Stránka 1 z 1
Šály
Napsal: úte čer 05, 2007 15:56
od popest
Dobrý den, dneska jsem měl opět auto v servisu kvuli mazání. Do 2000 svítí kontrolka menenej filtr i cidlo, oleje dost. Mechanik rikal, ze to nerozebiral (moc drahe), ale rikal ze se to chce podivat na šály (znamená sundat vanu a kouknout ) nebo na nějaký tisícihran pod rozdělovač. Můžete mi objasnit tyto dva pojmy - tisícihran a šály?? Děkuji.
Napsal: úte čer 05, 2007 16:30
od Marek
Pojmem šály se označují kluzná ložiska klikového hřídele - takové ploché půlměsíce z bílého kovu. Pokud by byly opotřebené tak, že motor do 2000 otáček nemaže, motor by se už dávno netočil. Navíc ten kravál bych opravdu nechtěl slyšet...........!!! Toto bych vyloučil.
Tisícihran na rozdělovači - ten pán patrně myslel hnací kolečko hřídele rozdělovače a olejového čerpadla. Osobně si myslím, že ani tímto to nebude, protože kdyby se ozubení opotřebilo, patrně by klouzal i rozdělovač, což by mělo za následek posunutí předstihu a následné zhasnutí motoru a nemožnost dalšího chodu.
Podle mého soukromého názoru je závada způsobena olejovým čerpadlem. Buď jeho opotřebením nebo spíše závadou redukčního ventilu v něm. Je pod ním patrně nějaká nečistota, která zabraňuje jeho těsnosti a olej se vrací do sací části a tím se snižuje tlak a účinnost mazání.
Opravu bych neodkládal, protože hrozí vážné poškození motoru.
Demontovat vanu a čerpadlo, to následně rozebrat a revidovat. Práce celkem na takové dvě tři hodinky.
Napsal: úte čer 05, 2007 16:36
od Dusan
marku....ked sa zosucha tisichran co ide do cerpadla ..tak predstih sa nerosteluje len to nemaže ...
aj majster tesar sa sekne
hlavne pri pouziti NOVYCH dielov..v tomto pripade kolecko s tisichranom z blata.
Ja by som tiez typoval niečo s cerpadlom...chce to odborny kukuč
Napsal: úte čer 05, 2007 16:37
od Marek
Dusan píše:marku....ked sa zosucha tisichran co ide do cerpadla ..tak predstih sa nerosteluje len to nemaže
To jistě, ale jako pravděpodobnější bych viděl spíš to čerpadlo resp. redukční ventil.
Napsal: úte čer 05, 2007 18:46
od popest
Dobře, tak že vymontování čerpadla znamená sundat olejovou vanu že? Nikdy jsem to nedělal, ale hlavně se chci zeptat, zda se musí vyndat motor nebo to stací jen heverem zvednou za příčník abych se dostal pod auto a potom demontovat? Děkuji.
Napsal: úte čer 05, 2007 19:06
od hornak.active.sound
povolis motor ze silentbloku,prizvednes heverem a sundas vanu,ja to delal tak,ze sem dal pred barakem auto na najezdy[Je pak lepsi pristup],a dal pokracoval jak pisu shora,nezvedat za pricnik,ale hever mezi zem a prevodofku.U 2105 este sundat plast kolem chladice.
Napsal: úte čer 05, 2007 19:59
od popest
Opravdu to nejde aniž bych musel motor nějak nadzvedávat? Mám k dispozici kanál, takze přístup pod auto je v pohodě.
Napsal: úte čer 05, 2007 20:16
od Myso
opravdu ne, vanu nesundas pokial nie je zdvihnuty motor, ver tomu!
Napsal: úte čer 05, 2007 21:44
od Vašátor
Pod vanou je totiž nápravnice a zevnitř vany až na dno je sací koš olejového čerpadla. Tudíž se tam bez nadzvednutí motoru nevymotáš.
Napsal: stř čer 06, 2007 08:14
od Roman
K tomu tisichranu: stretol som sa so zodranym tisichranom na oske olejoveho cerpadla, rozdelovac sa normalne tocil, zapalovanie slapalo, ale v tomto pripade mazanie neslo vobec a motor nesiel natocit, lebo nemazal (pritom bol udajne po GO, ale cerpadlo si asi dotycny nepozrel). Nastartovat sa to dalo az ked sme mu strekli trochu oleja do valcov. Ale s tymto pripadom by som tisichran na cerpadle do suvislosti nedaval.
Napsal: stř čer 06, 2007 14:01
od Michal Pokorný
V tomto případě to s tím tisícihranem skutečně asi souviset nebude, ten tisícihran jak se jednou protočí tak už nezabere vůbec - teda tak to dopadlo u mě, ráno v garáži nastartuju, kontrolky v pohodě zhasli vyjedu z garáže, nechám běžet motor, zavírám vrata a když se vrátím do auta tak už svítila kontrolka mazání, ještě že ty vrata nezavírám tak dlouho
Napsal: úte čer 12, 2007 18:29
od Puhi