Stránka 1 z 3

Rozvody 1500

Napsal: pon kvě 14, 2007 12:01
od Dobi
Dotaz ! Po kolika km se zpravidla mění rozvody u 1500 a podobného motoru? Vzhledem k tomu, že u mé "nové" 21053 došlo k několika problémům najednou ( alternátor, vodní pumpa), tak si říkám, jestli při udávaných 106tisících by nebylo záhodno mrknout i na rozvody. Rámus to nedělá, snad jen zkontrolovat napnutí řetězu ( pokud to během jeho minulého života někdo kdy dělal). Předpokládám, že při event. výměně řetězu se mění i ozubená kola nebo že by ne? Díky.

Napsal: pon kvě 14, 2007 12:06
od Drobek81
Mno v knizce bude napsano asi 100tkm, nicmene rozvody vydrzi v pohode dele...ale vse je zavisle od udrzby daneho kusu...

Napsal: pon kvě 14, 2007 12:09
od Luděk Musil
Dobi píše:Předpokládám, že při event. výměně řetězu se mění i ozubená kola
Předpokládáš správně. Řetěz se mění, pokud jej napínákem již nelze napnout a zároveň s ním je velmi vhodné (nezbytné) vyměnit i ozubená kola, neboť jsou vychozena a zbytečně by ničila nový řetěz. L.

Napsal: pon kvě 14, 2007 13:27
od Marek
Výměnný interval u řetězových rozvodů zpravidla není stanoven. Pokud se pravidelně dodržuje interval napínání a kontroly rozvodů, měl by rozvod vydržet celou životnost motoru až do jeho GO (což je stanoveno na cca 150.000 - 200.000 km). Ale jak zde již bylo řečeno - především to závisí na kvalitě údržby.
Pokud měnit, tak určitě kompletně, to znamená řetěz, kola (2+1) a napínací lištu. Pozor - řetěz a napínací lišta jsou dvojí - liší se délkou (kratší pro motory 2101 a 21011, delší pro motory 2103 a 2106).

Napsal: pon kvě 14, 2007 14:29
od Luděk Musil
Marek píše:Pozor - řetěz a napínací lišta jsou dvojí - liší se délkou (kratší pro motory 2101 a 21011, delší pro motory 2103 a 2106).
A také napínáky řetězu - jsou (údajně) tři druhy: 2101, 2103, 21214. L.

Napsal: pon kvě 14, 2007 14:55
od Marek
Napínák řetězu v Tvém příspěvku = napínací lišta v mém příspěvku.

Uvedl jsem, že jsou dvojí, protože jsem neuvažoval motory se vstřikováním. Pakliže budu uvažovat i "íčka", budou lišty napínáku dokonce čtyři, protože motor SPi má jinou než motor MPi.

Napsal: pon kvě 14, 2007 15:17
od Luděk Musil
Marek píše:Napínák řetězu v Tvém příspěvku = napínací lišta v mém příspěvku
a já si myslel, že napínací lišta je ta věc do oblouku, kterou odtlačuje napínák a tím způsobuje napnelismus a nerachocení řetězu. L.
PS: a opomněli jsme uvést tlumič kmitů

Napsal: pon kvě 14, 2007 21:51
od Little Red Riding Hood
tlumiče kmitů jsou dva typy??.. klasika a 1,7.. :?:

Napsal: pon kvě 14, 2007 22:22
od Vašátor
Little Red Riding Hood píše:tlumiče kmitů jsou dva typy??.. klasika a 1,7.. :?:
JO 8)

Napsal: úte kvě 15, 2007 15:15
od Myso
len aby nenastala chyba - bacha na tie tlmice kmitov, 1200/1300 ma iny ako 1500/1600!

Napsal: úte kvě 15, 2007 15:51
od Little Red Riding Hood
takže sou typy 3??.. 1200/1300, 1500/1600 a 1700??... nemůžu si pomoc ale v motorech co mam doma 1200,1300, 1500 jsou stejné.. ale možná se pletu....

Napsal: úte kvě 15, 2007 15:59
od Drobek81
Myso píše:len aby nenastala chyba - bacha na tie tlmice kmitov, 1200/1300 ma iny ako 1500/1600!
v podstate se lisi umistenim uchytu(jiny sklon retezu), poznat se daji snad jen podle cisla...

Napsal: úte kvě 15, 2007 18:08
od Trevor
napinak retazi
1200/1300
1500/1600
1700 duplex retaz
1700 simple

tlmic kmitov asi 1200/1300 a 1500/1600 rovnaky

1700 maju celoplastove a tiez zavisi aka je rozvodova retaz

Napsal: úte kvě 15, 2007 18:24
od Myso
no tak trevor nam to pekne zosumarizoval, ja som si pomylil napinak a tlmic kmitov...

Napsal: úte kvě 15, 2007 20:51
od Džuzy
ahoj tak nevim ale z pravidla se memijou rozvody az sou opravdu slyset ale tak zheldem k tomu ze je tam napinak ta ja zatim jenom napinam kazdych 10 000km tak nevim ale ty co menily rozvody tak nekterych to zklamalo spatna kvalita ozubenych kol atd. . . tak nevim ale nejak bych to nehrotil z vymenou :wink: