Stránka 1 z 1

kedy merat tlak gumy?

Napsal: úte bře 13, 2007 07:25
od gogo
Kedy merat tlak v pneu? Je jasne ze po jazde tlak stupne, no neviem ci pred jazdou (rano) je idealna tepolota = okolo nuly = na zistenie realneho stavu? Rano nameram tlak okolo 2,0 a poobede aj pred jazdou, ked je auto odstavene na slnku mam aj 2,5 :?: potom po jazde este stupne na 2,7.....

Viem ze pre niekoho su to detaily, ale kazda nespravna desatinka urobi svoje

Napsal: úte bře 13, 2007 10:23
od Vašátor
Mno, nejlepší je pneu nafoukat nějakým plynem a je po problémech. Přesně teď nevím, čím se to fouká, ale plyn nemá takovou roztažnost při změně teploty, jako vzduch. V Brně to míchají u jednoho pneuservisu 30% vzduchu, 70% plynu zdarma ...

Napsal: úte bře 13, 2007 11:19
od Marek
Fouká se to dusíkem.

Při plnění pneumatik dusíkem se musí kolo nafouknout na tlak odpovídající tlaku v pneumatice nahuštěné vzduchem zatepla !!! Což v praxi znamená hustit pneumatiky dusíkem na tlak 2,6 - 3,0 Bar.

Napsal: úte bře 13, 2007 13:18
od Vašátor
Marek píše:Fouká se to dusíkem.
Hups, to je ono ... jsem si nemohl vzpomenout :D

Napsal: úte bře 13, 2007 13:39
od gogo
...nakolko minimalne percento nas tu to ma nafukane dusikom, poprosim odpovede na povodnu otazku :roll:

Napsal: čtv bře 22, 2007 19:05
od Will
doporučené tlaky jsou uváděny pro studenou pneumatiku.

"V Brně to míchají u jednoho pneuservisu 30% vzduchu, 70% plynu"

ve vzduchu je samo o sobě 78 % dusíku, takhle se sníží obsak kyslíku z 21 na 7 % to se vážně nějak projeví? Myslel jsem, že se dává čistý dusík

Napsal: čtv bře 22, 2007 19:11
od Křečík Barbuška
gogo píše:...nakolko minimalne percento nas tu to ma nafukane dusikom, poprosim odpovede na povodnu otazku :roll:
Já měřím tlak těsně před jízdou respektive po krátkém popojetí k benzínce. V zimě v kteroukoliv dobu v létě v době nižších teplot tzn. ráno nebo pozdě večer. Dávám všude 2,2 jestli je to dobře nevím, ale dělám to tak.

Napsal: pát bře 23, 2007 00:52
od janci
vaz 2102
kontrolujem to cez leto v chladku,aby som nemal rozpalene pneumatiky.
davam predna naprava 2,0 zadna 1,6-1,8 ako kedy. podla VAZ tam mam davat 1,6 -1,6 hold na prednu napravu je 1,6 podla mna malo.

Pre tych co prehustuju pneumatiky,tak sa vam asi fajne jazdi a brzdi za mokra;)

Napsal: pát bře 23, 2007 07:24
od Luděk Musil
Ono správné huštění pneumatik je také alchymie.
Pneumatika nemá být nafouknuta ani málo ani hodně. Je-li nafouknutá málo - sjíždí se kraje. Je-li nafouknutá hodně - sjíždí se středy. Přesto, že jsou pneumatiky vyráběny velkoseriově, drobné odchylky pro každý vůz zde budou (např. ne každý jezdí se zcela prázdným autem).
A to doporučené huštění dle VAZ na 1,6? To je "předepsáno" pro původně osazovaný typ pneumatiky 155-13 diagonální (tuším) konstrukce. L.

Edit: :oops: aaaaa - sorry - omlouvám se :oops: . Nikolivěk 155-13, ale 6,15-13. Díky Michale. L.

Napsal: pát bře 23, 2007 07:40
od Michal Pokorný
Luděk Musil píše:Ono správné huštění pneumatik je také alchymie
Přesně tak! Ale to huštění na VAZ co udává výrobce je skutečně myšleno na původní diagonální pneu 6,15-13 V TP mého bývalého VAZu 2101 r.v.72 je psáno Pneu: 6,15-13, ráfky: 4,5x13, huštění: přední - 1,7 bar, zadní - 1,8 bar. A když tak nafouknete tu diagonální gumu tak to vypadá OK (měl jsem jí jako rezervu - i když tuším, že by to nemělo být, když jsem měl na autě radiální), ale když tak nafouknete 165R13 tak to vypadá jak bačkora

Napsal: pát bře 23, 2007 08:49
od Majo
no ja by som povedal, ze nie je az tak dolezite na kolko hustit, ako hustit rovnomerne obidve strany. Videl som uz borcov, co im auto stalo cely den na Slnku jednou stranou a v najvacsej horucave kontrolovali gumy a divne im bolo ze jedna strana ma vacsi tlak(ta na Slnku) ako ta druha(v chladku)...

Obecne by sa mal tlak kontrolovat pri nezahriatych pneumatikach, pri normalnej teplote okolia(co je cca 18-25) a hustit pneu sa maju podla zatazenia. Predne 2,0-2,2 podla toho ako lahko chces aby siel volant a zadne 1,8-2,0, ak vozis naklady aj viac...