Stránka 1 z 2

signalizace CHECK ENGINE

Napsal: sob bře 10, 2007 18:17
od Green
Ahoj jsem nový majitel Lady 2111,rozsvitila se mi signalizace CHECK ENGINE,mam najeto 99160km co to znamena? dík.

Napsal: sob bře 10, 2007 18:21
od tavri
Ahoj, to je hláška, že něco není v pořádku? Mám 2110 a nikdy se mi nerozsvítila, tedy kromě zapnutého zapalování (před startem).
Tahle závada je prý běžná záležitost.

Napsal: sob bře 10, 2007 18:26
od Green
Běžná závada v tom, že bezdůvodně svítí nebo v čem? Motor pracuje normálně, bez zřetelné vady, je to 16ti ventil.

Napsal: sob bře 10, 2007 19:56
od Hlavi
Mě se to naposled rozsvítilo, když mi odešlo čidlo vačky - doporučoval bych to nechat napíchnout na počítač v servisu BOSCH (seznam servisů - bosch.cz), stálo to asi pětikilo a udělaj to obvykle napočkání.

Napsal: sob bře 10, 2007 20:05
od Green
Děkuji za informaci,v manualu k autu doporučují přijet do servisu,nejbližší mam v Brně tak tam asi v pondělí zavolám

Napsal: sob bře 10, 2007 20:08
od Michal Pokorný
Jo jo, hlavně s tímto nejezit do AMK v Mostě, mám tedy jen 1,7i jednobod, ale když mi občas svítila kontrolka CHECK ENGINE tak jsem tam zajel, druhý den jsem si to vyzvednul a bylo mi řečeno, že tomu v podstatě nic není a že při 175 tis. km je to normální a že si mám když tak z toho vyndat žárovku, aby mě to neznervózňovalo. Je to tedy už pár let zpátky , tak třeba se už jejich styl oprav změnil - nevím. Tak snad v okolí Brna takové "odborníky" nemáte

Napsal: ned bře 11, 2007 09:49
od rudo.
Check engine je kontrola motora. RU názov je-systém riadenia motora. Táto kontrolka signalizuje, že niektorá elektronická súčiastka, alebo elektrická inštalácia súvisiaca s jej správnym chodom nie je v poriadku. Okrem kontroly spojov, el inštalácie sa tu bez počítača nedá asi naozaj nič podniknúť. Takže, alebo počítač v servise, alebo počítač palubný, ktorý ovláda komplet diagnostiku motora.

Napsal: ned bře 11, 2007 10:26
od Green
Rudo dík za informaci,takže asi kontrola v servisu to jisti,doufam že těch 40km to ještě dojede.

Napsal: ned bře 11, 2007 12:14
od Skalouš
Také doporučuju nechat přečíst počítač, sám si řekne, co mu chybí. Jinak myslím, že to dojede i výrazně víc než 40km a pravděpodobně v pohodě. :-)

Napsal: stř bře 14, 2007 20:55
od Green
Dík všem ,kdo se mi ozval a poradil,v servisu přečetli počítač,vše je ok,signalizace CECK ENGINE zhasla,ale co to bylo přesně jsme nezjistily,pry se stím dá v pohodě jezdit,ale lepší je zajet do servisu a nachat přečíst počítač,předejde se možná větším problémum.Stalo to 650Kč,ale je to lepší než to ignorovat a zaplatit potom daleko více.Technik mi v servisu říkal že se to mohlo rozsvítit možná jen kvůli krátkodobě nezvyklému chodu motoru.

