Stránka 1 z 1

Přední světla

Napsal: pon črc 02, 2007 17:19
od popest
Dobrý den, mám problém s předními světly. Když přepnu přepínač na středovém panelu (lada 2107) do 3. polohy, světla svítí pořád stejně jako v poloze 2. tzn. pouze "žmouraj". Nerozsvítí se úplně. Pojistky jsou v pořádku, kontakty k pojistkám též. Mohlo by to být relé? nebo úplně jiný problém.

Občas se mi stávalo, že jedno ze světel svítilo málo. Stačilo do něj bouchnout a rozsvítílo se úplně. kontakty připojené ke světlům vypadají čistě.

Děkuji za odpověd.

Napsal: pon črc 02, 2007 17:24
od Vašátor
A svítí pouze parkovací světlo nebo mžourá potkávací? Pokud mžourá potkávací, bude to dělat ukostření světel. Pokud se potkávací vůbec nerozsvítí, hledal bych závadu v relé nebo někde na drátě u přepínače.

Napsal: pon črc 02, 2007 17:35
od FOMA
Tak,tak každopádně zkontroluj ukostření.To by odpovídalo i tomu,že již dříve 1 světlo svítilo slabě.
Jinak z praxe vím,že jsou i tací ,,experti" (zaměstnanci CSAD apd.)co nafasují ve skladě žárovky 24V a pak se diví,že to nějak nesvítí.... :D ale myslím,že tohle nebude tvůj případ :lol:

Napsal: pon črc 02, 2007 21:28
od popest
Podívám se na to ukostření. Je možné zkusit zaměnit ty relé co jsou v pojistkové skřínce? Abych mohl vyzkouset, zda je to tím relé. Jesště se chci zeptat, jakou značku mají potkávací světla? jen abych věděl, které to relé mám zkusit prohodit.

Napsal: pon črc 02, 2007 21:29
od popest
Ještě otázka. Kostřící drát má jakou barvu? a platí to pro celé rozvody v autě?

Napsal: pon črc 02, 2007 21:53
od Vašátor
Kostřící drát vede od žárovky někam na karoserii ... barva, ehm..nevím.
Značka potkávacích světel je světlo s pruhama směrem dolů naznačující svit světla :D
Relátka možno zaměnit

Napsal: pon črc 02, 2007 23:21
od popest
Děkuji mnohokrát. Vyzkouším a dám vědět.

Napsal: úte črc 03, 2007 09:25
od Dobi
Nejbližší kostření je pod dolním šroubem, co upevňuje držák nádobky ostřikovačů. Jsou tam , tuším, dokonce dva dráta a to černé. To je vlevo, ale mám dojem, že každá př. lampa má svoji kostru. Jak je to vpravo, nevím, ale bude to dost podobné. Jinak - když přepneš potk. - dálk. co se děje? Je znát, že se něco dějě? Myslím, jestli se přepnou vlákna na H4? Dělají to oba reflektory? Zkus vytáhnout H4 z reflektoru a nech ji na patici a rozsviť světla a koukej, co se bude dít - svítí - nesvítí, a když svítí, tak jak.

Napsal: úte črc 03, 2007 13:28
od popest
Tak dálkový zapnout jdou. Když přepnu přepínač na dálkové, rozsvítí se obě a je slyšet jak cvakne relé. Jinak, právě jsem se vrátil od Ladika a vypadá to následovně.

Žárovka má 3 konektory. Ten levý (z pohledu když je žárovka ve světlometu) je kostra. Vedou k němu dva spojené černé dráty. Zkoušel jsem obvodovou zkoušečkou proměřit vodivé spojení mezi tímto konektorem a - pólem baterie a v pořádku. Naměřený odpor téměř 0 ohmu.

Když změřím napětí mezi kostrou a horním konektrorem, naměřím něco málo přes 12V. Napětí mezi kostrou a pravým konektorem je 0V. Ale napětí na pravém konetoru vůči hornímu konektrou je -12V.

Bohuzel me nanapadlo změřit napětí na konektrorech při rozsvícených dálkových světlech. Tak nevím jek to pri tom vypada.

Jinak, můžete mi někdo poslat nějaký odkaz nebo říct jak třeba žárovku zapojit mimo auto? tzn. kde je co? Levý konektro bude asi kostra, ale pravý a horní nevím. Děkuji možná by to pomohlo.

Napsal: úte črc 03, 2007 13:52
od Myso
popest píše:Jinak, můžete mi někdo poslat nějaký odkaz nebo říct jak třeba žárovku zapojit mimo auto? tzn. kde je co? Levý konektro bude asi kostra, ale pravý a horní nevím. Děkuji možná by to pomohlo.
tipnem si ze ak je jeden kostra tak tie zvysne dva budu jedno vlakno, druhe vlakno :shock:

Napsal: úte črc 03, 2007 14:00
od Laďuša
Myso píše:tipnem si ze ak je jeden kostra tak tie zvysne dva budu jedno vlakno, druhe vlakno :shock:
jj, to bude ono...
popest píše:Když změřím napětí mezi kostrou a horním konektrorem, naměřím něco málo přes 12V. Napětí mezi kostrou a pravým konektorem je 0V
.......
Bohuzel me nanapadlo změřit napětí na konektrorech při rozsvícených dálkových světlech. Tak nevím jek to pri tom vypada.
Takže napětí mezi kostrou a pravým konektorem bude 12V při zapnutých dálkových světlech ;)

Venku to vyzkoušíš tak, že seženeš něco, co dává 12V, na levej konektor (kostra) jebneš - pól a + na ostatní kontakty. Vlastně je to jedno, kam + a -, žárovky svítí tak jako tak, akorát to nebude svítit, budeš-li mít + na kontaktu k jednomu vláknu a - na kontaktu k druhýmu vláknu ( volná kostra ;) )

Napsal: úte črc 03, 2007 14:02
od popest
No jo no, necekane :) Problem vyresen, obe zarovky maji ty horni vlakna praskla. Koho by to napadlo, ze obe naraz prdnou. :) Mam tam zarovky Narva H4 12V 60/55W je to spravny typ?

Napsal: úte črc 03, 2007 14:05
od Vašátor
Ovšem to co naměříš naprázdno, nemusí odpovídat tomu, co se děje pod zátěží - připojení žárovky. Čím větší proud poteče, tím větší budou úbitky na přechodových odporech zoxidovaných kontaktů.
Čili nejlépe tam strčit žárovku a měřit přímo na žárovce.

Napsal: úte črc 03, 2007 14:06
od Myso
popest píše:Mam tam zarovky Narva H4 12V 60/55W je to spravny typ?
ano, je