Stránka 1 z 2

Brzdové kotouče

Napsal: úte čer 19, 2007 11:58
od popest
Dobrý den, když jsem nechal v servisu vyměnit oba přední třmeny i s válečkama za nové - zřejmě byly nové, jelikož byly celé zlaté. + nové destičky, tak jsem si všiml, že se obrousil i ten kovový okraj kotouče, resp. u jednoho kola, brzdí destička přes tento okraj, u druhého je také obroušený, ale tam myslím na něj destička již nedoléhá.(nevími proč, asi se nějak posunula :-) ).

Je to špatně nebo ne? Mam pocit, že předtím to žádný okraj kotouče nebrousilo až po tý výměně. Je také možné, že to může způsobobovat tahání na pravou stranu při brždění?

Děkuji za odpověd.

Napsal: úte čer 19, 2007 12:07
od Vašátor
Brzdové destičky by měli brzdit po celé ploše kotouče. Pokud však na jednom kole brzdí po celé ploše a na druhém jen částečně, s největší pravděpodobností se to projeví i na brzdném účinku - při brždění pojede auto na stranu a to na tu, kde to brzdí víc.

Napsal: úte čer 19, 2007 12:13
od Marek
Když Ti měnili celé brzdiče a destičky za cenu zhruba 3000 Kč, proč sis nenechal rovnou vyměnit i kotouče za pět stováků????? Když něco dělám, dělám to pořádně, ne?

Napsal: úte čer 19, 2007 12:26
od popest
to netusim, ja tam dával auto proto, že to táhlo ke straně. Tak vyměnili HBV a třmeny s valec. + destic. Tahání se podstatně zlepšilo, ale při prudkém brždění to je pořád nepříijemný.Takže otázka na závěr, vadí to nebo to nevadí, že destičky brousí i ten kovový okraj kotouče?

Napsal: úte čer 19, 2007 12:32
od Vašátor
kotouče žádný okraj nemají ..... destičky musí dosedat na celou plochu kotouče. To, že tam máš vyrezlý okraj správné není ... snižuje se brzdný účinek.

P.S. Měnit HBV když táhnou brzdy je blbost. Rovněž nechápu výměnu třmenů (prasátka a třmen jsou rozebiratelné díly). Tě trošku natáhli ....

Napsal: úte čer 19, 2007 12:50
od Drobek81
nevim kolik stoji u Vasenkova, ale vcera sem byl ve Znojme v mototechne a tam maji komplet brzdice (trmen, prasata, desticky a jejich zajisteni) za 600kc/kus...a souhlasim ze menit HBV je zbytecnost, spis se podivej na zadni brzdy.Rozhodne auto nesmi vubec tahat, ani naznak nesmi byt!

Napsal: úte čer 19, 2007 13:18
od popest
Nemyslim si, ze by me natahli. Naskytla se moznost za velmi velmi nizkou cenu sehnat komplet predni brzdny tj. trmeny s prasatkama. to s tim HBV, jsem taky rad, ze ho vymenili, byl stary 18let a jeho vymenou se vyloucilo pronikani podtlaku, ktery vyrabi posilovac do brzdoveho okruhu aniz bych seslapl brzdovy pedal.

Co se tyce zadnich brzd, flekuje mi prave zadni kolo a vubec kdyz jsem zkousel brzdit na smyk, tak cela prava strana brzdila drive nez leva. Mam tedka doma nove brzdove trubky, tak je zkusim vymenit a chtelo by to asi take ty kotouce.

Take si myslim, ze by to mohl zpusobovat spatny pravy predni tlumic, jelikoz podle Tumy, muze zpusobit pokles perovani a pri brzdeni, kdy se veskera hmotnost auta tlaci na predni napravu, tak je mozne, ze prava strana je nize nez leva tj na prave kolo se prenese vice hmotnosti a tim to zahyba. Jak uz jsem psal, taha jen při prudkém brždění.

Napsal: úte čer 19, 2007 13:46
od Drobek81
Pokud prava strana brzdi drive, podezrival bych leve zadni kolo.Pokud by nebrzdilo, pak by vse odsralo leve predni a auto by tahlo zrejme doprava...
Jinak tlumicem to taky byt muze, ale to nebyva tak znatelne. Dalsi variantou jsou ridici cepy, pripadne pomocny cep rizeni-pri vetsi vuli mi to obcas pri brzdeni take tahalo do strany(nepredvidatelne podle stavu vozovky).
Jo a davat novy HBV pokud stary fungoval neni dvakrat nejlepsi, ono ty nove veci sou proste na mrtvici...

Napsal: úte čer 19, 2007 13:46
od Marek
Je potřeba si uvědomit, že pokud při brzdění tahá vůz k jedné straně, málokdy je to předními brzdami !!!!!

