Stránka 1 z 2

2105 karburátor nereaguje na šroub množství směsi

Napsal: čtv dub 19, 2007 10:39
od tek
Postupem času mi začali klesat volnoběžné otáčky, byl to fakt dlouhodobý proces. Jal jsem se to tedy seřídit. Jenže když točím tím šroubkem na množství směsi, tak to nereaguje. Resp. když ho zašroubuju úplně, tak to chcípne. Přitom, na sytič to jede. Na vlastní jízdu to vliv nemá, jede to normálně, na půl plynu, na plný plyn.
Asi se někde něco přiucpalo.
Když točím šroubem bohatosti, tak je to podobné.
Zatím jsem svými pokusy dosáhl toho, že nejenom, že jde blbě volnoběh, ale už to i blbě startuje a je náročný přechodový stav mezi volnoběhem a provozem, kdy to má snahu chcípnout :-)
Dalo by se to nějak pročistit/profouknout aniž bych musel vyndat karburátor z auta?

Napsal: čtv dub 19, 2007 12:40
od Marek
Jistě. Sundej víčko a foukej do všeho, co připomíná díru.

Napsal: čtv dub 19, 2007 12:44
od Drobek81
a odmontuj volnobezne trysky...sundas filtrbox a pristup je k oboum dobry...jinak podle popisu to spis tipuju ze karb. nekde prisava...pripadne odpoj ekonomizer pokud ho tam mas a ved podtlakovou hadicku naprimo...

Napsal: čtv dub 19, 2007 13:47
od tek
Drobek81 píše:a odmontuj volnobezne trysky...sundas filtrbox a pristup je k oboum dobry...jinak podle popisu to spis tipuju ze karb. nekde prisava...pripadne odpoj ekonomizer pokud ho tam mas a ved podtlakovou hadicku naprimo...
Tak ekonomizer asi funguje správně. Když to běží na sytiči, tak si to přidává a je slyšet cvakání toho ventilu.

Když mi karburátor před lety přisával, tak se to projevovalo tím, že otáčky volnoběhu byly moc vysoké a nešly snížit.
Teďka jsou naopak moc nízký a nelze je zvýšit.

Od posledního zásahu uplynul cca rok a 10000km, takže s největší pravděpodobností pomůže vyčištění.

Dá se někde sehnat popiska v češtině k těmto obrázkům?
http://www.ladaklub.com/www/manualy/obrazova0405/imagepages/krb5u.htm
http://www.ladaklub.com/www/manualy/obrazova0405/imagepages/krb51u.htm



Sakra, proč jenom tomu programátorovi padnul zrak na šroubovák a karburátor současně :-)

Napsal: čtv dub 19, 2007 13:54
od Drobek81
tek píše:Tak ekonomizer asi funguje správně. Když to běží na sytiči, tak si to přidává a je slyšet cvakání toho ventilu.
podle toho funkcnost nepoznas, zkus to propojit na zkousku bez ventilu-hadicku dat naprimo od karbecu na saci potrubi...pak zkus jestli reaguje...Muze byt poskozena membrana...ale kazdopadne je to nejjednodussi zpusob jak to zkusit..

Napsal: čtv dub 19, 2007 14:03
od Marek
A ještě jedna dobře míněná rada: Pokud nechápeš princip činnosti karburátoru, neznáš jeho rozklad a názvy a funkce jednotlivých částí (což předpokládám z toho, že požaduješ legendu k obrázkům), nelez do toho raději vůbec, víc zkazíš než spravíš. Věř zkušenému - vím, o čem mluvím.
Přijeď do Příbrami, pomůžu Ti.

Napsal: čtv dub 19, 2007 14:06
od Drobek81
Marek píše:nelez do toho raději vůbec, víc zkazíš než spravíš
ale zase kdyz do toho nepronikne tak to nikdy nepochopi...nejak se to naucit musi :P
doporucuje vesele do toho, sak nemusis hned karbec pretesnovat...Ale zalezi jak zvladas technicke vyplody zkazene doby, uvazeni necham na tobe...nicmene nezkusis-nenaucis...

