Stránka 1 z 1

Diferenciál 3,9

Napsal: úte kvě 29, 2007 09:18
od FOMA
Sháním více info o 3,9-zajímá mě:životnost,srovnání s 4,1,jak to funguje s mot.1500(není li to velká zátěž),o kolik klesnou otáčky oproti 4,1 atd.
Dík za všechny příspěvky a rady.

Napsal: úte kvě 29, 2007 09:39
od VaSek
Pro seriovou 1500 nebo i lehce upravenou to nema smysl. Zivotnost stejna (je spis opacnej problem - kratka zivotnost difu 4.44 na silnym motoru). Prevodovej pomer se zmeni - svete div se - v pomeru 3.9 / 4.1 = 0.951. V tomto pomeru pak klesnou otacky pri stejnem kvaltu.

Napsal: úte kvě 29, 2007 09:40
od Marek
Rozvodovka s převodem 3,9:1 jezdí v novějších vozech 2107 s motorem 1500 úplně běžně - je to seriové osazení. Za sebe si myslím, že je to vhodné spíš pro motor 1600 kvůli nízko posazenému maximu krouticího momentu, patnáctka se musí malinko více roztáčet.

Otáčky klesnou klasickým matematickým vzorcem x1=x*3,9/4,1 (to snad spočítat dokážeš).

Jeden čas jsem měl ve svém autě rozvodovku 3,9:1 a oproti původní 4,1:1 jsem nezaznamenal rozdíl.

Diferenciál 3,9

Napsal: úte kvě 29, 2007 15:05
od FOMA
O.K,nechám tam tedy 4,1 a basta.
:)

Napsal: úte kvě 29, 2007 17:36
od Křečík Barbuška
Já místo 3,9 nahodil 4,1 a rozdíl jsem poznal, auto se mi zdá lehce živější a lépe zpřevodované pro můj jízdní projev. Jinak ta 3,9 byla po 80 tis. chroustadlo a myslím, že nedostatkem oleje či jeho kvality auto netrpělo, usuzuji tak nepřímo z toho co jsem slyšel o před-předchozím majiteli od předchozího majitele.

Napsal: úte kvě 29, 2007 17:55
od Myso
3,9 sucks :axe:

Napsal: úte kvě 29, 2007 17:59
od Nulašestka
Myso píše:3,9 sucks
:?:

Napsal: úte kvě 29, 2007 18:20
od Myso
po cesky? 3,9 je na k...t

Napsal: úte kvě 29, 2007 21:05
od Křečík Barbuška
Myso píše:po cesky? 3,9 je na k...t
Prečo? S ním jsem měl zatím nejlepší spotřebu na dálkové cesty.

Napsal: stř kvě 30, 2007 07:26
od Marek
Je potřeba si uvědomit, že 3,9:1 je skutečně převod na dlouhé cesty po dálnici. Pro krátké jízdy se nevyplatí, protože úspora paliva není žádná a navíc auto ztratí pružnost v rozjezdech a do kopců.
Vhodný je opravdu pro motory 1700 a 1600, které mají velký krouticí moment v nižším pásmu otáček. Rozhodně tento převod nemůžu doporučit pro vysokootáčkové podčtvercové motory 1200 a 1300.

Napsal: stř kvě 30, 2007 14:33
od Little Red Riding Hood
Marek píše:Rozhodně tento převod nemůžu doporučit pro vysokootáčkové podčtvercové motory 1200 a 1300.
do závodniček silnější difiky, aď to driftuje.. :mrgreen:

Napsal: stř kvě 30, 2007 16:19
od Malda
VaSek píše:je spis opacnej problem - kratka zivotnost difu 4.44 na silnym motoru
Muzu se zeptat, co je pricinou? :)

Napsal: čtv kvě 31, 2007 07:17
od Marek
Malda píše:Muzu se zeptat, co je pricinou? :)
Přiznám se, že nevím, zda to opravdu platí, ale píše to literatura.

Prý je to proto, že při osazení pomalé rozvodovky k silnému a lehkému vozu dochází k časté rychlé změně zátěže soukolí rozvodu a přetížení. Ale osobně si myslím, že je to blbost.

Napsal: čtv kvě 31, 2007 10:02
od Little Red Riding Hood
mě se ted uplně rozpalda 4,1, asi během půl roku.. tak ju hodim do kopřiv a dám naspátek 4,3...

Napsal: pát čer 01, 2007 22:42
od Pool
Kdyby mně diferák 4.1 nehučel a netekl jako pras.. , tak jsem ho tam nechal. Bylo celkem příjemný točit na čtverku při stejné rychlosti o 500 ot/min míň... Když bylo potřeba, tak trojku jsem roztáhnul až na 120... Jenže v žigulu jezdím většinou sám a nenaloženej. Kdybych vozil plně naložený auto např. rodinku s dětma, tak si rychlejší diferenciál do něj rozhodně nedávám!