samo opravilo? v tom se mi zda byt skryt nejaky rozpor
Napsal: pát zář 14, 2007 19:47
od Štěpán
No vpodstatě mi napojili auto na diagnostiku a začali zjišťovat, co se stalo. Přišli akorat na to, že nejdou impulsy z ŘJ ( co je pod sedadlem spolujezdce ) do těch elektromagnetickejch ventilu. Tvrdili mi, že je ta ŘJ špatná, že je jí potřeba vyměnit. A s tim jsem taky odjel. A po pár kilometrech přestala svítít kontrolka CHECK ENGINE a začali proudit pulsy do ventilu
A problem se zázračně vyřešil sám!!!
Napsal: pát zář 14, 2007 19:59
od Křečík Barbuška
Možná i to přeházení hadiček mělo "zanedbatelný" význam, teď mě tak napadá, když tam vědí co je to Solex, tak by mohli mít i nějaké díly na něj, prodávají na tom Mělníku nebo jen servisují? Máš nějaký kontakt?
Napsal: pát zář 14, 2007 20:18
od Štěpán
Koko Loko píše:Možná i to přeházení hadiček mělo "zanedbatelný" význam, teď mě tak napadá, když tam vědí co je to Solex, tak by mohli mít i nějaké díly na něj, prodávají na tom Mělníku nebo jen servisují? Máš nějaký kontakt?
Vždyť tam vozej díly přímo z ruska originál od výrobce a vykládaj to rovnou z vagonu
Mají tam sklad velikosti normálního supermárketu.
Kontakt + 420 315 627 347 ale už jsem dlouho na tohle číslo nevolal, tak nevím, jestli je ještě platný. Jinak je to
http://www.lada.cz/
Napsal: pát zář 14, 2007 20:31
od Křečík Barbuška
Aha, no totiž na apcentras.sk jsem si v katalozích našel čísla bižuterie co potřebuji k Solexu, ale v xlsku co jsem si stáhl právě z lady.cz jsem jich půlku nenašel, dík za info započnu vyjednávání.
Napsal: sob zář 15, 2007 08:18
od Michal Pokorný
Štěpán Getsko píše:Koko Loko píše:Možná i to přeházení hadiček mělo "zanedbatelný" význam, teď mě tak napadá, když tam vědí co je to Solex, tak by mohli mít i nějaké díly na něj, prodávají na tom Mělníku nebo jen servisují? Máš nějaký kontakt?
Vždyť tam vozej díly přímo z ruska originál od výrobce a vykládaj to rovnou z vagonu
Mají tam sklad velikosti normálního supermárketu.
Kontakt + 420 315 627 347 ale už jsem dlouho na tohle číslo nevolal, tak nevím, jestli je ještě platný. Jinak je to
http://www.lada.cz/
http://www.mapy.cz/searchScreen?query=M ... izIds=none