V drtivé většině případů je to způsobeno závadou brzd zadních, resp. jejich nesouměrným účinkem (většinou zarezne pístek ve válečku zadní brzdy nebo naopak netěsní a únikem kapaliny se snižuje účinnost brzdění). Tahání vozu k jedné straně může způsobovat i nesprávně seřízená geometrie náprav (velký vzájemný rozdíl odklonů či záklonů kol přední nápravy).

Napsal: úte čer 19, 2007 14:35
od Drobek81
Marek píše:V drtivé většině případů je to způsobeno závadou brzd zadních
musim podotknout ze u mne to bylo dvakrat a to jak na potvoru prednima kousnutyma pistkama...jeden pistek se zakousl a po case tlacil kotouc do strany k druhemu pistku ale snizoval se ucinek te strany.Pak uz to bylo neunosne a dost to tahalo do strany.Ovsem po rozhybani a promazani pistku se to spravilo.Zadni protekajici prase mne auto rozhodne nerozhodilo, zadni brzdy nemaji takovy ucinek tak si myslim ze proto sem to nepoznal(pouze ubyvala brzdovka)...

Napsal: úte čer 19, 2007 15:05
od Marek
Mně se za celé ty roky dvakrát stalo, že mi zareznul pístek v zadním praseti a pokaždé to při brzdění vychýlilo auto z osy tak zásadně, že jsem musel korigovat volantem o takových 90°, abych to srovnal.
S předními pístky jsem problémy neměl, protože jsem před časem udělal jejich repasi, což je lepší než koupit nové, a chodilo to naprosto skvěle.

Závěrem bych chtěl říci, že si myslím, že auto při brzdění nesmí změnit požadovaný směr, a to ani nepatrně. Kdo se mnou nesouhlasí, jeho věc. Nicméně jsem přesvědčen, že právě brzdová soustava musí chodit na 100% (99% je nepřípustné!!!).

Napsal: úte čer 19, 2007 15:35
od Myso
mame tu kopu teorii, ale stale nie odpoved na to preco mu doliehaju brzdove dosticky na kotuc inak ako doliehali pred ODBORNOU :evil: montazou... ja mam brzdy v dobrom stave a odjakziva mi nechavali na kotuci zvrchu kus nedotknuty, ktory casom zhrdzavie, a robi to tak vacsina aut, u ktorych som brzdy videl...

to ze to cele sedi inak si vysvetlujem tou super lacnou prilezitostou, ak mas nejake polske alebo inak dojebane prasatka a strmene tak to moze byt cele krive a posunute...

Napsal: úte čer 19, 2007 16:13
od Yellow01
Brzdy na všech autech nechávají asi 1-2 milimetry od kraje kotouče. Podle mě je to proto, že kotouč od kraje rezne a ta hrana by buď mohla poškodit destičky, nebo by je brousila nesouměrně a destičky by pak nebrzdily celou svou plochou.

Napsal: úte čer 19, 2007 19:27
od Vašátor
Mno, tak já podotknu něco málo z mých zkušeností :-). Vždy když jsem se setkal s autem, u kterého táhlo řízení díky špatnému brzdnému účinku některého z kol, vždy se jednalo o přední kola - zatuhlá přední prasátka na jedné straně, malá brzdná plocha jednoho z kotoučů...atd. Naopak neúčinnost jednoho ze zadních kol jsem vůbec nepoznal - prasátko zarezlé, ani se nehnulo.
Marek píše:Je potřeba si uvědomit, že pokud při brzdění tahá vůz k jedné straně, málokdy je to předními brzdami !!!!!
Holt ke mně jezdí asi samé vyjímky :D

S tím, že brzdy na všech autech nebrzdí cca 1-2cm od okraje .... mno, většinou ano, ale správné to není. Na mých autech brzdí celou plochou 8) a to i Oranžáda, na které mají kotouče najeto 170 000Km ... samozřejmě s klesající dosedací plochou brzdové destičky na kotouči klesá i brzdný účinek.

A musím jedině souhlasit s Markem. Auto se při brždění nesmí vychýlit ani o milimetr. Brzdy jsou základ a musí chodit na 100% (o autu na pole se nebavím, tam je to celkem fuk)

Napsal: úte čer 19, 2007 20:01
od Maysner
Vašátor píše:S tím, že brzdy na všech autech nebrzdí cca 1-2cm od okraje ....
to byl doufam preklep. cm uricte ne. spis tak 1-2 mm :wink: tento zoubek sem taky videl na kazdym aute kde sem v tech mistech neco delal

zkus to omrknout jestli ti to tam nasadili spravne. ten rantlik ti ted musi do desticky vyrezavat drazku :roll: