Stránka 1 z 2

roztlacenie 05 / 07

Napsal: ned kvě 13, 2007 14:13
od Marek89
Chcem sa vas opytat ci je mozne 05 roztlacit tak, ze sa zaradi 4 stupen, roztlaci sa auto a v urcitom okamihu to nastartovat. Lenze ja som niekde pocul alebo cital, teraz presne neviem, ze 05 a niektore 07 sa nesmu roztlacovat z dovodu ze preskoci casovanie ventilov, nakolko je tam klinovy remen. 01,03,06 ma na motore retaz, cize roztlacenie je mozne.

Nebite ma za to ak som nieco zle napisal alebo pomenoval. Este sa musim niektore vyrazy naucit.

Napsal: ned kvě 13, 2007 14:20
od Wejra
hlavní důvod proč se nemá roztláčet auto je z důvodu nahromadění paliva v katalyzátoru a jeho následné zničení

Napsal: ned kvě 13, 2007 14:23
od Dawid
roztlacovat to je mozne - motor by nemel dostat velky raz - pak hrozi preskoceni remenu, zvlast, kdyz ho nemas poradne doply. Roztlacovat nejlepe na dvojku a spojku nepustit volnym padem, jinak ti naskacou lidi dovnitr zadnim sklem :D

Napsal: ned kvě 13, 2007 14:39
od Vašátor
Přesně tak. Roztlačovat by se nemělo kvůli přeskočení rozvodového řetězu a kvůli možnému zničení katalyzátoru.
Ovšem karburátorové VAZ katalyzátor nemají.
Co se týká přeskočení řemenu, chce to pouze s citem povolit spojku, aby to s motorem moc neškublo a motor se rozběhnul plynule. Čili zapnout zapalování, roztlačit auto, zařadit druhý rychlostí stupeň a s citem pustit spojku.
Roztlačování na čtyřku - to by jsi to musel pustit z kopce a rozjet cca na 50Km/h.
Zapalování by mělo být zapnuté ještě před roztláčením, když ho zapneš až když se ti točí motor, solidně ti ve výfuku bouchne nahromaděná nespálená benzinová směs.

Napsal: ned kvě 13, 2007 14:49
od Dawid
A k tomu startovani - behem roztlacovani urcite NESTARTUJ (neotacej klickem do posledni polohy, ktera spina starter)!! Normalne klicek otoc do polohy ve ktere je behem jizdy, seslapni spojku, zarad dvojku a az auto dosahne takovych 10kmh, tak spojku pomalu poustej (asi jako kdyz se rozjizdis) - motor by mel na nekolik prevaleni chytit.

Pokud dlouho stal, nebo je uchlastany, tak mu to muze trvat dele. Kdyz nechytne ani na treti roztlaceni (a motor se vzdycky aspon 20 prevali) tak bude nekde chyba. Jeste ho muzes zkusit roztahnout za autem - pak je uz ale dobre tak hodit vyssi kvalt.

Vasatore, jaky je rozdil mezi vypnutym zapalovanim a zapnutym zapalovanim co se tyce hromadeni benzinu? Ja uvazuji tak, ze dokud si motor neskytne, tak se tam palivo stejne hromadi - leda bys mel na mysli, ze zapne zapalovani prilis pozde, tzn. ze uz mohl davno naskocit a spalovat.

Napsal: ned kvě 13, 2007 14:57
od Vašátor
Dawid píše: Vasatore, jaky je rozdil mezi vypnutym zapalovanim a zapnutym zapalovanim co se tyce hromadeni benzinu? Ja uvazuji tak, ze dokud si motor neskytne, tak se tam palivo stejne hromadi - leda bys mel na mysli, ze zapne zapalovani prilis pozde, tzn. ze uz mohl davno naskocit a spalovat.
Pokud máš zapnuté zapalování a motor se převaluje (a je vše v pořádku), svíčka hází jiskru a i když motor nechytne, alespoň trochu spaluje. Respektive pokud je vše tak jak má být, jakmile má dostatek směsi, tak motor nastartuje.
V případě že nechám motor převalovat s vypnutým zapalováním, nespálená benzinová směs projde bez problému motorem až do výfukového potrubí. Po zapnutí klíčku a následném chytnutí motoru se do výfuku nahrnou horké výfukové splodiny, které nespálenou směs ve výfuku zapalí a ta následně exploduje - prostě udělá BUM do výfuku, zpětným rázem i na výfukové ventily.

Napsal: ned kvě 13, 2007 15:31
od Dawid
diky

Napsal: ned kvě 13, 2007 15:35
od Vašátor
Dawid píše:diky
8)

Re: roztlacenie 05 / 07

Napsal: ned kvě 13, 2007 16:29
od janci
Puma17 píše:Chcem sa vas opytat ci je mozne 05 roztlacit tak, ze sa zaradi 4 stupen, roztlaci sa auto a v urcitom okamihu to nastartovat. Lenze ja som niekde pocul alebo cital, teraz presne neviem, ze 05 a niektore 07 sa nesmu roztlacovat z dovodu ze preskoci casovanie ventilov, nakolko je tam klinovy remen. 01,03,06 ma na motore retaz, cize roztlacenie je mozne.

Nebite ma za to ak som nieco zle napisal alebo pomenoval. Este sa musim niektore vyrazy naucit.
Napisal si to dobre.

Napr my na VW mozme roztlacat auto s tym, ze samozrejme zaradis vyzsi stupen.
Krsny nemoze roztlacat Hyunday(ci ako sa pise).

a obidva maju klinove remene!!

Foter sa s Krsnym o tom bavil,ze VW ma iny klinovy remen ako H. Jednoducho, ta zmes co ma VW zabazpecuje,ze sa hlavne neroztrhne. Ma nejake dratiky ci co:D

Ale neviem ako je to u 05 a 07.

Ak som nieco napisal,zle kludne ma mozte opravit.

Napsal: ned kvě 13, 2007 16:32
od Michal Pokorný
Především bych raději odstranil příčinu toho, že se Lada musí roztlačovat. Roztlačovat Ladu je při nejměnším nedůstojné !!!!!! :evil:

Napsal: ned kvě 13, 2007 16:36
od Dawid
klinovy remen sice zvysuje riziko prusvihu, ale neni to duvod, proc by se auto nesmelo roztlacovat - roztlacovanim nahradis praci, kterou jinak musi "oddrit" elektricky starter - musis ale dat pozor, aby pri tom nedostal vetsi raz, tedy - je to vsechno v nohou (tech, co tlaci i te, co ovlada spojku)

Napsal: ned kvě 13, 2007 17:18
od Cory
Jedna poznamka k nazvosloviu :mrgreen:: Nevola sa to klinovy remen,ale rozvodovy (ozubeny) remen :mrgreen: Ale vsetci vieme o com je rec :D

Napsal: ned kvě 13, 2007 18:59
od Vašátor
Cory píše:Jedna poznamka k nazvosloviu :mrgreen:: Nevola sa to klinovy remen,ale rozvodovy (ozubeny) remen :mrgreen: Ale vsetci vieme o com je rec :D
Tak Tak :mrgreen:

Napsal: ned kvě 13, 2007 19:18
od Cory
Aj keby preskocil remen o 1 zub,tak sa nic nestane,lebo "remenaky" maju v piestoch vybranie na ventily.Oprava je jednoducha 8) - 5 min roboty a ide sa dalej :D

Napsal: ned kvě 13, 2007 19:21
od Cory
Videl som jedneho blbca roztahovat nakladak na 1.prevodovy stupen :shock: .Chudak, roztrieskalo mu prevodovku :twisted: