Stránka 1 z 1

Dvojka jde občas přes zuby

Napsal: pon črc 16, 2007 08:54
od Acibuk
což se mi většinou stává při podřazování ze trojky, spojku mám až na podlaze a většinou se tak stává v kopcích a zatáčkách. Ale možná je to subjektivní, frekvence asi jednou za 100-200km, nicméně trhá to srdce.Stává se to ještě někomu? Připadá mi, že intervaly se zkracují.

Napsal: pon črc 16, 2007 09:12
od Trevor
Pokial sa jedna o 5q tak si ztoho nic nerob tie prevodovky nedasahuju ani zdaleka takych kvalit ako 4q. Pokial ti to ide cez zuby tak to moze byt synchron alebo vidlicka. Tak isto zalezi ze ako je natom synchronizacna spojka. Proste treba to vidiet. Oprava si ale vyzaduje rozhadzanie celej prevodovky lebo inak sa ktomu kolecku nedostanes :D

Napsal: pon črc 16, 2007 11:09
od Křečík Barbuška
Co funguje do toho se nehrabe, pokud to aspoň trochu řadí nedrbal bych do toho :lol: .

Napsal: pon črc 16, 2007 11:29
od gogo
lepsi olej, a rozchodi to same :twisted:

Napsal: pon črc 16, 2007 11:57
od Honza 21061
Dělá mi úplně to samé i 4. kvaltová převodovka. Právě tak jednou za 100- 200 km při řazení z jedničky na dvojku, nebo ze trojky na čtyřku. Buď to jen tak cvakne, nebo se spočítají zuby a srdce mi to rve taky. :evil:
Připadá mi, jako by v ten moment vynechala synchronizace, nebo spíše její blokování a rychlost tam zapadla dříve, než je to možné.
Když člověk nechce absolvovat dle mého názoru zbytečné sundavání a rozebírání jinak dobře fungující převodovky, pomoc je jediná- pomaleji řadit a při průchodu páky neutrální polohou povolit tah/tlak na ní, ať se o těch pár milimetrů vůle vrátí zpět a potom v řazení pokračovat. Tedy řadit jakoby na 2 tahy, ne na jeden.
Jo, přichází se tím o možnost řadit "sportovně" díky krátkým drahám a přesnosti řazení, ale zase se přitom nepočítají zuby. :)

Samozřejmě je možnost řadit i s dvojím vyšlápnutím spojky. 8) Ale to u žigula dělám nerad, obětuji raději trvanlivé synchronizační kroužky, než pomlouvané spojkové válce Fenox. :roll:

Napsal: pon črc 16, 2007 12:23
od Acibuk
no, já jsem zvyklej z 1203 řadit pomalu a plynule, dávám tomu čas. asi to nechám dorazit a za pár let se poohlídnu po nějaké tišší převodovce. Stejně chci přes zimu poskládat jiný motor.

Napsal: pon črc 16, 2007 12:24
od Křečík Barbuška
Zajímavé u mě teorie pozvolnosti nefunguje, pokud chci zařadit z 5 na 4, musím švihem a pokud možno úhlopříčně, jinak se pětka brání a lze poněkud obtížně vyřazovat, nicméněž nic mě nedonutí pod to vlézt, pokud to bude aspoň trošku chodit.

Napsal: pon črc 16, 2007 12:33
od Myso
uf to som rad, uz som si myslel ze 5ku treba vytrhavat iba na mojich prevodovkach :)

ja som naposledy ked som skladal prevodovku neveril novym synchronom a vybral som stare zo 4kvaltu a sa mi to vypomstilo, synchron na 4ke ako keby ani nebol :) no co uz... sak ozubenych koliesok je na svete dostatok...az sa to vyvali tak to vymenim, a rovno aj prevodovku, tato prekvapivo tecie ako cednik :)

Napsal: pon črc 16, 2007 13:39
od gogo
Myso píše:uf to som rad, uz som si myslel ze 5ku treba vytrhavat iba na mojich prevodovkach
..neni nad origo 5-kvalt :P

Napsal: úte črc 17, 2007 12:00
od Majo
ja prave cim dalej to tu citam, tak som vdacny za Poloneza :mrgreen:

Napsal: úte črc 17, 2007 16:40
od Štěpán
Tohle byl důvod, proč jsem prohral druhý kolo sprintu s 2112. pak jsem ho celou dobu dojížděl a v cíli jsem ho skoro měl :evil: :lol: .
Já bych to vážně neřešil. Mně se to stává max tak při agresivní jízdě a i to tak jednou za 1000 km.

Napsal: čtv črc 19, 2007 20:27
od Stanley__001x
Není nad meziplyny, sice HSV a PSV odcházej asi rychleji :cry: zato přes zuby to mockrát nejde :oops: jen je to pomalejší a projeví se to na spotřebě, ale v kopci jako že dobrý.... :twisted: