Stránka 1 z 2

Odvzdušnění klikovky

Napsal: ned čer 24, 2007 12:47
od Stanley__001x
Včera jsem měnil olej a při té příležitosti jsem si řekl, že by možná nebylo marné kouknout do takovýho toho basmeku co je z levé části na motoru a vede k němu hadice z filtr boxu (odlučovač oleje). Výčko z něho ani nešlo sundat jak to tam bylo zabetonovaný olejem a dalším sajrajtem, pod tím víčkem je nějaká miska-drží na šteftu jako výčko. chtěl bych se zeptat jestli se má ta miska taky nějak vyndat a jestli se má při té příležitosti něco vyměnit nebo vyčistit? dík

Napsal: ned čer 24, 2007 12:56
od Vašátor
No, tu misku odděláš naprosto jednodušše - odšroubuješ ten šteft, co ji drží. Je na něm dole šestihran - 10ka klíč. Pokud jsi tam měl hodně sajrajtu, tak ho budeš mít nejspíš i v celém motoru. Tudíž nejlépe zkrátit interval výměny oleje. Jinak to asi nevyčistíš.
Tudíž vyčistit odlučovač - komplet (včetně trubky k filtrboxu a zhášeče plamene) a zkrátit časový intevral výměny oleje.

Jen by mě zajímalo, co jsi myslel pod názvem "odvzdušnění klikovky" ... to mi fakt nejde do hlavy :mrgreen:

Napsal: ned čer 24, 2007 19:10
od Laďuša
Vašátor píše:....
Jen by mě zajímalo, co jsi myslel pod názvem "odvzdušnění klikovky" ... to mi fakt nejde do hlavy :mrgreen:
Třeba zas pracoval jemně v náladě :mrgreen:

Napsal: ned čer 24, 2007 20:13
od Křečík Barbuška
Místo odvětrání uvedl odvzdušnění, no a? Myslím, že všichni pochopili co tazatel myslel.

Napsal: ned čer 24, 2007 23:40
od Little Red Riding Hood
Vašátor píše:Je na něm dole šestihran - 10ka klíč
jen poupravim je na něm dole (na dnu te mističky) M8 matice, čili 13 klíč dlouhej nástrk....

Napsal: pon čer 25, 2007 09:05
od Dusan
dve matky m8 zakontrovat a mala gola :D

Napsal: pon čer 25, 2007 09:35
od Majo
vsetko uz bolo napisane, jedine co nechapem je, ze co Vam je divne na nazve - je to predsa odvzdusnenie klukovej skrine, cize kazdy musi pochopit aj takuto formulaciu...

Napsal: pon čer 25, 2007 09:57
od Vašátor
Mno tak já se teda přiznám, že pochopit tuto formulaci mi celkem trvalo :-). Odvětrání ano, pod pojmem odvzdušnění si ihned představím brzdy :-) .... ale přiznávám se, četl jsem to s opicí na hrbu :drinkers:

Napsal: pon čer 25, 2007 10:47
od Little Red Riding Hood
Dusan píše:dve matky m8 zakontrovat a mala gola :D
to mě nikdy nenapadlo.. :lol: :lol: nevím proč.. supr typ..

Napsal: pon čer 25, 2007 17:49
od Stanley__001x
Jj moc děkuju, jinak jsem tam nalil nějaký sajrart (do motoru), byl strašně zelenej a odporně smrděl, ale jak mne ubezpečovali kluci v autoklubu, tak to vyčistí motor, takže doufám že to bude čisté všude až na ten ODVZDUŠŇOVACÍ otvor. A plný to bylo asi proto že jsem první člověk co do toho hrabal po 21 letech. :oops:

Napsal: pon čer 25, 2007 22:19
od Myso
vsetok bordel bude coskoro vo filtri oleja, tak bacha na to, nech nezadres!!!

Napsal: úte čer 26, 2007 21:08
od Dusan
no teoreticky ked niečo uvoni :D najprv zapcha filter..potom povoli prepustaci ventil vo filtri a tak sa zanesu kanaliky :D alebo prve odidu knaliky ....

Napsal: stř čer 27, 2007 09:08
od Wejra
nemáte nějaký zlepšovák právě na odvzdušnění aby to nebral zpátky motor? na závdních autech to jde na silnici,ale jak mě původně napadlo hadici vložit pouze do petláhve...tuším že je tam příliš velký tlak...pokud to máte někdo šikovně řešeno díky za radu

Napsal: stř čer 27, 2007 09:19
od Little Red Riding Hood
když máš motor v normálním stavu tak z toho šlauchu nemá skoro co jit..

Napsal: stř čer 27, 2007 09:31
od Wejra
ale jde každý motor lehce fouká i nový a nahoru se dostává lehká směs oleje a vzduchu (aerosol) motor má najeto poctivých 100 tis tak nepředpokládám že bude mrtvý....jenže ten aerosol postupně zašpiní vše okolo,filtr zevnitr,karbec atd,navíc to lehce ochuzuje směs