Stránka 1 z 2

Svítí kontrolka dobíjení

Napsal: ned črc 08, 2007 19:35
od Zdenek Cervinka
Ahoj, svítí mi kontrolka dobíjení. Auto normálně dobíjí,jak podle voltmetru na palubovce, tak podle externího, tak podle toho , že není vytlučená baterka. Začalo to tu a tm , že úplně nezhasla. Dneska už svítí (tak napůl) pořád. Zkusil jsem přejít kontakty jak na skříňce pojistek, tak přímo na pojistkách, ale žádnej efekt.

Napsal: ned črc 08, 2007 19:53
od Dobi
Co máš za alternátor? Podle pal. desky tuším, že by mohlo jít o 07, poměrně novou. Opět se vrátím ke svému G 224 u 21053/ 1990. Tohle mi taky dělal, než přestal dobíjet ( po příčině, proč nedobíjí, jsem nepátral, uhlíky byly dost sjeté, tak jsem vyměnil regl). Jak bylo zjištěno, byla údajně špatná jedna dioda ze tří na které je zapojena kontrolka dobíjení. ( ne usměrňovací !!!) Prostě kolem zadního ložiskového domku jsou 3 válečkové diody ( jak jsou zapojené, nevím ) a jedna byla kaput. Kontrolka si prosvěcovala. Teď je vše O.K.

Napsal: ned črc 08, 2007 20:01
od Zdenek Cervinka
Jo je to 07. Když jsem to koupil tak to neregulovalo vůbec. Dobíjelo to naplno pořád. Ale už tehdy ta kontrolka občas svítila. Dal jsem novej regulátor, reguluje a nevím jestli přesně od tý doby no každopádně teďka už svítí furt. Diody mě napadly, ale asi to nebude ono, protože proud teče pořád jedním směrem. Z toho kablíku co vede z auta (asi od tý kontrolky ?) do alternátoru. Akorád je ten proud při chodu motoru o něco menší. Já jsem tam nechtěl psát o těch diodách předtím abych to nezúžil jen na ně. Abych se vrátil ktomu regulátoru. Ten původní měl o kontakt navíc. Byl připojenej na výstup z altíku, teda vlastně na baterku. Ale jak říkám, už tehdy to svítilo. Takže fakt nevím. Každopádně díky

Zdeněk

Napsal: pon črc 09, 2007 16:54
od Křečík Barbuška
Pravděpodobně tam máš nějaký novější alternátor, ale vycházím z toho, že princip je všude stejný. Dle schématu 2105 bych tipnul, že máš chybu někde v obvodu, střed vinutí - relátko kontrolky - +12V od nějaké pojistky co je pod proudem po zapnutí klíčku. Takže vadný spoj na fastonu u altecu, vadné vinutí relé, vadné kontakty relé, pokud ti dobíjení funguje jde jen o kosmetickou záležitost v mojí zastaralejší 2107 se s kontrolkou ani neobtěžovali, snad se nepletu, pokud ano dejte vědět v čem jsou ty nové alternátory odlišné.

Napsal: pon črc 09, 2007 21:01
od Roman
Alebo ak nie je to rele origo 6V ako ma byt ale vymenene za 12V tak to moze sposobovat tiez. Na Mysovej 2105 sme to dorabali, najprv sme tam dali 12V relatko a fungovalo to, ale po nejakom case zacala kontrolka svietit. 100% to vyriesilo origo 6V relatko.

Napsal: pon črc 09, 2007 21:59
od Dobi
Nevím, jestli nenosím dříví do lesa, ale jestli má Zdeněk alt G 224 ( 14V/55A Made in Bulgaria ) tak kontrolka dobíjení je napojená přímo na solo konektor na kraji zadního čela, a tedy kontrolka nemá relé. Poznal jsem to , já neelektrikář, když jsem nedávno alt montoval zpět do auta a při pokusu o zapojení kabelu, mi tento konektor " samec" nějak zmizel uvnitř alternátoru. Nezbylo teda než ho rozpůlit vyšťourat ho zpět ven a tím jsem zjistil odkud vítr vane, resp. kde je to zapojený. Zde jsou ony tři výše popisované diody a opakuji - nejedná se o diody usměrňovací !!! Ty doufám, pozná každý, neboť jsou o poznání větší a je jich celkem šest v jakési podkově. Tolik polopatické vysvětlení. Jestli to Zdeňkovi dobíjí normálně ( kolik ??? 13,8 - 14,5V ??) tak jak má, tak se jedná opravdu jen o kosmetickou vadu. Podle fotek, co dal na forum se to chová tak jako u mě. Tedy pokud motor stál, se zapnutým zapalováním, tak kontrolka svítila naplno. Pokud motor běžel, kontrolka si různě prosvěcovala, zpravidla intenzivněji, pokud se přidal plyn nebo se zapnul nějaký spotřebič. U G 222 ( vynechávám G 221 ) je relé kontrolky a tak tam bych viděl pouze 2 možnosti, co je kontrolce dovoleno - tedy relé sepnuté= svítí, relé rozepnuté= nesvítí a nic jiného mezi tím. Pokud píšu nějaké pitomosti, prosím kompetentní o opravu.

Napsal: pon črc 09, 2007 22:09
od Křečík Barbuška
Nevím zdali jsem kompetentní, ale G221/222 má na zadním čele faston a teprve z něho jde drát na relé co bydlí většinou na podběhu, jinak mám pocit, že G222 bulhar ten konektor má a G222 rus ne, ale jist si nejsem a do sklepa či auta teď nepolezu :lol: .

