Stránka 1 z 3
Priehrievanie
Napsal: pon čer 25, 2007 22:47
od Pisty
Mam taky strasny problem. Idem si tak 115km/h a zrazu teplota vyleti az za roh (teda nevsimol som si kedy to presne vybehlo).
Klasicka vyvrelina. Len ze po vychladnuti a doliati vody sa problem nestratil.
Chladic horuci - vsade, Pumpa funguje - skusane pri otvorenom dekli chladica.
Myslel som si ze sakra chudobna zmes. Dosteloval som lpg a frcal dalej. Ale problem nezmizol. Termostat funguje.
Tak ma cakalo este 450km. Pomala jazda do 80km/h na rovine - kopec bez uspechu.
Tak som zacal kurit a jak na potvoru po 200km mi asi praskol radiator alebo ten ventil.
Vsetko mokre (hlavne moja mila a jej tasky mobil, fotak)
Tak bolo dochladene.
Som momentalne neshopny rozmyslat co sa mohlo stat. Pred tym som chodieval aj 130 v pohode aj dlhsie trasy.
Pomozte co mam robit. Potrebujem jazdit.
Napsal: úte čer 26, 2007 07:41
od Luděk Ondrůch
Nejspíš prasklý těsnění pod hlavou
Napsal: úte čer 26, 2007 08:41
od Maysner
nebo taky povolena matka na svodech u hlavy. me silene rychle mizela voda a ludek o. to pak videl tak sem to dotah. od te doby voda mizi pomalu(pres tesneni pod hlavou)
Napsal: úte čer 26, 2007 08:59
od Marek
Voda v systému nesmí ubývat vůbec a za žádných okolností.
Problém, který je tu diskutován, je téměř jednoznačně způsoben poškozením těsnění hlavy nebo hlavy samotné (prasklá, prohnutá). Přesně jak píše Luděk O. - shodit hlavu a hledat.
A opravu neodkládat!!! V žádném případě s motorem nejezdit, hrozí destrukce!!!
Společně s těsněním hlavy je nutné vyměnit i simeringy ventilů, jsou zničené v důsledku vysoké teploty hlavy po přehřátí.
Napsal: úte čer 26, 2007 11:00
od Pisty
Tak aby som to poupravil. Voda mi nemizne len sa strasne prehrieva. Doma mam este jeden motor len na nom treba spravit GO. Rozmyslal som ze to moze robyt aj neaky vyfukovy ventil - podfukuje. Ale zvuk motoru sa nezmenil ani vykon. Len sa prehrieva.
Dajte este niake namety.
Mam motor s remenovym rozvodom 1,3l.
Napsal: úte čer 26, 2007 12:31
od Marek
Hlava, těsnění hlavy, termostat, víčko chladiče, ucpaný chladič, extrémně velký předstih, volný klínový řemen, vadné vodní čerpadlo.
Doplňte mě..............
Napsal: úte čer 26, 2007 12:41
od Little Red Riding Hood
vodni pumpa teda funguje?? klinak neni out??.. ventil (termostat) funguje neni zaseklej??..
kua, to je tak když pišu 15 minut přispěvěk..
Napsal: úte čer 26, 2007 14:05
od Pisty
Vodna pumpa funguje ked mi vytiekla voda do interieru.
moznost odskusania az buduci tyzden.
Termostat ok - chladic bol cely horuci.
Klinak napnuty - alternator bezi normalne ziadne vypadky nabijania tak myslim ze to bude ok.
Viecko chladica je sice take nic moc ale neviem ci to bude ono.
Chladic vymenim aj tak buduci tyzden - prasknute hrdlo lepene epoxidom.
Ten predstih by som mohol vyskusat - motor pracuje dobre na benzin aj plyn. Skusim pozicat stroboskop..
Voda v oleji nieje. ani naopak preto vylucujem tesnenie.
Na hlavu sa bojim ist lebo nemam momentak inak nemam stym problem.
Vsetko sa sere vtedy ked to clovek najmenej potrebuje. A hlavne vtedy ked som viezol rodinu na svadbu do Popradu. Mesiac pred tym som bol v horach okolo Zvolena a tam slapal jak hodiny.
Pouziva sa kazdy den. Teraz musim chodit autobusom.
Napsal: úte čer 26, 2007 14:20
od Marek
Napsal: úte čer 26, 2007 17:35
od Zdenek Cervinka
Už to psali ostatní, ale asi to bude fakt těsnění. Jezdil jsem s favoritem a asi tak rok, ale spíš dva se mi zdálo, že to v zimě nějak netopí. Dva roky jsou u mě ta 40-50tis. Myslel jse si ucpaný topení kašlu na to. Když to přetalo i chladit, tak jsem otevřel kapotu a po přidání plynu hoooodně bublala nádobka s vodou. Bylo to zavzdušněný. Kapotu jsem zavřel a že pojedu do servisu. Vyjel jsem z brány a vylítala mi voda z výfuku. Po dvou letech.
))) Takže jestli to ve chvíli kdy to nechladí ani netopí je to stopro těsnění.
Zdeněk
Napsal: úte čer 26, 2007 17:42
od Pisty
V chladici sa nevytvaraju ziadne bubliny ani niak inak nieje poznat ze prefukuje ale vylucit to nemozem. V motore je naliata len voda bez nemrznucej kapaliny. Vatsinou u lady som mal ze mi voda tiekla do oleja a vyskakovala mi mierka preto sa mi to nezda.
Chcel by som to porobyt ale ako som spominal tak nemam momentak a opravy bez neho som uz tiez zazil.
Zatial auto stoji aj ked malo 500km s poruchov.
Keby niekto s BA alebo blizkeho okolia mal moznost pozicania na vikend tak by som to spravil. Len na tie simeringy sa asi nepustim lebo neviem ako zhodit ventili ked nemam take vybavenie.
Tak zatial bez auta.
Napsal: úte čer 26, 2007 17:53
od Zdenek Cervinka
Pisty píše:
V chladici sa nevytvaraju ziadne bubliny ani niak inak nieje poznat ze prefukuje ale vylucit to nemozem. V motore je naliata len voda bez nemrznucej kapaliny. Vatsinou u lady som mal ze mi voda tiekla do oleja a vyskakovala mi mierka preto sa mi to nezda.
Chcel by som to porobyt ale ako som spominal tak nemam momentak a opravy bez neho som uz tiez zazil.
Zatial auto stoji aj ked malo 500km s poruchov.
Keby niekto s BA alebo blizkeho okolia mal moznost pozicania na vikend tak by som to spravil. Len na tie simeringy sa asi nepustim lebo neviem ako zhodit ventili ked nemam take vybavenie.
Tak zatial bez auta.
Jestli máš v chladiči jen vodu a né fridex, tak bych to tipnul, že je v pr. nejen těsnění ale i vyrezlá hlava. To jestli teče voda do oleje, nebo olej do vody nebo jestli fouká motor do vody, záleží je na tom kde to těsnění povolilo. Jinak si myslím, že to tady nevyřešíme. Jak jsem psal, najel jsem s tím 40 000, než se to úplně pos.... Až se ti to bude zase vařit tak pusť topení, a jestli to nebude topit tak to je jistý. Já jsem jel po rovině a voda šla nahoru a netopilo to. Za 1000 metrů voda slezla, začalo topit atd. Je ale možný, že ti to těsnění prdne a zadřešto příštích 5 km.
Napsal: úte čer 26, 2007 18:24
od Křečík Barbuška
Jak se pozná vyrezlá hlava a co to vlastně dělá? Je přece hliníková, nebo máš na mysli zanešené kanálky od vodního kamene? To by se asi neprojevilo ze dne na den.
Napsal: úte čer 26, 2007 18:48
od Štěpán
Pisty píše:
Chcel by som to porobyt ale ako som spominal tak nemam momentak a opravy bez neho som uz tiez zazil.
Len na tie simeringy sa asi nepustim lebo neviem ako zhodit ventili ked nemam take vybavenie.
Sundat pružiny z ventilu je otázka pár minut. Vem si noviny, poskládej je na jakýsi tlustý obdelník o velikosti spalovacího prosturu v hlavě a polož to na ventily. Vem si trubku pruměru tak 25mm nebo originál svíčkovej klíč od nářadí na ladu. Polož hlavu na nějakou dřevěnou nebo podobně měkou desku a trubku přilož na horní misku ventilový pružiny. Jedná dobrá rána, případně 2-3 a máš jeden ventil dole.
Zpátky to namontuješ tak, že vezmeš dva velký ( 40 cm dlouhý ) šroubováky, uchopíš je rovnoběžně dvěma rukama na koncích a prostřední částí přimáčkneš tak, aby ti pomocná osoba nacpala ventilový zajišťovací klínky na správný místo.
Ohledně toho momentáku, tak si vem golu, polmetrový nástavec a utahuj ( skoro ) co ti síly stačí. Ten závit jen tak neurveš. Timhle způsobem už jsem utahoval hlavu 3krát a zatim ( ťuk, ťuk ) bez problému.
Napsal: úte čer 26, 2007 18:53
od Myso
kua chlape, ak sa dokazes zajtra rozhybat snad by nebol problem ti pozicat podlozku pod hlavu, mam aj taky pripravok do stojanu na vrtacku na vyberanie ventilov,aj momentak by sa nasiel...