Stránka 1 z 2

starter

Napsal: pát črc 20, 2007 19:02
od kubahosi
Zdravim mam takovy maly problem se starterem nevi nekdo cim by to bylo???Startuje v pohode ale obcas asi nespina jakoby kdyby byka uplne vyzdimana baterka

Napsal: pát črc 20, 2007 20:20
od Sender
Doporučoval bych nejdřív zkontrolovat ,jestli někde není přechodovej odpor (na kabelu od startéru,kontakty baterie,spojení vodičem mezi motorem a karoserií,uhlíky na startéru).

Napsal: pát črc 20, 2007 20:22
od kubahosi
to asi ty uhliky co??to zacalo delat nedavno

Napsal: pát črc 20, 2007 20:31
od Sender
Těžko říct. Mě tohle dělalo to spojení mezi motorem a kastlí.Dal jsem pořádnej vodič a je to v pohodě.
Zkus nejdřív zkontrolovat kontakty na baterce (je to hled).

Napsal: pát črc 20, 2007 22:42
od Kopr
KLADIVO dělá ďivy.

Napsal: sob črc 21, 2007 10:41
od Stanley__001x
Špatná civka nebo spíš jen trochu napálenej kontakt na ní.

Napsal: sob črc 21, 2007 13:58
od kubahosi
to muze byt i civkou ju??Tak to me nenapadlo

Napsal: sob črc 21, 2007 16:39
od Dusan
Ano pripadne vyhriaty kablik na cievke...hlavne ked je este stale na faston.. lepsie priletovat na pevno a odpajat ay mimo cievky.

Napsal: sob črc 21, 2007 16:40
od kubahosi
a jak poznam ze je vyhraty???

Napsal: ned črc 22, 2007 22:02
od Vašátor
Pod pojmem "cívka" se myslí spínací elektromagnet startéru - jen aby nedošlo k záměně se startovací indukční cívkou.

Chování startéru je takové, že pouze cvakne a nic?? Čili cívka sepne, ale startér se neroztočí? Potom by to mohly být opálené spínací kontakty v cívce nebo již zde výše popsané...

Napsal: pon črc 23, 2007 07:56
od Dobi
Píšeš, že nespíná. To je co? Když otočíš klíčkem, tak naprostý nic, nebo cvakne startér, ale neotočí motorem? Co máš za auto? Než se pustíš do startéru, zkus, co dělá spínací skříňka ( blbě doléhající nebo opálené kontakty na ořechu) a u novějších 05/07 taky jestli funguje relé startéru (pokud je, tak je na pravém podběhu, takové malé, taková jsou taky v pojistk. skříňce a vedou k němu 2 tenký( ovládání od spínací skříňky) a 2 tlustý dráty- spínají právě tu cívku na startéru - barvu z hlavy nevím). Větší je od kontrolky dobíjení, pokud je) Jestli tohle funguje, tak by měla fungovat ( cvakat - a to je slyšet )cívka na startéru. Pokud ne , tak chutě do ní a kontaktů, které obsluhuje, t.zn. startér ven. Hlavně ale zkontroluj všechny spoje ( povolený, uvolněný, zaoxydovaný a pod.) Možná to je jen proktina, ale požádně pozlobí.

1500s - starter

Napsal: stř črc 25, 2007 12:03
od Matobee
Zdravím prítomných,

ja mám tiež podobný problém s Ladou 1500s (21061)... po otočení kľúčikom štártér zvykne len cvaknúť bez toho, aby roztočil motor... motor roztočí niekedy na tretí až piaty pokus... vždy som však napokon naštartoval...
Posledné dva týždne som sa dostal tri krát do situácie, keď som štartoval zohriaty motor a potom čo na prvý krát nenaskočil pri druhom pokuse už štartér ani len necvakol... v dvoch prípadoch som po ochladení motoru naštartoval na prvý krát, no v spolednom prípade nepomohlo nič a museli ma roztiahnuť ... auto sa chytilo trojke na prvý pokus..
Som laik, viem akurát kde sa dolieva a kontroluje olej, tankuje benzín, dolieva voda do chladiča a ostrekovačov.. :lol:
Vedel by mi niekto polopatisticky poradiť ako odhaliť príčinu ešte pred tým ako s autom pôjdem do servisu... Nájsť totiž dnes servisákov, ktorý sa rozumejú týmto starším autám je umenie a väčšinou stretáva človek "meničov súčiastok", ktorých diagnostika končí pri napichnutí auta na počítač...
Prípadne viete mi poradiť nejakého dobého mechanika v Bratislave a okolí, ktorý sa Ladám rozumie?

Napsal: stř črc 25, 2007 14:51
od Luděk Musil
Matobee píše:Som laik, viem akurát kde sa dolieva a kontroluje olej, tankuje benzín, dolieva voda do chladiča a ostrekovačov..
Těžká rada :( ........kontrola a vyčištění opálených kontaktů ve spínací skříňce (rozebrat spodek spínací skříňky) a kontrola a vyčištění opálených kontaktů v cívce startéru (rozebrat cívku startéru). L.

Napsal: stř črc 25, 2007 16:34
od Štěpán
Luděk Musil píše:
Matobee píše:Som laik, viem akurát kde sa dolieva a kontroluje olej, tankuje benzín, dolieva voda do chladiča a ostrekovačov..
Těžká rada :( ........kontrola a vyčištění opálených kontaktů ve spínací skříňce (rozebrat spodek spínací skříňky) a kontrola a vyčištění opálených kontaktů v cívce startéru (rozebrat cívku startéru). L.
Tohle dělalo mýmu otci taky a byl to opálenej kontakt na cívce startéru, která přitahuje pastorek. Chce to rozmontovat a šmirglem vyčistit. Mělo by se zajet za někým, kdo aspoň trochů rozumí autům a on by to mohl zvládnout tak za hodinu až dvě.

Napsal: stř črc 25, 2007 20:51
od Acibuk
já bych to rozlišoval takto - magnet startéru je prostě elektromagnet, pokud správně funguje, ozve se cvaknutí (vysune) , pak máš na tom velkým válci 4 cívky, pokud máš na jedné z nich něco špatně, ne vždy se startér roztočí. Mě to třeba dělalo asi jednou za 100km. Nedávno jsem to opravoval, poprvé to laikovi zabere hodinu, nejtěžší je vytáhnout startér z auta. Pokud to necvakne, buď do něj nejde proud nebo nefunguje elektromagnet.