Napsal: pát bře 16, 2007 07:33
od danielTIR
Hele, mě se tato kontrolka pravidelně rozsvěcovala když jsem stál dlouho na volnoběh, když jsem táhnul těžký přívěs :D a podobně. Na diagnostice jsem byl jednou také za 650 kč a závada nikde. Pak už jsem nikam nejezdil a ona ta "mrcha" vždy za pár dní při startu sama zhasla - je to inteligentní systém z 25 století :D kdy supervýkonný počítač HAAL sám za pomocí nanotechnologie opravuje závady a zdokonaluje Tvou LADU :D :D :D :D Kolega má stále 2110 ročník 2001 a kontrolku mu svítí už cca dva roky, tak nějak si na ni zvyknul.V servisu mu řekli že je vše O.K. Vyčistili paměť , kontrolka zhasla a po dvou dnech zase svítila - asi vadný ten supervýkonný počítač HALL ....................... :lol: :lol: :lol: :lol:

Napsal: pát bře 16, 2007 07:37
od danielTIR
Ještě dodatek. Když jsem koupil escorta, chtěl jsem mít jistotu, že mé auto původem z D, je v relativně slušném stavu. Zajel jsem si proto na diagnostiku do Fordu a zjistili že vše je O.K. akorát doporučili výměnu termostatu, protože se motor patřičně rychle nezahříval. Termostat cca 300 kč a diagnostika - 550 Kč vč. DPH :shock: :shock: :shock: :shock: Ale já to měl levněji :oops: :oops: :oops: :oops: značně levněji :D

Napsal: pát bře 16, 2007 08:15
od Wolf
danielTIR píše:...Kolega má stále 2110 ročník 2001 a kontrolku mu svítí už cca dva roky, tak nějak si na ni zvyknul.V servisu mu řekli že je vše O.K. Vyčistili paměť , kontrolka zhasla a po dvou dnech zase svítila ...
To je problem toho, ze vozy Lada by si meli, dle meho nazoru, kupovat pouze lide hloubavi, kteri chteji prijit veci na kloub. Tyto zavady nejsou obvykle zpusobeny vadnou RJ, ale docela prozaicky pouze vadnym prenosem, t.j. vadný spoj, ci vodic. Dusledkem toho je, že RJ zaznamena napeti mimo ocekavany rozsah. Nez abych jezdil se svitici kontrolkou, tak radeji budu merit tak dlouho, az na zavadu prijdu. To proto, ze v servisu se s tim takhle vyhledavat nebudou.
danielTIR píše:...Když jsem koupil escorta, chtěl jsem mít jistotu, že mé auto původem z D, je v relativně slušném stavu....
Pri vsi ucte, ja nechapu, co je to za stesti, ze auto je puvodem z Nemecka, ja bych treba odtud auto nechtel, bydlim na zapade a vidim, co tu pres nas od nich jezdi. W.

Napsal: pát bře 16, 2007 08:29
od Skalouš
Po původu bych taky nepátral, ale shodou okolností je Skálobus též z Německa. A jeho stav by se dal nazvat jako dobře archivovaný. Řekl bych že Německo má jen jedinou výhodu: Je tam víc lidí než u nás, kteří si můžou dovolit koupit slušný auto a pak s ním moc nejezdit.... Takže je tam větší pravděpodobnost nákupu ojetiny, která je ve slušném stavu.
Ale je to jen můj soukr. názor a nemusí být správný.

Napsal: pát bře 16, 2007 09:35
od danielTIR
Wolf : hele, to auto je z Německa (ale o tom že je to štěstí jsem nic nepsal)a byl jsem si ho vybrat já osobně z firmou FORD, respektive z automechanikem, který tam byl na školení. Auto jsem nekupoval přes bazar, ale přes tamější pobočku FORD, která ho měla protiúčtem od asi 60ti letého pána , který u nich koupil nového focuse.Auto má servisní knížku (řádně vedenou) a najeto dle tacho i dle dokumentace ve FORDU v něměcku cca 98 000 km. Dostal jsem k němu úplně všechno, včetně dokladu o koupi v roce 1999, kerá zněl na toho staršího pána a sedělo i s win kodem na autě, dokonce i dokumentaci k rádiu, kompletní alu kola atd.. Větší než tato jistota už být nemohla. Ještě jsem dostal certifikát kvality a záruku že auto bylo zakoupeno u nich a nebylo kradené od firmy fordmotor company. A za cenu, včetně přehlášení a papírových dodělku cca 65 000 kč v té ceně a výbavě, bych si u nás ani neškrtnul.