Napsal: čtv dub 19, 2007 14:30
od tek
Marek píše:nelez do toho raději vůbec, víc zkazíš než spravíš. Věř zkušenému - vím, o čem mluvím.
Tak to vím naprosto přesně, o čem se hovoří. Přesně tohle říkám všem, kteří chtějí poradit, jak rozpohybovat jejich nefunkční počítač :-)

Když něco rozebírám, mám vždy panickou hrůzu, že sundám krytku, vyskočí pérko, já slyším na různých místech pink, ponk, klop a jsem v čudu :-)

No uvidíme, co uvidíme. Když tak udělám kuk a objednám se k člověku, co mi to normálně servisuje :-) Nevratný změny, pokud se něco neztratí nebo nezničí, snad udělat nejdou.
Jsem takový průměrně zručný elektroinženýr.

Napsal: čtv dub 19, 2007 14:36
od JmJ
no jo, inzenyr... :lol: :wink:

ja myslim, ze kdyz se v tom budes chvili vrtat, tak i pochopis, co k cemu je :-). aspon ja jsem to tak resil a kupodivu uz se toho nebojim, obcas do karburatoru vrtam a jezdi to :-).

kdyz tocis sroubkem bohatosti, tak by to melo zdechat kdyz ho pritahujes a taky kdyz ho hodne povolujes (dusi se to). delat to neco takoveho?

ekonomizer vyrad z cinnosti tou metodou premosteni pneuventilu, jak radil drobek. pokud to pomuze, pak se louci membrana v telese ekonomizeru. to bych zkusil jako prvni.

Napsal: čtv dub 19, 2007 14:40
od Drobek81
:lol: ste se hledali az ste se sesli 8)

Napsal: čtv dub 19, 2007 14:51
od tek
JmJ píše:kdyz tocis sroubkem bohatosti, tak by to melo zdechat kdyz ho pritahujes a taky kdyz ho hodne povolujes (dusi se to). delat to neco takoveho?
To to dělá, ale ty otáčky se fakt nějak zásadně nemění. Nemám žádný měřidlo otáček, ale těch 800 to asi nemá.

Jak jsem četl ty všemožný příručky, tak jsem nabyl dojmu, že se jedna otáčka šroubu způsobí zdvojnásobení otáček. Ale u mne to jakžtakž běží (když je to zahrátý) a když se točí šroubem bohatosti, tak to najednou neběží (překvapivě)

Napsal: čtv dub 19, 2007 14:56
od Drobek81
setkavam se s tim ze srouby maji jiz vuli a spatne reaguji prave diky tomu...staci utesnit a zlepsi se to...viz JmJ a jeho parostroj...

Napsal: čtv dub 19, 2007 14:59
od tek
Uvidíme. Před dvěma lety jsem měl karburátor na opravě, protože to někde přisávalo. Opravoval a seřizoval to člověk, co má doma seřizovací stolici.

Napsal: čtv dub 19, 2007 16:50
od JmJ
Drobek81 píše:setkavam se s tim ze srouby maji jiz vuli a spatne reaguji prave diky tomu...staci utesnit a zlepsi se to...viz JmJ a jeho parostroj...
ja tam nemam ten gumovy predmet kolem sroubu, takze kdyz se parostroji moc priklada pod kotel, tak sroubek meni pozici :-) resenim bylo to zaflaknou sparovacim silikonem coz pomohlo. jednou nebyl silikon, tak tam sla zvykacka, coz take pomohlo a navic do dodalo motoru mentolovy svezi dech ;-)

te silikon je fajn, ze jde snadno vyndat. vznikne takovy spunt, ktery se da pri trose stesti zase strcit zpatky na sroubek, aby se nehybal.

Napsal: čtv dub 19, 2007 18:43
od Myso
ja mam skusenost ze ked som mal maly predstih tak mi neslo stelovat karbec...stacilo zdvihnut predstih a uz to fachalo tak ako ma... co takto celkova kontrola nastavenia motora?