Napsal: pon črc 09, 2007 22:39
od Dobi
To Koko Loko: co se týče 221 nebo 222 máš určitě pravdu. U 05 jsem ho měl venku loni a tak díky mému věku a z toho plynoucí snížené schopnosti něco udržet v paměti a i okolnosti, že se jednalo pouze o banální kontrolu ( když je to venku, tak se tomu podíváme na střeva ), jsem již zapoměl detaily na zadním čele. Ale tu bestii 224 mám zcela čerstvě v paměti, zvláště po té, co jsem musel dolovat ven onen konektor ke kontrolce, tedy pěkně vše povolit, ven a hezky alt rozpůlit a zase vše na místo. Sliboval jsem si, že to vše nafotím, ale pak k tomu nějak nedošlo a je tu jen pár fotek v předešlém tématu ( taky G 224 ).

Napsal: pon črc 09, 2007 22:46
od Křečík Barbuška
Promiň, zle jsem pochopil formulizaci "kontrolka dobíjení je napojená přímo na solo konektor" přečetl jsem to příliš rychle a nepozorně :oops: , pak to tedy ukazuje na nějaké věci co jsou uvnitř alternátoru. G224 jsem neviděl ani z rychlíku :roll: .

Napsal: úte črc 10, 2007 16:54
od Zdenek Cervinka
Díky za odpovědi, jestli jsem to pochopil správně, tak se jedná o to, jestli tam je relé co spíná kontakty(a při dosažení 14 V rozepne). Nebo jestli je tam polovodičové"relé" tedy plynulá regulace. Je tam krabička přímo na altíku (teda stopro plynulá regulace). Jetam i ten sólo konektor na kterej je připojená (teda spíš přez kterej je ukostřená)kontrolka dobíjení. Jdu to vyfotit jetli se to povede dám sem vzápětí fotku. Ale jak jsem psal nahoře při měření SMĚRU proudu ampérmetrem jsem zjistil, že proud teče DO alternátoru (přez ten sólo konektor) i když běží motor a alt dobíjí (14,1 V).

Napsal: úte črc 10, 2007 18:28
od Křečík Barbuška
Nebude ten sólo konektor buzení? To snad musí mít i božský G224.

Napsal: úte črc 10, 2007 19:17
od Zdenek Cervinka
Koko Loko píše:Nebude ten sólo konektor buzení? To snad musí mít i božský G224.
Na ten solo je připojena kontrolka dobíjení. Jinak z altíku leze drát kterej je připojenej do tý regulace. A to je vše.

Napsal: úte črc 10, 2007 19:25
od Dobi
To Zdeněk : No i tak je to úspěch, pokud jsi to fotil na auťáku !! Koukám, možná zase trochu jiný alt. Kdyby jsi ho vyndal ven, pošli fotku. Rád se pokochám. Tohle je ten můj G 224 ( už se mi o něm pomalu zdá, ale po opravě maká jak divej ). Konektor kontrolky je to špinavý, hranatý " nad " hlavní "+"svorkou (M6), tedy co do ní je zleva napojen zelený kabel kondenzátoru a zprava bílý kabel, který vychází z regulátoru. A teď možná to hlavní. Od toho špinavého, hranatého vede drát, na který jsou uvnitř, stočené kolem ložisk. domku, napojené ony tři "malé" diody a mám pocit, že opačný konec je to, co vypadá, ale i ve skutečnosti také je - černý kablík, zapojený konektorem jakoby do reglu. Není to však zapojeno do reglu, ale na jeden z uhlíků. Bohužel to popisuji takhle kostrbatě, doma nemám nic, čím bych to nějak popsal přímo do obrázku. Jinak opakuji: pokud hlásám nějaký blbiny, opravte mě. Elektrikářů je snad tady taky dost, ale jak je vidět, jen málokdo má na svém autě Jeho Výsost G 224koviče.

Napsal: úte črc 10, 2007 19:59
od Zdenek Cervinka
Ten altík mi přijde úplně stejnej. Jenom kondenzátor a regulace je jiná, ale tu jsem měnil. Původně tam byla taková co máš ty. I to vnitřní uspořádání , jak ho popisuješ bylo asi stejný. Ale jak už jsem psal dvakrát myslím si, že kdyby byla špatná dioda, tak by žárovka svítila proto, že by jí tekl proud z alternátoru do baterie. Jenomže tady teče proud i za chodu motoru do altíku. Mrzí mě, že jsem to nevyfotil když to bylo vyndaný, ale kvůli fotce už to vyndávat nebudu :)

Napsal: úte črc 10, 2007 20:14
od Dobi
Je to čistě má laická dedukce. Pokud je motor v klidu a je zapnuté zapalování, tak na kontrolce je + od spín. skříňky a - od těch diod, z kostry. Když se motor točí, alt dobíjí, otočí se polarita a diody to nepustí a kontrolka zhasne. Když je jedna nebo více v tahu, tak to holt více či méně svítí. Nevím, možná je to pitomost. Ale přece jen jedna zajímavost: Když mi to přestalo dobíjet, tak kontrolka zhasla a už neprosvěcovala. Jinak jak mi řekl elektrikář - vykašli se na kontrolku, dává to 14,2V , je to jen kosmetická vada.