Stránka 1 z 1

Úbytek napětí na pojistce

Napsal: sob srp 11, 2007 20:27
od Honza 21061
Chtěl bych se zeptat na zkušenosti ostatních s okruhem pojistky č. 2 (a samozřejmě i jiných okruhů)... Pokaždé, když mám zapnuté stěrače a současně ventilátor topení, rychlost stírání se zmenší (o pouhým okem znatelnou hodnotu), děje se to v kterýchkoliv otáčkách motoru a v zimních plískanicích, nebo i teď v prudkých deštích kdy je každý dvojkyv stěračů navíc dobrý, mi to celkem začíná vadit.
Záhada je ovšem v tom, že jsem celou elektroinstalaci zbavil přechodových odporů, oxidací, všechno mám prostříkané, dokonce pojistky komplet vyměněny za nové a přesto tam jsou takové úbytky.
Nepomohlo by třeba vyměnit hlavní vodiče týkající se okruhu poj. č. 2 za jiné s větším průřezem? Máte s tím někdo zkušenost?
Nebo je po cestě kabeláže zrada v podobě nějakého mně neznámého konektoru? Proč s tím jsou takové problémy, když je všechno očištěné a prostříkané? (ostatně i na vstupu do regulátoru nap. jsem naměřil ani snad ne 11 V a osvětlení přihrádky značně kolísá se zapnutými blinkry, tudíž je v p... asi všechno...)
Připadá mi, že Lada jako taková má značně poddimenzovanou a nedodělanou elektřinu, co si o tom myslíte...?
Srovnám- li (jako obvykle) s Wartburgem a Trabantem, něco takového tam bylo nemyslitelné. :roll:

Napsal: sob srp 11, 2007 21:36
od Křečík Barbuška
Nedisponuji znalostmi elektriky v kulaťáčích, ale nemůže být třeba na vině spínačka, unavený kontakt, způsobující velký úbytek napětí při větší zátěži?

Napsal: ned srp 12, 2007 02:37
od Honza 21061
To mě taky napadlo, ale zároveň doufám, že tohle to nebude, protože nevím, jak to zase z toho budu dolovat a spravovat. :? Asi to pro jistotu přeměřím a uvidím co to bude provádět. Myslím, že kontaktová část by měla jít vyměnit samostatně za jinou, aniž by se musela vyměňovat kompletní spínačka...?

Napsal: ned srp 12, 2007 06:04
od Michal Pokorný
Jo ten "oříšek" vyměnit samostatně jde. Je ve spínačce zajištěn takovým jakoby rozpěrným kroužkem-pružinkou, no prostě takový napružený tvrdý drátek je zacvaklý v drážce ve spínačce tak ten vydlobnout a ta kontaktová část jde pak vysunout.

Napsal: ned srp 12, 2007 08:53
od Jirka 2103
Přesně tohle dělala i naše Lada (2103, 1975)

Přestalo to (z velké části) když jsem kompletně rozebral páčky pod volantem, ze všech kontaktů odstranil ty kila jakési mazlavé hmoty, původně snad vazelíny.

Stěrače teď doslova lítají po okně a větrák má zanedbatelný vliv...
Dokonce to lépe bliká :wink:

Dal jsem taky relé na potkávací světla aby ty proudy nešly před tu páčku... :evil:

Zajímalo by mě proč soudruzi šetřili na jednom relé. :roll: Ty kontakty v té páčce světel byly dost opálené...

Nějaký vliv ten zapnutý větrák samozřejmě má, ale dost se omezil s porovnáním se stavem před vyčištěním lukasů...

Napsal: ned srp 12, 2007 15:26
od Laďuša
Vladimír píše:Dal jsem taky relé na potkávací světla aby ty proudy nešly před tu páčku... :evil:

Zajímalo by mě proč soudruzi šetřili na jednom relé. :roll: Ty kontakty v té páčce světel byly dost opálené...

