Stránka 1 z 1

65 A Alternátor Fiat Croma

Napsal: stř dub 04, 2007 22:05
od Pavel04
Vcera sem koupil, dneska nasadil :)
Alternátor BOSH od motoru Fiat Croma 2.0 má 65A. Na pohled stejnej tak sem to prubnul.
V podstate jediny co je jiny je remenice - je vic vystrcena dopredu, coz sem vyresil umistenim takove velike podlozky tak, aby byl altik vic vzadu. Dale je vnejsi prumer remenice na pohled mensi ale vnitrni je uz prakticky stejna (neznam charakteristiku (rozsah otacek) toho alternatoru tak sem ji nemenil.
Posledni vec je ze nema vrchni zavit, ktery se zapichne do te kolejnicky a dotahne, ale nejake ocko, zrejme pro kolejnicku o 90* pootocenou. Takze sem to zadelal jen tim spodnim sroubem, kterej sem poradne utah. Ono stejne, nevim jak menite alternatory vy, ale ja vzdycky volne zasroubuju spodni sroub, pak do ty vrchni kolejnicky nacpu nejakej klic, kterym to napnu, ten mi to tam sam drzi, fest dotahnu, klic vyndam a zasroubuju tam tu 17 matku, ktera tam stejne pak uz je jenom jako pojistka. Tudiz jeji absence snad neni kriticka. Tentokrat sem postupoval stejne, jenom jsem vrazil klic mezi vrsek alternatoru a blok.

Funguje dobre, i se zaplejma svetlama mam i treba pri 500 rpm 14V. Dalsi pozitivum je ze funguje kontrolka dobijeni.

Doufam ze se diky mensi remenici neodporouci... :cry:

Fotky jsou az kdyz to bylo hotovy, ale trosku rozdily videt jsou.

http://www.ukazto.com/img/IM000208.jpg
http://www.ukazto.com/img/IM000209-u3y1.jpg
http://www.ukazto.com/img/IM000212.jpg

Napsal: stř dub 04, 2007 22:34
od Křečík Barbuška
Pokud nemáš pořádně chycený vršek, tak to myslím bude vibrovat, což nemusí být zrovna nejvhodnější pro vodní pumpu a také tu je teoretická možnost prasknutí obalu altecu u těch spodních ok. Ale to je jen moje laická teorie. Jinak 14V při světlech a 500 rpm je dost pozitivní věc, ale není to přece jen tou menší řemenicí a teoretickým přetáčením alternátoru?

Napsal: stř dub 04, 2007 22:43
od Nemo
No vida, inspirativní příspěvek.
Zrovna jsem uvažoval založit topic "Alternativní náhradní díly", tj díly pro jiná auta použitelné v Ladě, protože s tou kvalitou dílů to je , no , víme jaké.

Jinak, ten horní držák to bude chtít co nejdřív domyslet, ten spodní to nemůže dlouhodobě udržet. To se bude povolovat(ten klíňák), a nebude na to spoleh.

Napsal: stř dub 04, 2007 22:52
od Pavel04
Koko Loko píše:Pokud nemáš pořádně chycený vršek, tak to myslím bude vibrovat, což nemusí být zrovna nejvhodnější pro vodní pumpu a také tu je teoretická možnost prasknutí obalu altecu u těch spodních ok. Ale to je jen moje laická teorie. Jinak 14V při světlech a 500 rpm je dost pozitivní věc, ale není to přece jen tou menší řemenicí a teoretickým přetáčením alternátoru?
_________________
Sdílim tvoje obavy, nemaje při ruce svářečku, tak sem to tam dal tak jak to leží a běží. Později tam přibude i ten šroub.

Napsal: čtv dub 05, 2007 01:39
od Pavel04
ted sem si vzpomel este na jednu rozdilnost. Ten altik nema z jedny strany vyrez pro hlavu 19 sroubu jako klasika, tak sem zaprel o spodni kryci plech druhej klic nasazenej na ten sroub. Coz mi pripomina vyhodu DOHC motoru, protoze ten plech nemusim sundavat. altik v pohode vyndam vrchem diky tomu kolik je tam mista :D

Napsal: čtv dub 05, 2007 07:54
od Drobek81
no ja mam na aute z Nemecka altik Bosch 55A a je to nejaka nahrada, cislo uz si nepamatuju...maji tam vic dilu "vychytanych"...

Napsal: čtv dub 05, 2007 11:39
od Wolf
Drobek81 píše:no ja mam na aute z Nemecka altik Bosch 55A a je to nejaka nahrada, cislo uz si nepamatuju...maji tam vic dilu "vychytanych"...
:mrgreen: Nemam rad Bosch, pred casem mne nastvali se svickama :D . W.

Napsal: čtv dub 05, 2007 11:47
od Drobek81
Wolf píše::mrgreen: Nemam rad Bosch, pred casem mne nastvali se svickama :D . W.
mno ale aspon funguje:-)coz u druheho auta origo ruskej odesel...

Napsal: čtv dub 05, 2007 19:59
od Majo
nova niva ma iny alternator - 80A a je aj inak uchyteny alternator, keby sa ten uchyt dal kupit tak pasuje na ten fiatacky....
a teraz pozeram ze sa kupit da, v katalogu ND som ho nasiel, ak bude zajem, dodam kat.cislo....

Napsal: pát dub 06, 2007 11:46
od Dusan
no ja mam origo lada altik a daval som tam mensiu remenicu...vpohode to zvladne .... vek kolko ludi tu toci v kuse 6000ot .... mal bi si ale pozriet aky priemer remenice na kluke mal ten fiat..... mozno ze ten pomer je rovnaky a otacky sedia.. :D

Napsal: pon dub 09, 2007 08:59
od Pavel04
No hlavne na dalnici sem se trochu obaval, ale vypada to s nim v pohode. Vydrzel projet 80km nad 4500 rpm. Celkove uz sem ho asi zajel (asi 450km). Takye absolutni spokojenost.

Napsal: pon dub 09, 2007 12:48
od Dusan
ja ked som siel na zraz tak som tocil 5500-6000 a dost v kuse by som povedal po dialnici 5800-6000 :D a vydrzal