Stránka 1 z 7
Zapalovacie sviecky
Napsal: ned kvě 06, 2007 16:13
od janci
mate niekto skusenosti so svieckami BOSH Super plus: Ytrium ?
maju zivotnost cez 60 000 a kus stoji 80Sk
rozmyslam,ze ich kupim v pondelok.som zvedavy co to s pravi v motore..
Boshservis
Napsal: ned kvě 06, 2007 22:24
od Dusan
No neviem najlepsie mi to jazdilo na obycajne BRISK sviecky
s standartnym zapalkom
Napsal: pon kvě 07, 2007 07:21
od JmJ
Tak tak. Pokud mas normalni seriovy motor, tak tam bych s nicim nelaboroval a pri cenach svicek BRISK bych sel do jistoty, tedy BRISK L15YC tusim.
Bosh sem v tom kdysi mel, ale ze by to delalo nejake zazraky, to se rozhodne rict neda. BRISK jezdi spolehlive.
Napsal: pon kvě 07, 2007 08:41
od Little Red Riding Hood
na seriové zapalko prakticky nemá cenu dávat nějaké spešl svíčky.. stejně by jsi je až tak nevyužil... kup klasiku... L15YC aj nové svíčky udělaj svoje.. ale určitě nekupuj s odrušením.. LR15... s těma mě to skoro nejelo.. a to byly nové.. ted jezdím na L14YC a max spokojenost..
Napsal: pon kvě 07, 2007 13:50
od Miichaal
no ja mam seriove zapalovani a mam třípolové BRISK a rozdil je videt..hlavne za studena na volnobeh..kdy to bezi krasne bez sytice
Napsal: pon kvě 07, 2007 14:01
od Křečík Barbuška
Little Red Riding Hood píše:ale určitě nekupuj s odrušením.. LR15
Proč? Užívášli kabely měděné je to nutnost, tedy pokud chceš poslouchat rádio a nechceš mít rušičku. Já na nich jezdíval a vždy v pohodě, nyní mám silikonové uhlíkové Tesly z USA a tam už musí jít L15.. .
Napsal: pon kvě 07, 2007 14:03
od Pool
Little Red Riding Hood píše:.. ted jezdím na L14YC a max spokojenost..
Vytáhni je někdy ven a podívej se jakou mají barvu. Já bych je tam dával jedině na sníženou hlavu, jinak ne.
Napsal: pon kvě 07, 2007 14:08
od JmJ
Miichaal píše:no ja mam seriove zapalovani a mam třípolové BRISK a rozdil je videt..hlavne za studena na volnobeh..kdy to bezi krasne bez sytice
no mi to drzi "volnobeh" (volnokuckot) taky a to nekdy i uplne od studena. a ani severni a ani jizni pol tam nemam
Napsal: pon kvě 07, 2007 19:00
od janci
Uz som ich kupil tak pri najblizsej prilezitosti ich tam dam.
Vyrobca tvrdi ze sviecky ovela lepsie zapaluju ako klasicke.tak uvidim.
2_Miichaal
moze napisat,ake to tam mas ? tie trojramienkove? lebo kedysi som si aj ja ich chcel kupit, ale na ladu som ziadne od BRISK nenasiel.
BTW L8Y su k comu dobre? ked to auto voooooooobec neslape na tom.
Napsal: pon kvě 07, 2007 19:39
od Křečík Barbuška
Před 200 Km jsem nasadil nové letité PAL L7Y a ono to kupodivu jezdí
.
Napsal: pon kvě 07, 2007 20:30
od Luděk Ondrůch
A co takhle BRISK LR15TC EXTRA - ty jsou tříbodové.
Napsal: pon kvě 07, 2007 21:58
od Little Red Riding Hood
Pool píše:Little Red Riding Hood píše:.. ted jezdím na L14YC a max spokojenost..
Vytáhni je někdy ven a podívej se jakou mají barvu. Já bych je tam dával jedině na sníženou hlavu, jinak ne.
mam je tam protože mam hlavu o 2 mm dole..
kolo loko: diky za osvětu.. to jsem netušil.. stěma káblama..
Napsal: úte kvě 08, 2007 19:11
od Marek
Pánové.
Je potřeba si uvědomit, že do motorů Lada jsou předepsané určité typy a druhy svíček. Pokud je mi známo, žádná literatura neuvádí možnost použití víceelektrodových svíček či jiných speciálních svíček.
Uvědomte si laskavě jednu velmi zásadní věc: 99% z vás jezdí na klasické kontaktové zapalování. Použijete-li v součinnosti s takovým systémem zapalování víceelektrodové svíčky, svíčky se speciálním tvarem jiskřiště či svíčky s velkou elektrodovou vzdáleností, vašemu motoru uškodíte. Musíte si uvědomit, že tento druh zapalování nemá dostatečný výkon potřebný ke spolehlivému fungování v součinnosti s takovými svíčkami, načež přeskakují nekvalitní jiskry nebo na některých elektrodách nepřeskočí vůbec. Následně motor spíš než lépe funguje nesrovnatelně hůře.
Osobně (za dvanáct let používání Lady s nejrůznějšími úpravami i motorů standardních) mohu doporučit pouze a jedině české BRISK L15YC (případně LR15YC) s elektrodovou vzdáleností 0,6 - 0,7 mm a výměnný interval 20.000 km (při spalování Naturalu 30.000 km). Pokud máte na svém motoru zvýšený kompresní poměr (snížením hlavy či bloku) či používáte jako palivo LPG, doporučuji použít o číslo studenější svíčky, tedy L14YC (resp. LR14YC), neboť v spalovacích prostorech vznikají vyšší tlaky a teploty.
Kdykoli jsem do motoru namontoval svíčky jiné značky, ať to byly BOSCH, NGK, CHAMPION či jiné, nikdy to nedělalo dobrotu, zvláště na upraveném motoru.
Napsal: úte kvě 08, 2007 19:49
od Vašátor
Já musím jedině souhlasit s Markem. Když už kupovat svíčky od jiného výrobce, tak vždy dle katalogu tak, aby jejich typ byl shodný se zmiňovanými Brisk.
Jen bych přidal moji zkušenost s elektrodovou vzdáleností, na svém voze ji mám nastavenou na 0,6 a přijde mi, že oproti 0,7 se trošku zlepšili starty i chod studeného motoru. Ovšem můj motor neodpovídá sériovce a jak známo, co motor, to jiná náročnost.
Napsal: úte kvě 08, 2007 20:15
od janci
ked budem mat po skuskach napisem skusenost aj s tymi Boshkami YTrium,
Tie bosky maju nastavenu vzdialenost od vyrobcu az 0,8,ale zato ta fajka je zrezana do vecka.cize kraje su tenucke, tak ta iskra si lepsie vie vybrat kde preskoci:D