Stránka 1 z 4
Karburátory Solex
Napsal: sob kvě 19, 2007 16:37
od Křečík Barbuška
V Příbrami jsem se zmocnil jakéhosi SOLEXU s vidinou 50% šance, že se bude hodit na 1500. Bohužel po odstranění kvanta nečistot na mě mrklo označení 21051-1107010, dle velice kusých informací z Tůmy jsem vydedukoval, že se jedná o karburátor určený pro 1300. Chtěl bych se optati, má někdo z Vás nějakou dokumentaci k těmto karburátorům? Zajímají mě zejména označení pro různé kubatůry, trysky atd. ? Je možné jej "jinak" natryskovat pro užití na 1500?
edit --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Trošku jsem se porozhlédl a objevil stránky výrobce DAAZ, nicméněž ještě nedošli tak daleko aby na web umístili přímo pdfka.
přehled typů
http://www.daaz.ru/product/product21-1.htm
asi nějaké FAQ
http://www.daaz.ru/faq27.htm
Evidentně mi chybí znalost světového jazyka, někde jsem tam zahlédl i parametry 21053-1107010 co patří na 1500, každopádně bych potřeboval poradit, jak to eventuelně skloubit dohromady. Karburátor je ale celkově zajímavý, zatím jsem objevil jen točítko na množství směsi které funguje stejně jako u starých weberů a ovládání druhé komory je taktéž mechanické, asi uvnitř bude schovaná nějaká inteligence neb jsem zatím neobjevil točítko na bohatost.
Napsal: ned kvě 20, 2007 09:04
od JmJ
... ty ten karbec nechces... ten karburator nepotrebujes... ten karburator ti doma zavazi ... musis se ho zbavit... musis ho nekomu dat...

Napsal: ned kvě 20, 2007 10:23
od Křečík Barbuška
JmJ píše:... ty ten karbec nechces... ten karburator nepotrebujes... ten karburator ti doma zavazi ... musis se ho zbavit... musis ho nekomu dat...


, ještě jsem se nevzdal, když už nic jiného tak ho chci prozkoumat a vyzkoušet, prostě provézt výzkum se snahou o sebezdokonalení

.
Objevil jsem nějaké hodnoty viz. přiložený soubor, dle některých zdrojů je pro 1500 vhodný 21053-1107010, dle jiných (DAAZ) je vhodný 21053-1107010-20. To 51 je na těle karburátoru jen vyraženo, takže předpokládám, že jednotlivé rozdíly jsou dány jen změnou vnitřností, otázkou je nakolik jsou ty vnitřnosti sehnatelné, co na to odborníci?
Napsal: úte kvě 29, 2007 18:07
od Křečík Barbuška
No vidím, že toto téma vyloženě zaujalo

. Takže dneska jsem se neúspěšně pokusil experimentálně osadit 13ctkového solexa po rozborce a vyčištění do vozu místo ozónu, bohužel jsem narazil na pár problémů a to.
1) je třeba mít jiné ovládací tyčky plynu neb Solex má ovládání klapek na opačné straně, aspoň část jsem jich ulovil
2) je třeba míti jakousi izolační podložku co se dává mezi karburátor a těleso sání, samozřejmě mezi styčné plochy izolační podložky s karburátorem a tělesem sání patří taková ta černá uvnitř drátovaná těsnění, dolů klasické, nahoru s kulatými otvory přizpůsobenými Solexu, ty sice mám, ale izolační nesmyslnost ne-e tudíž karb nejde přes štefty přišroubovat a táhla by stejně nebyla rovně
3) bowden a drát sytiče je na klasice píliš krátký neb ovládací nesmysly jsou také na druhé straně oproti ozónu či weberu
Proto se vydám do kšeftu zjistit co mají a nemají, ale vypadá to tak, že experiment na chvíli odložím k ledu.
Napsal: stř kvě 30, 2007 06:21
od Luděk Musil
Napsal: stř kvě 30, 2007 07:17
od Křečík Barbuška
Proč "úspěchy"? Třeba bude někdo chtít spáchat něco podobného a aspoň bude vědět co potřeba a nebude si na to muset pracně přicházet sám. Bohužel nemám křišťálovou kouli, abych vše věděl hned.
Napsal: ned srp 12, 2007 10:15
od Křečík Barbuška
Haló stále jsem tady, sice jsem ještě na ten karburátor nic nesehnal, ale po prvotních potížích s LPG mi otrnulo a začínám spřádat plán na sebezdokonalení, nicméně rada na výše zmíněné otázky nepřichází, udělejte s tím něco

.
Napsal: stř dub 09, 2008 20:04
od Marek89
Môžem poprosiť nejaké info o SOLEXE ? Mám v aute SOLEX a neviem o ňom dokopy nič. (Len tak pre informáciu, ako presne identifikujem, že je to SOLEX ?)
Napsal: stř dub 09, 2008 20:08
od Cory
Kuknem a vidzim

Ale nie, poznavacie znamenie je, ze je tam velka plastova skrutka na nastavovanie volnobehu, dalej niekde tam musis mat napisane Solex alebo "DAAZ 21051 licence Solex", dalej otvaranie 2. komory je mechnicke,... myslim, ze to su zakladne znaky

Napsal: stř dub 09, 2008 20:11
od Marek89
Označenie musím pohľadať, mechanické otváranie komory neviem a veľká plastová skrutka čiernej farby je na karbe. Skúsim niekedy odfotiť karb bez filtra
Napsal: stř dub 09, 2008 20:11
od Cory
1.komora ma trysku 105,2 a vzdušnik 150
2.komora ma trysku 110 a vzdušnik 135
Zakladne nastavenie bohatosti 2 otacky.
Napsal: stř dub 09, 2008 20:12
od Maysner
na motorove pricce je nejakej bazmek do keryho od karbu neco vede
Napsal: stř dub 09, 2008 20:12
od Křečík Barbuška
Marek89 píše:Len tak pre informáciu, ako presne identifikujem, že je to SOLEX
Měl by jsi pořádně číst, či spíše se dívat, na této stránce ve které jsi i ty přispíval, je to v "hitparádě" karburátorů. Dva Solexy se tam nacházejí, co se týčen infa, tak v knihovně projdi samarácké příručky a něco najdeš i vyhledávačem na internetu, tebe by pokud máš Solex měl zajímat kód 21051-1107010, nebo máš auto s katem tedy rozšířený Solex, neboli systém Axtec?
Tutaj,
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... &start=210
Napsal: stř dub 09, 2008 20:12
od Marek89
Cory píše:1.komora ma trysku 105,2 a vzdušnik 150
2.komora ma trysku 110 a vzdušnik 135
Toto neviem čo znamená.
Napsal: stř dub 09, 2008 20:15
od Marek89
Koko Loko, ak je AXTEC s lambda sondou, tak ten nemám. Tu literu pozriem