Stránka 1 z 3
Brzdy
Napsal: sob čer 09, 2007 11:27
od popest
Dobrý den, mám menší problém s brzdami. Při brždění auto táhne doprava, ale je zajímavé, že jen při prudkém brždění, pokud brzdím pozvolna, tak je to v pořádku rovně. Je možné, že může být levá brzdová trubka zanešena natolik, že v počátku je na pravém kole větší tlak než na levém, jelikož pravá má třeba větší průměr (není tolik zanešena).
Takže vlastně déle trvá levému kolu než začne brzdit. Stačí totiž pedál podruhé zmáčknout a je to v pořádku. Brzdy byly odvzdušněny již několikrát, takže tím to nebude.
Pokud je to tou trubkou, jakým způsobem se dá vyčistit popř. není lepší koupit novou?
Třmeny i prozdové válečky + HBV a destičky jsou nové.
Děkuji za odpověd.
Napsal: sob čer 09, 2007 14:20
od Malda
Vzhledem k cenam brzdovejch trubicek bych nad tim ani nepremejslel
Napsal: pon črc 16, 2007 17:59
od janci
Daval uz niekto dole valcek zo strmena?
Jedna strana je zly valcek,tak som chcel vymenit cely strmen znahradneho auta,ale tie su este horsie.
Napsal: pon črc 16, 2007 18:55
od Křečík Barbuška
Očisti třmen, zaklepni pojistný caplík co bydlí v takové drážce, pak to hoď do svěráku a prasátko vymlať ven, jde to blbě, ale jde.
Napsal: pon črc 16, 2007 19:01
od janci
ako priblizne vyzera ten poistny capik?
Ked som na to pozeral,vyzeralo to ako keby to tam bolo narazene(valecek je spresahom o nejaky ten mikro mm)
Napsal: pon črc 16, 2007 19:08
od Michal Pokorný
ten čep je položka č. 9 pod ním je pružinka č.10 a zapadá to do té mezírky ve třmenu
Napsal: pon črc 16, 2007 19:26
od janci
dakujem moc moc pekne:D mam dve servisne knizky a ani na jednej neni takyto obrazok.
Napsal: pon črc 16, 2007 20:55
od Honza 21061
Servisní knížky (Tůma) stojí za starou bačkoru. Já už od jisté doby také opravuji pomocí katalogu ND a zásadně dle Jurčenka.
---
Popest: Mám stejný "problém", s tím, že na opačném kole a táhne mi to doleva. Spíše než na trubky bych se zaměřil na brzd. válečky. Na mém jsem objevil sjetější vnější destičku pravého kola, to znamená, že levá nemá takovou sílu a méně se tím pádem sjíždí. Nebo naopak pravý pístek je při vracení línější...
Na nedávno absolvované STK se ale nesouměrnost na měřáku neukázala ani při protekčním velkém týrání brzd, které jsem si vyžádal.
Naopak, mírně nesouměrnou jsem měl pravou zadní brzdu a z té jsme teď při výměně kapaliny vystříkli i bublinku vzduchu, která to možná způsobovala.
(proto při výměně kapaliny zásadně prudce prošlapuji několikrát - minule asi 30x
- pedál na každou brzdu, abych z toho vyhnal případné, tebou popisované nečistoty a poté ještě několikrát opakuji klasické odstříknutí pod tlakem)
Viděl bych to tak, abyses domluvil s někým na STK, aby ti mimo technickou vyzkoušel jen pro tvou potřebu brzdy a pokud jsi v normě do 30% nesouměrnosti, nějak moc ti nevadí vypomáhat si při brždění trochu volantem a počítáš s touto reakcí auta, tak bych to zase nějak extra neřešil. Rozebereš jednu věc, najdeš závadu na druhé, opravíš druhou, podělá se třetí...
Napsal: pon črc 16, 2007 23:04
od janci
no ja to menim,lebo jeden valecek je na k.. od vyroby je na k..t
aspon foter tak vravi,ze s nim su stale problemy.
Ani vracat sa nechce,,az ked poklepem po paktniach ,a ich roztiahnem rucne,tak uz sa da aj kotuc rukou tocit.
Napsal: úte črc 17, 2007 12:09
od Majo
aj tak je lepsia flexka - stary valcek rozpilit a vyklepnut von, ocistit strmen a nalisovat novy...
Napsal: úte črc 17, 2007 14:11
od Křečík Barbuška
To zní velice rozumě, ale před zaflexováním bych váleček vypláchl vodou či lihem, neb představa rozprskané brzdovky ve mě budí pocity hnusu.
Napsal: úte črc 17, 2007 14:13
od Drobek81
K-L-neboj, to nestrika...kdyz vyndas ten pistek tak to vytece a hlinik preriznes raz dva...taky sem to tak resil kdyz to bylo moc zazrany...
Napsal: úte črc 17, 2007 14:14
od Křečík Barbuška
Proč se zdržovat vyjímáním pístku?
Napsal: ned bře 09, 2008 13:58
od popest
Nechtěl jsem zakládat nové téma.... Pořád mi to trošičku táhne doprava. Už 2x jsem rozhýbával pístky, jsou sice nové, ale i tak jsem se pokoušel. Mažu to nejakým tím B... Fluid přímo na tohle. Válečky jdou zlehka, ale i tak to táhne. Mohla by to způsobovat i špatná geometrie? Malinko to samo zataci do prava. Nebo mě taky napadlo, že by pravá pružina mohla být víc unavená a pak se to třeba nakloní při brždění do prava a uhybá.
Myslel jsem si, že věci jako geometrie a únava pružin na tohle nemá vliv, ale asi ano, protože pak už vůbec netuším, čím to mohlo být. Mam nový trubky, novej válec, kotouče a destičky a brzdový válečky. Odvzdušněno taky je. Už ty brzdy řeším přes půl roku.... Nebo že by to dělala zadní náprava resp. brzdy.... ?
Napsal: ned bře 09, 2008 14:09
od Cory
Taha ta do strany aj bez brzdenia?alebo iba pri brzdeni.