Stránka 1 z 2

Chlazení 2103

Napsal: sob dub 14, 2007 10:08
od Jirka 2103
Zdravim vespolek,
potřeboval bych malou radu - naše lada 2103 rok 75/76 má problém s chlazením. V zimě byla neustále podchlazená ale teď v létě se šíleně přehřívá i při nenásilné jízdě po dálnici rychlostí cca 120km/h. Je neustále nutno mít zapnutý ventilátor chladiče (saharu) aby se motor nepřehřál :evil: Řekl bych, že je to zanešený chladící systém, tak jsem včera koupil nějaký prášek na odstranění vodního kamene (předchozí majitel na 90procent jezdil na vodu z vodovodu) a nasypal ho do chladiče. Asi to tomu pomůže, ale zajímalo by mě, jak bych proto mohl ještě udělat více? Někde jsem tu četl, že růžový fridex to taky pěkně pročistí. Zatím tam byl (od září 06) ten zeleno-modrý, předtím jen voda.

Dík za každou odpověď :wink:

P.S: doufám že jsem to napsal do správné sekce :?:

Napsal: sob dub 14, 2007 11:28
od Pšenda
A co takhle termostat. Jestli byla v zimě podchlazená a teď se neuchladí, tak bych to viděl na termostat. Tím bych začal.

Napsal: sob dub 14, 2007 11:45
od Jirka 2103
Možná, no... Ale když já mám strach z nového termostatu neboť by byl turecký :cry: Už z vlastní zkušenosti vím že turci jsou co se týče kvality pěkná prasata :twisted:

Napsal: sob dub 14, 2007 18:32
od Little Red Riding Hood
nemáš tam hodně moc nemrznoucí směsy??:.


jo prosimvás v které části budíku je 90°c.. mě se spouští sahara když mi přecházi z bílého do zeleného.. to mi připadá moc málo..

a co znamená když v chladiči bublá??. že by byl ucpaný??.

Napsal: sob dub 14, 2007 20:20
od Marek
To červená karkulka: Optimální teplota chladiva 90°C je v poloze ručičky kolmo. Jestli sahara spíná jindy než při poloze ručičky mírně za polohou kolmo, je patrně vadné čidlo teploty na hlavě nebo špatná kostra motoru a budíků.

To Vladimír: Zkus termostat, byť turecký. Jako nový snad bude fungovat správně. Jinak pokud motor jezdil na čistou vodu, nechtěl bych ho uvnitř vidět. Růžová chladicí kapalina je z hlediska rozpouštění kamene velmi účinná (někdy až moc!!!).

Napsal: sob dub 14, 2007 20:42
od Dobi
Zrovna včera jsem v rámci STK ( 21053) dal menší řeč s technikem. Je to taky Ladista a zcela mimochodem se mě ptal, co prý termostat. On prý s nimi nemá zrovna nejlepší zkušenosti, prý jich na svých autech několik měnil ( různé provenience) a pokaždé byl nějaký problém. Faktem ale je, jak to vypadá ve chladiči + okolí :wink:

Napsal: sob dub 14, 2007 22:09
od Marek
Já mám na motoru termostat celých deset let, co mám auto. A jak dlouho tam byl předtím, to netuším........

Napsal: ned dub 15, 2007 07:55
od Jirka 2103
Nuž dobrá tedy, já ten turecký zkusim :wink: Stejně z něj mám ale obavy...

A ta růžová kapalina - jak je to s její účinností - mám ji tam pak dát nebo ne?

Napsal: ned dub 15, 2007 19:09
od Marek
K tomu, abys mohl použít tuto náplň, musíš celý systém dokonale vypláchnout. Dokonale znamená dokonale. Tato kapalina se nesmí za žádných okolností mísit s jakoukoli jinou kapalinou a pokud by v systému zůstal byť jen zbytek původní náplně, znamená to časovanou bombu.

Růžová kapalina má jednu zásadní výhodu, a to je její výměnný interval. Na rozdíl od běžných kapalin má růžová kapalina výměnný interval 5 let.

Napsal: pon dub 16, 2007 19:33
od Dusan
a jednu nevyhodu...ze sa mu mozno roztecie chladič alebo niečo ine..... ale asi vyhody prevladaju :D

Napsal: pon dub 16, 2007 20:38
od Little Red Riding Hood
hele taková technická.. mam pocit že mam podchlazene auto.. jenormální aby při zahrátém motoru sa dala udržet ruka na víku vačky??:

Napsal: úte dub 17, 2007 08:09
od Jirka 2103
Tak jsem včera koupil ten růžovej fridex, o víkendu se do toho pustim :wink:
Koupil jsem 5-ti litrový balení, to by mělo bohatě stačit i na zimu, že jo? Pokud se nemýlím má LADA cca 10l chladící kapaliny takže to bude 1:1 s vodou a na kanystru píšou, že to odpovídá - 40°C :wink:

Jak to bylo myšleno s tím rozpuštění chladiče??? To jako že se chladič rozpustí společně s tím vodním kamenem, či co? To snad přeci jenom ne...

Napsal: úte dub 17, 2007 08:23
od Myso
LRRH no neviem neviem, ja sa na viku vacky vzdy pekelne popalim...

Vladimir vodny kamen dost mozno ucpava vselijake spoje a dierky a ked ho rozpustis stane sa ti z auta cednik. to mi ver! a hlavne ta kvapalina je svinsky vzlinava.

Napsal: úte dub 17, 2007 08:28
od Wolf
Neboj se, chladic se ti urcite nerozpusti :), spise kontroluj nejaky cas po vymene motorovy prostor, zda nekde nekape (nekdy ma kamen pozitivni ucinek - ucpe drobne netesnosti) a jedno baleni naredene s vodou opravdu staci k vymene cele naplne. Nezapomen pri vymene otevrit kohout topeni :wink: . W.

Napsal: úte dub 17, 2007 08:29
od Jirka 2103
Veřím, jistě toho o ladě víš mnohem víc než já :wink:

Ale tak mi řekněte co s tím mám dělat :arrow: mám toho našeho žigulíka moc rád, nechci aby jezdil trvale přehřátý...