Stránka 1 z 3
Nežere to nějak moc?? 2103
Napsal: ned kvě 13, 2007 17:08
od Jirka 2103
Zdravim
chtěl bych se zeptat na spotřebu - naše Lada 1500 z roku 1975 žere v průměru 11.75l / 100km. Jezdí se 98% po Plzni, ale zase nijak energicky - jezdí s ní otec, bude mu za 3 roky 70 let takže žádná sportovní jízda to není
Otáčkoměr málokdy vyleze nad 3500ot/min. Je těch slabých 12l odpovídajících nebo je něco špatně nastaveno?
Dík za odpovědi
Napsal: ned kvě 13, 2007 19:02
od Vašátor
Mno, už se to tu řešilo asi tisíckrát, zkus kdyžtak pohledat, dozvíš se víc informací.
Jinak spotřeba je to na město dle mého názoru trošku vyšší než normál. Kompletní seřízení tomu jedině prospěje.
Napsal: ned kvě 13, 2007 19:20
od Pool
2103 má psanou spotřebu 8 l / 100 při konstantní jízdě 80 km/h. Takže po městě může těch 10-11 l mít. Se starým vzduchovým filtrem, nekvalitním zapalováním, špatně nastaveným volnoběhem, je těch 11.75 l klidně reálných.
Napsal: pon kvě 14, 2007 07:30
od Marek
Přesně tak. Asi bych se pověnoval seřízení a údržbě vozu. Nejen starý filtr, svíčky a nesprávné seřízení, ale i tolik diskutované přední brzdy (váznoucí destičky v důsledku špatně se vracejících pístků ve válečcích kol) umějí své. Ale ten motor je jistě základ........
Škoda, žes nebyl v Příbrami (z Plzně je to co by kamenem......). Mohli jsme to řešit.
Napsal: pát kvě 18, 2007 13:06
od Jirka 2103
Díky za odpovědi, omlouvám se, dlouho jsem se sem nedostal
O auto se snažím starat jak jen to jde, nemyslete si, že jsem nějaký dobytek co odmítá vzít šroubovák do ruky
Svíčky jsou tam cca 2 000km, vzduchový filtr taky tak. Dokonce jsem tu tenčí hadičku odvzdušnění motoru odvedl mimo filtrbox ven do ovzduší
Furt přes ní šel olej a nové filtříky odvzdušnění karteru nebyly..
Seřízení motoru asi nebude tak idelání jako to umí nějaký zarytý Ladista, ale myslím že je slušné - jakýkoli pohyb šroubkem směsi má za následek že motor přestane jít pravidelně
takže v té optimální střední poloze
Předstih je dokonce vyšší než je tabulková hodnota, neboť s těmi 7° auto nejede, nechce se mu moc startovat (hlavně teplé)...
A v Příbrami jsem bohužel opravdu nebyl, je mi zatím 17 takže nemám ŘP a otec co žigula řídí si na nějaký srazy moc nepotrpí..
Takže ještě jednou díky za nápady
Ty brzdy zkontroluji, nedávno jsem sice měnil destičky a hybnost pístků se mi zdála být OK, ale kdo ví jak se to změnilo
prachovky jsou samozřejně nové, v pořádku.
Napsal: pát kvě 18, 2007 13:36
od FOMA
No a podle mě sehrává i svojí roli mechanicky ovládaná klapka 2st.karburátororu.Musel by jsi tam dát jak karbec,tak i rozdělovač s podtlakem.Já se svojí21061 jezdil vždy do cca 8 l (7,5l)benzínu(na trat Kroměříž-Vyškov),měl jsem půjčenou na 2 měsíce sousedovu 03 z r.v1975 a jezdil jsem za 9l..takže ten podtlak dělá opravdu taky mnoho,základem však zůstává perfektně seřízený motor.
Napsal: pát kvě 18, 2007 13:48
od Vašátor
FOMA píše:No a podle mě sehrává i svojí roli mechanicky ovládaná klapka 2st.karburátororu.
Musím trošku oponovat
... při karburátoru s mechanicky ovládaným II. stupněm sehrává největší roli noha řidiče
. I s takto ovladaným karbem se dá jezdit se stejně nízkou spotřebou. jen to chce se naučit šlapat na plyn
Napsal: pát kvě 18, 2007 13:50
od FOMA
Jasné s tím se nedá nic jiného než souhlasit.
Napsal: pát kvě 18, 2007 14:14
od Víťa
Jak to děláte, že vidíte, esi jedete za 7,5 nebo 9 l?
Já si vždy řeknu, je to kolem deseti, dobrý
Napsal: pát kvě 18, 2007 16:22
od JmJ
Víťa píše:Jak to děláte, že vidíte, esi jedete za 7,5 nebo 9 l?
Já si vždy řeknu, je to kolem deseti, dobrý
pridavam plyn a dokud to sebou neskubne, tak jedu za malo a az to sebou skubne, tak jedu za moc
na dalnici se da jezdi bez skupnuti tak 110 - 120 z mirnych kopecku i 130.
Napsal: pát kvě 18, 2007 16:22
od Vašátor
Vezmu plnou až po hrdlo a vynuluju počítadlo ... jezdím, jezdím, jezdím .... a pořád jezdím
... a ještě jezdím
... a znovu vezmu plnou až po hrdlo. To co jsem natankoval je tudíž přesně to, co mi uhltlo z nádrže
. Pak se mrknu na počítadlo, kolik jsem nakroutil kilometrů a počítám
. Jednoduché, že jo
Napsal: pát kvě 18, 2007 16:24
od Vašátor
Aha, no jestli ses ptal na otevření druhé komory weberu, tak lehkou nohu a hrubý odhad. Mně to jinak při přechodu I.-II.neškube
Napsal: pát kvě 18, 2007 16:26
od Tommel
Vašátor píše:Aha, no jestli ses ptal na otevření druhé komory weberu, tak lehkou nohu a hrubý odhad. Mně to jinak při přechodu I.-II.neškube
Mě to taky neškube jen mě to zarazí do sedačky
Napsal: sob kvě 19, 2007 09:38
od Jirka 2103
Ještě bych měl malý dotaz - čím je nejlepší ty brzdový pístky ve třmenech rozhýbat? Myslím jestli je dobré použít třeba Konkor 101, nebo kapku motorového oleje pod manžety atd... Jak jsem na ně koukal tak jsou docela ztuha..
Napsal: sob kvě 19, 2007 20:29
od shifty
Nejlepší na rozhýbání válečků je injekční stříkačka s brzdovou kapalinou no a pak už jen trpělivost