Nějaký vliv ten zapnutý větrák samozřejmě má, ale dost se omezil s porovnáním se stavem před vyčištěním lukasů...
Zajímavé, já žiju v domnění, že 2103 světla má přes relé....a ono ne. :shock:
A větráček má vliv, ale mnohem větší to idiotský denní svícení.... Jakmile zhasnu, tak větrák hned běží mnohem rychlejš....

Napsal: pon srp 13, 2007 08:41
od Jirka 2103
No, ta naše 2103 měla relé akorát na dálková světla :D

Potom co jsem dal to relé i na potkávací světla mám takový dojem že to svítí více :wink:

P.S - je dobré si koupit elektronický regulátor napětí. Když to má aspoň trochu otáček než je volnoběh tak je v síti tvrdých 14.2V a je tomu naprosto ukradené jestli se svítí, nebo bliká. A pokud jede ventilátor chladiče i se světly tak těch otáček musí býtr pochopitelně trochu více ale furt je v síti 14.2V.. :roll: :wink: Je to prostě velká změna k lepšímu proti tomu mechanickému keplu... :evil:

Napsal: pon srp 13, 2007 14:53
od Vašátor
Vladimír píše: P.S - je dobré si koupit elektronický regulátor napětí. Když to má aspoň trochu otáček než je volnoběh tak je v síti tvrdých 14.2V a je tomu naprosto ukradené jestli se svítí, nebo bliká
Na starý regulátor s kotvou nedám dopustit :-) ... nevím co se vám na něm nelíbí, mně funguje přesně tak jako tobě elektronický. Navíc starej vydrží věčnost :D

Napsal: pon srp 13, 2007 15:28
od Saša
Propájet u "hranaté" řady pojistkovou skříň jde to lehce ven. u "kulaté" dotáhnout šroubky a PŘEDEVŠÍM!! Odšroubovat a očistit a znovu přišroubovat všechny kostry v motoru pod palubkou a vzadu ,napatlat vaselínou aby k tomu nemoch kyslík a bude s elektřinou na velmi dlouho pokoj..."koster"je tam hodně ale věřte vyplatí se to!

Napsal: úte srp 14, 2007 08:06
od Jirka 2103
Vašátor píše:Na starý regulátor s kotvou nedám dopustit :-) ... nevím co se vám na něm nelíbí, mně funguje přesně tak jako tobě elektronický. Navíc starej vydrží věčnost :D
Mě se na tom mechanickém nelíbilo to, že ať jsem ho nastavoval jak chtěl, nešlo to udělat jinak než že bez světel bylo v síti přes 15V :twisted: a se světly to bylo rádo za 13V :evil: :twisted: Navíc se tak během týdne naprosto rozešteloval... :roll:

Možná byl ten "můj" špatný, ale ta elektronika se mi zamlouvá mnohem více :D :wink:

Napsal: úte srp 14, 2007 09:10
od Honza 21061
Laďuša: To idiotský denní svícení mimochodem zachrání ročně desítky životů a milionové hodnoty, ale to sem teď nepatří. :roll:

Jinak já jsem přesně jako Vašátor zastáncem klasického (vibračního) regulátoru i když mám doma i elektronický, pro případ poruchy. Za celou dobu, co mám Žigula tj. přes 2 roky a předpokládám, že předtím celých 18 let, na ten regulátor nikdo nesahal a dává stále stejné hodnoty, které jsem naměřil při zapnutých tlumených světlech a zvýšených otáčkách 13,5 Voltu. Sahat na to nebudu, určitě to stačí, když ani ve městě v zimě nemívám problémy s akumulátorem.

Saša: Palubku jsem rozdělával krátce po koupi, teď mě to mrzí, protože jsem propíchl "plomby" abych štít vytáhl a tím pádem je vidět, že se s tím něco dělalo. Všechny svorkovnice jsem prostříkal kontaktolem a očistil, uzemnění a ostatní spoje na autě mám udržované řekl bych až přehnaně pečlivě, stříkám to a čistím několikrát ročně, prostříkávám i zásuvku přívěsu, kterou nepoužívám.
Zkusím ještě jednou rozebrat ty pojistky a proměřit spínací skříňku... Díky za rady!