Stránka 1 z 1
zadní brzdový váleček
Napsal: ned kvě 13, 2007 23:12
od popest
Dobrý večer,
při koupi nového zadního brzdového válečku na Lada 2107 (1989), na mě prodavač vznesl dotaz ohledně toho, zda chci váleček, který se dá rukou uplně stlačit (písty zalezou uplně) a po uvolnění se zase vrátí zpět do výchozí polohy nebo který stlačit nejde. Sám totiž nevěděl, který mi má prodat. Vzal jsem ten, který se dá stlačit. Chci se zeptat, který je "lepší" nebo proč je mezi nimy takovýto rozdíl. Doplňuji, ze zadni brzdy na Lada 2107 nemaji zadne srouby na stelovani, ani jine zařízení na víc. Jsou tam proste jen pakny, pruziny a valecek.

Napsal: ned kvě 13, 2007 23:27
od Jelen
No tak to slysim poprve, ja pouzival vzdy ty co sly stlacit, ten druhej jsem nikdy nevidel a ani jsem o nem nikdy neslysel.
Napsal: ned kvě 13, 2007 23:42
od Miso
Valcek ktory nejde stlacit ma v sebe zariadenie na automaticke vymedzovanie vole brzdoveho oblozenia. Lepsi je ten ktory pasuje do daneho systemu brzd. Nakolko pisete ze v brzdach nie je ziadne "externe" zariadenie na vymedzovanie vole, bud automaticke alebo manualne (excentre), tak sa obavam ze valcek co ide stlacit "pasovat" nebude.
Napsal: ned kvě 13, 2007 23:50
od Vašátor
Váleček který nejde stlačit rukou - jedná se o samostavné brzdové prasátko. Pokud nemáš na nápravě žádný samostav, je nutností použít právě toto prasátko. Tudíž si ho nech v obchodě vyměnit, páč na 2107 tuším právě toto patří.
Napsal: ned kvě 13, 2007 23:52
od Jelen
tak to jsem netušil, až tak do těch novějších modelů nevidim

Napsal: pon kvě 14, 2007 07:36
od Marek
Ano, je to skutečně tak. Modely 2105 / 2107 a odvozené modifikace mají válečky s vnitřním samostavem. Na první pohled se od běžného válečku neliší nijak výrazně, ale je rozdíl uvnitř (šroubovice se závitem).
Prakticky to funguje velmi podobně jako zadní kotoučová brzda u VW / Škoda (pokud někteří znáte). Tam když chcete zatlačit pístek do válečku, nejde to klasickým zasunutím, musíte s pístkem otáčet.
Pokud byste na brzdy 2105 / 2107 použili běžné válečky pro modely 2101 / 2103 / 2106, nedojde k vymezení pracovní vůle v odbrzděném stavu mezi čelistí a bubnem a při každém odbrzdění by se čelisti vracely do základní polohy. Prakticky by vůz nebrzdil a nebo jen s novými čelistmi a bubny, a i to by mělo sníženou účinnost.
Re
Napsal: pon kvě 14, 2007 09:34
od popest
No, tak asi pres 2 mesice tam mam prave ten co se zmacknout da a auto brzdi, resp. prave to kolo brzdi "az moc". Pri brzdeni jde do smyku drive nez to druhe.
Napsal: pon kvě 14, 2007 09:42
od popest
Je ale mozne, ze se kolo kouse, jelikoz pakny byly od brzdove kapaliny kdyz teklo prasatko. Nevim uz kolikrat jsem to smrdlal smirkem, ale vzdycky kdyz to rozeberu, tak tam jsou takovy cerny leskly plochy i kdyz podstatne mensi nez na druhem kole, ktere take teklo a pakny jsou zaspinene podstatne vice, ale to se nekouse.
Jako posledni moznou pricinu tohot jevu, bych daval za vinu poklesu celeho zadku, jelikoz zadni tlumice jsou stare 18 let a cela prava strana je vyrazne dole, mozna to pusobi na omezovac brzdneho tlaku a ten zvysuje tlak na zadni brzdy i kdyz zadek ve skutecnosti zatizen neni.
Napsal: pon kvě 14, 2007 10:30
od Marek
Pokles auta na jedné straně nemohou ovlivňovat tlumiče!!!
To je problém odpružení, patrně máš unavenou nebo mechanicky poškozenou pružinu.
Napsal: pon kvě 14, 2007 15:22
od popest
Myslím že v nějaké knize(automobily VAZ, nebo tak nejak. Pomerně nove) autor psal, ze vadny tlumic muze zpusobit pokles perovani. Ale jak rikas, treba ne. Kazdopadne by to chtelo novy pruziny, ale ta cena.

A take, hodne se to tu jiz resilo, ale nelze podle me jednoznacne odpovedet. Jestli nove pruziny na sedana nebo na kombika a zkratit. Nekdo rikal, ze kdyz koupil nove na sedana, tak si vubec nepomohl. Mam slibene nove zadni tlumice akorat, sice se nepouzivaly, jsou porad origo zabalene, ale lezi tam uz 10 let. Vadi to? nebo je to jedno.
Napsal: pon kvě 14, 2007 15:28
od Michal Pokorný
popest píše:Myslím že v nějaké knize(automobily VAZ, nebo tak nejak. Pomerně nove) autor psal, ze vadny tlumic muze zpusobit pokles perovani.
Jo, Tůma to skutečně píše, ale jedná se tam o přední nápravu
Napsal: pon kvě 14, 2007 17:09
od popest
A proc to u zadni neni mozny? a co ty tlumice? budou dobry i po 10 letech zabaleny v krabici??
Napsal: pon kvě 14, 2007 17:34
od Michal Pokorný
Jo tak to nevím, popravdě řečeno jsem se divil i tomu jak je to možné u přední, ale když to tvrdí pan Tůma tak na tom asi něco bude
