Stránka 1 z 3
vyvaření kastle a její kytování a lakování
Napsal: stř kvě 16, 2007 20:11
od Džuzy
ahoj ve spolek všem laďákům mám takový problém co neviďet se pustim do vyvařování mého Džuzyho (2107) a potřeboval bych poradit jaké používáte kyty a tmely a vlastně celkový postup až po nástřik a hlavně jaké typy doporučujete (názvy a značky výrobci atd.) jsem totiž mladý mechanik ale ne lakýrník dal bych to i do lakovny jenomže mám s tím špatné skušenosti z minulosti přěd lety jsme to z otcem vyvařily a daly do laku jenomže to pěkně doslova odrbaly za nedlouho koroze atd. . . co vám mám povídat tak za každou radu strašně ďekuji. jo a kdyby ste někdo potřebovaly pomoct z automechanickou neni problem práci na Ladách neodrbávám tak jak ostatni mechanicy mam je rad
tak vam ďekuji za každou radu
rada
Napsal: sob kvě 19, 2007 10:11
od Sid
Čau nás onedlho čaká rovnaká práca, len na VAZe2103. Dám ti dobrú radu ohľadom antikoroznej ochrany. Tieto postupy sa používajú aj pri opravách nových áut. Všetky zvary na spodnej časti karosérie a dutinách ako napr podbehy prestrekni zinkovým sprejom a pretri šedou gumou. Čo sa týka dutín tak najlepšie je ich poriadne vystriekať zinkovým sprejom a potom ML voskom. Ak by si mal niejaké otázky alebo by si potreboval poraďiť ohľadom laku alebo náterov tak mi napíš :
Sid.Picious@post.sk
Napsal: sob kvě 19, 2007 19:56
od Will
no tím zinkovým sprejem bych si nebyl moc jistý, podle mě až zas tak moc nedrží. Raději bych volil klasickou červenou základovku. U dutin jako jsou prahy to zevnitř nejdříve natři a teprve potom zavař. Ten tmel na sváry použij určitě, pokud budeš plechy vařit přes sebe. Jen si vyber takový, který má v sobě antikorozní složku (třeba Raven - "tmel na kovové konstrukce").
Jinak píšeš, že jste už "jednou lakovali a zachvíli koroze" a nebylo to tím, že jste lakovali už rezavé? Plechy většinou reznou zevnitř, takže i když se ti může zdát, že to je jen povrchový rezavý puchýř, tak ve skutečnosti to bývá mikroprasklinka skrz. I když takové místo vyleštíš šmirglem na čistý plech, tak to za pár měsíců proleze znova. Viditelné díry pak už vůbec nemá cenu kitovat a následně lakovat.
Spíš bych se tedy zaměřil na to, aby plechy před stříkáním byly opravdu zdravé. Pak je nejdůležitější udělat ochranu dutin, spodku, podběhů... Pokud tohle vše bude OK, tak si jako vrchní lak můžeš dát téměř cokoliv. I blbá nitrokombinace vydrží deset let, jen se musí každý rok leštit
.
Napsal: pon črc 09, 2007 16:02
od Trabantolog
Ahoj nejsem sice "Laďák" dělám spíše do aut z koncernu IFA, ale fandím komukoliv kdo má dobrý vztah k legendárním vozům ať je to Lada Škoda Brouk nebo Trabant a jiné. K věci, z vlastní zkušenosti vím, že pokud chci renovovat karoserii je zapotřebí se důkladně ji zbavit rzi a to si myslím že nejlepší způsob je opískování i třeba jen kritických míst pak teprv uvidíš jak na tom si a hned po opískování stříkám antikorozní základovou barvou Pragoprimer v barvě červeno hnědé (mám ji léty prověřenou) , dále se ti pak bude lépe dělat i přes tu základodku se dobře vaří a hlavně z opískovaného základu nesleze a neopálí se. Nové díly také dávám pískovat (ale pozor!!! nejdřív si otestuj jak u vás umí pískovat aby ti to nezkurvily, chce to malý tlak a jemný písek nebo korund, ale to by měly znát) nové díly po pískování také hned stříkám a pokud nedělám výstavního veterána, ale auto na ježdění tak ještě před navařením natírám vnitřní části ke kterým se pak už nedostanu konkorkarem nebo tlumexem, a pak teprve navařím díl. Tady dávám odkaz na stránky kde je např. jedno z aut co jsem dělal
http://www.flat4.org/forum/viewtopic.ph ... 516002f6e8
Napsal: úte črc 10, 2007 17:15
od Nulašestka
Trabantolog píše:Nové díly také dávám pískovat
Taky u mě probíhá rekonstrukce karoserie a každý mi tvrdí něco jiného, čili zatím to nechávám ve foréze a tak se to i vaří na auto.
(nemám to kde nechat pískovat a ani se mi do toho nechce). Předchozí blatníky byly taky ponechány ve foréze a nikterak se to neloupalo, jen normálně rezly.
Napsal: úte črc 10, 2007 17:24
od Will
kataforézu určitě nechat. Ovšem většina plechů na žigula jaké jsem viděl měla jen přepravní barvu (taky je černá). Barva od kataforézy se dá poznat acetonem - barva se rozpustí.
Ta přepravní barva by se měla v každém případě sundat (pokud tedy chceš mít auto více než 5 let, jinak je to úplně jedno). Nejlépe šmirgl + nakonec aceton či nitroředidlo.
Napsal: stř črc 11, 2007 10:46
od Stanley__001x
noví plechy bych obrousil, nebo opískoval na plech, vnitřní plochy (které nejsou vidět) bych natřel tak třema vrstvama tlumexu, vnější normálně, základku (plnič) a pak nějeké tři čtyři vrstvy barva a nakonec lak
. na dutiny rezistin, a bude auto do tví smrti.
Napsal: stř črc 11, 2007 13:31
od Patrac
jestliže máte kabelovku a program Discovery, doporučuju podívat se na program Hot Rod americká žihadla. sice je to dle mého názoru prznění krásných aut ale zrovna včera tam ukazovali předělávku chevroletu impala. přivezli odstrojili až na holou kostru, pak vše opískovat okartáčovat obrousit ( postupně) a nejdéle do 2 hodin po obroušení lakují speciální epoxidový základ. Zpevňuje podklad a výborně drží a chrání kov. pak to rozřezali postupně upravili a sváry ihned po zavaření prousí kartáčují a zalakují základem. Pak jde auto po dokončení plechařiny na přebrus, plnič barvu a lak. I když je to takový ve zkratce dá se z toho načerpat spousty vědomostí a perfektních vychytávek. jen si říkám kde berou jistotu že se auto nerozpade. Dělají vše bez plánků, výpočtů a do auta, kde byl motor 1,8l klidně narvou 6litr... Navíc teda celá předělávka auta za 6 týdnů to mi přijde jako strašně rychle. Prostě horkou jehlou i když na druhou stranu mají vybavení dělají na autě celý den a v několika lidech..Jak to je pak s nějakou homologizací na silnice to by mne teda zajímalo i když na druhou stranu Amerika a rusko země neomezených možností.... Občas jim závidím.
Napsal: čtv črc 12, 2007 11:41
od Hanz
za takhle kratkou dobu to nemuze byt dobry, uz jenom z hlediska laku, ktery se neda uspechat nicim...proste to nejde, ale jinak verim, ze to udelaj poradne to auto
Napsal: čtv črc 12, 2007 11:49
od Patrac
Hanz píše:za takhle kratkou dobu to nemuze byt dobry, uz jenom z hlediska laku, ktery se neda uspechat nicim...proste to nejde, ale jinak verim, ze to udelaj poradne to auto
Hanzi vzhledem k tomu že na tu impalu vlítli a v šesti lidech ji za dva dny rozebrali do šroubku.. tak věřím tomu že to dělají v pohodě.Jinak konkrétně ta impala byla v šibeničním termínu. jinak tak 8-10týdnů. Což se asi dá. dva dny na rozebrání, dva dny na očištění kastle od laku a nalakování základem 50-55dní na předělávky, 10 dní na lak a 10dní na složení a načančání...je totiž značný rozdíl když to děláš doma po práci nebo po škole a sám denně 2-4 hoďky a když jich na tom autě dělá v průměru 6 lidí spoustu dílů berou hotových nápravy a tak.. tak se to dá to co člověk ve dvou dělá rok oni zvládnou v šesti lidech za 1/3roku.. I když se dívám občas na OCC stavby chopperů tak tam běžně lak dělají za dva dny a jeto kvalitní lak..Stavba celé motorky tak 14 dní až 3 týdny.. Je to drsný ale je to tak..Holt to chce mít čas a vybavení.
h
Napsal: čtv črc 12, 2007 21:23
od Sid
Patrac píše:jestliže máte kabelovku a program Discovery, doporučuju podívat se na program Hot Rod americká žihadla. sice je to dle mého názoru prznění krásných aut ale zrovna včera tam ukazovali předělávku chevroletu impala. přivezli odstrojili až na holou kostru, pak vše opískovat okartáčovat obrousit ( postupně) a nejdéle do 2 hodin po obroušení lakují speciální epoxidový základ. Zpevňuje podklad a výborně drží a chrání kov. pak to rozřezali postupně upravili a sváry ihned po zavaření prousí kartáčují a zalakují základem. Pak jde auto po dokončení plechařiny na přebrus, plnič barvu a lak. I když je to takový ve zkratce dá se z toho načerpat spousty vědomostí a perfektních vychytávek. jen si říkám kde berou jistotu že se auto nerozpade. Dělají vše bez plánků, výpočtů a do auta, kde byl motor 1,8l klidně narvou 6litr... Navíc teda celá předělávka auta za 6 týdnů to mi přijde jako strašně rychle. Prostě horkou jehlou i když na druhou stranu mají vybavení dělají na autě celý den a v několika lidech..Jak to je pak s nějakou homologizací na silnice to by mne teda zajímalo i když na druhou stranu Amerika a rusko země neomezených možností.... Občas jim závidím.
Hej,hej. Celkom dobrý program, ale zostrihaný na krátky čas, čiže ako návod by sa nedal použiť. Osobne sa mi viacej páčilo ZNOVUZRODENIE AUTOMOBILU, kde bola rekonštrukcia Jaguára rozložená do cca 10 dielov a bolo to pekne obkecané a vysvetlené tak, že by tomu porozumel aj laik. Jedna časť tohto seriálu bola zväčša o antikoróznej ochrane- dutiny, podvozok a tu aj rozprával svoje vlastné skúsenosti.
Napsal: pát črc 13, 2007 11:36
od Hanz
Patrac: pochopil jsem to tak, ze to delaj v kvaltu tak, ze necekaj, pokud je nekolik desitek dni na pripravu pod lak, tak je vse v poradku a lak pak bude peknej
barvičky na základ
Napsal: pát črc 13, 2007 13:48
od stav
Připojuji se do diskuze k ošetřování plechařiny, jen jsem povyskočil když jsem se dočetl o základu Progoprimer, dle mého názru je to ,,obarvené ředidlo,, Testoval jsem různé věci ale jako jedničky vyšly tyto: Na nezkorodovaný podklad barvu základní ER 20-00, to je základní epoxidova se zinkofosfátem, dvousložková, tužená tužidlem. Na starší ručně čistěné korodující povrchy barvu ACP 10-00, to je reaktivní jednosložková barva. Konzultoval jsem s techniky firmy použití a aplikaci , a nemá to chybu, již na první pohled jsou vidět rozdíly oproti barvam z drogerie. Mínusem se může zdát, že je trochu složitější příprava, nutnost dodržování předepsané technologie, ale výsledek stojí za to. Nebojte se ani ceny, není to žádné drama, produkty vám zašlou i v malém množství a nestydí se poradit při obtížích. Tyto barvy z kategorie průmyslových mají garantované vlastnosti a reference o použití barev hovoří samy za sebe. Tady je kontakt
http://www.industrycoats.cz/
Re: barvičky na základ
Napsal: čtv črc 19, 2007 07:53
od Sid
stav píše:Připojuji se do diskuze k ošetřování plechařiny, jen jsem povyskočil když jsem se dočetl o základu Progoprimer, dle mého názru je to ,,obarvené ředidlo,, Testoval jsem různé věci ale jako jedničky vyšly tyto: Na nezkorodovaný podklad barvu základní ER 20-00, to je základní epoxidova se zinkofosfátem, dvousložková, tužená tužidlem. Na starší ručně čistěné korodující povrchy barvu ACP 10-00, to je reaktivní jednosložková barva. Konzultoval jsem s techniky firmy použití a aplikaci , a nemá to chybu, již na první pohled jsou vidět rozdíly oproti barvam z drogerie. Mínusem se může zdát, že je trochu složitější příprava, nutnost dodržování předepsané technologie, ale výsledek stojí za to. Nebojte se ani ceny, není to žádné drama, produkty vám zašlou i v malém množství a nestydí se poradit při obtížích. Tyto barvy z kategorie průmyslových mají garantované vlastnosti a reference o použití barev hovoří samy za sebe. Tady je kontakt
http://www.industrycoats.cz/
Hmm,. vyzerá to dobre. Už si to aj skúšal? Takéto ferby sa asi nedjú dostať niekde v drogérii alebo vo farby-laky
Napsal: čtv črc 19, 2007 10:31
od stav
Jasně že jsem to zkoušel, nejen na autě. Natíráme různé konstrukce, které jsou vystavené různě agresivnímu prostředí, konstrukce které nejdou třeba zinkovat. Ono třeba natřít konstrukci mostu a čekat že se to za rok oloupe si prostě nikdo nemůže dovolit, tak proto takové barvy. A protože každá barva je něčím specifická, třeba jen nesprávným vmícháním tužidla se nechá znehodotit, nebo dobou zpracovatelnosti a tak pod., tak by v drogerii ani nedokázali zajistit poradenský servis. A taky proto, že veřejnost nedokáže docenit kvalitu a nějakému strejdovi na plot stačí univerzální základovka a email, který se vyrábí 50 let.