Stránka 1 z 2

ALARM

Napsal: čtv bře 08, 2007 21:23
od inetko
Ahoj, chcel by som vas poprosit, ci mi vie niekto poradit ohladne autoalarmu. Mam autoalarm Light security M-A02-RC myslim, ze znacka Molpir a chcem si ho pochopitelne zapojit no prilozenej scheme som trosku nepochopil a chcem s tym ovladat central. Prosim pomozte mi, dakujem!

Napsal: pát bře 09, 2007 10:59
od Vašátor
Tak nahoď schéma ... 8)

Napsal: pon bře 12, 2007 13:01
od inetko
No, bohuzial schemu nemam, resp. nemam skener, aby som to sem dostal, ale medzi casom som na nete nasiel tiez nieco zaujimave. Je to ina firma, ale ponukaju presne ten isty model ako molpir + k tomu davaju blokovu schemu, takze som o nieco mudrejsi, ale neviem ci sa mam odvazit sam na montaz. Totiz je tam aj spinacie rele, s ktoreho ide 5 kablov, farebne oznacenych. Lenze v scheme ktoru som nasiel je tiez spominane rele (to rele na tej scheme vyzera byt zapojene presne tak ako rele ktore mam, pretoze ovladacie kable su tensie ako spinacie - teda kade pojde vacsi prud a tak je to presne aj na tej scheme) so 4 vyvodmi a ja ich mam 5. Volny mi ostava oznaceny ako 87a. Tiez mi trosku neni jasny ten dverny spinac. Ide s toho jeden kabel a trosku som nepochopil na aky dverny spinac ho mam namontovat. Takze neviem .. tu je schema dik moc!

schema v AcrobatReader
schema rele, ake mam - jeho katalogove cislo je 9445 141

Napsal: pon bře 12, 2007 16:57
od tonda
Do jakého auta to budeš montovat? Má to auto již centrální zamykání?

Napsal: pon bře 12, 2007 19:42
od inetko
bude to 2106 a bude to mat aj central

Napsal: pon bře 12, 2007 21:00
od tonda
Zapojení podle schématu je takto:
1. Červený - stálé + zapojíš tam, kde je pořád 12 V
2. Žlutý - směrovky - zapojíš u přepínače pod volantem, ale protože je jen jeden vývod, musí se oddělit levá a pravá strana směrovek diodama 1 N5401. Připojíš k drátům, kde odchází signál od přepínače k žárovkám směrovek
3. Černý - kostra
4. Hnědý a bílý - ovládání centrálu - pokud připojíš přímo k motůrkům ve dveřích, tak musíš použít 2 relé podle obr.1. Pokud budeš montovat centrální zamykání, tak připojíš k jeho centrále podle obr.2
5. Růžový - +15 zapalování - připojíš na spínací skříňku na drát, kde po zapnutí zapalování se objeví 12 V
6. Černo - bílý - dveřní kontakt. Připojíš na drát, který vede ke kontaktu dveří řidiče. Je to ten spínač, který ovládá stropní lampičku.
7. Černo - žlutý - je to blokování startu. Pokud je alarm vypnut, tak je na tomto drátě mínus, relé je sepnuté a start je povolen. Když je alarm zapnut, mínus zde chybí - start je blokován. Připojíš na relé podle schématu.
8. Oranžový - Připojíš na sirénu, druhý vývod sirény ukostříš.
9. Fialový - pokud použiješ elektromagnet, můžeš zvlášť otvírat kufr /odskok kufru/. Musíš zapojit přes relé podle schématu.
Relé které máš můžeš klidně použít, je to standartní automobilní relé.

Napsal: pon bře 12, 2007 22:13
od inetko
Moc krat dakujem pekne si mi to napisal. Ak sa mozem este opytat s toho rele mi vsak stale vystava jeden kabel, neviem ci je to kvoli univerzalnosti pouzitia alarmu na rozne typy aut, alebo jednoducho ho nemam zapajat, totiz v tej scheme som ho ani nenasiel zapojeny. A este jednu vec, ten kablik, ktory ma ist na dverovy spinac mam zapojit cisto na vodicovu stranu, alebo do miesta odkial je vyvod zo vsetkych dverovych spinacov na tu stropnu lampu? V podstate ide iba o to, pokial som pochopil, ze ak ten kablik je pod prudom, resp. nieco tade preteka - z toho senzora tak alarm by mal kricat, ze? Moc krat dik!

Napsal: úte bře 13, 2007 21:22
od tonda
Relé přepínací má 5 vývodů, relé spínací 4 vývody. Přepínací relé můžeš použít jako spínací, jeho střední vývod zůstane prázdný - nevyužitý.
Černo - bílý drát od centrály reaguje na spojení s kostrou, jakmile se dotkne kostry - spouští poplach. Proto stačí, když se připojí jen na spínač dveří řidiče, ostatní spínače jsou připojeny paralelně a při otevření jakýchkoliv dveří dojde k ukostření. Spojení na druhou stranu na žárovku vnitřního osvětlení nevadí, tam je + na ten černo - žlutý drát nereaguje

Napsal: stř bře 14, 2007 09:07
od inetko
MOC DAKUJEM!

Napsal: ned dub 15, 2007 19:15
od M150
vedel by mi niekto vysvetlit jak funguje ta blikajuca dioda imitujuca alarm? (- zapne sa po vypnuti klucika)

Napsal: ned dub 15, 2007 19:46
od Little Red Riding Hood
M150 píše:vedel by mi niekto vysvetlit jak funguje ta blikajuca dioda imitujuca alarm? (- zapne sa po vypnuti klucika)
stačí jí zapojit přez relé na spínací skřínku.. kontakt 15.. to že bliká už má z výroby...

Napsal: ned dub 15, 2007 20:34
od M150
Little Red Riding Hood píše:
M150 píše:vedel by mi niekto vysvetlit jak funguje ta blikajuca dioda imitujuca alarm? (- zapne sa po vypnuti klucika)
stačí jí zapojit přez relé na spínací skřínku.. kontakt 15.. to že bliká už má z výroby...
ja ju tam mam uz davnejsie - idu z hej dva droty - jeden ide neviem kam (asi do spinacky) a druhy bol zapojeny na privod prudu k zapalovacu, ktory som odpojil a zapojil tam radio. ked som chcel dat ten drotik na privod k radiu trosku to zaiskrilo a vypalil som si do prsta ciarku :lol: skontroloval som poistky (vsetky ok) a povedal som si ze druhy pokus radsej s rozumom...

rele robi to ze sa to zapne ked sa vypne klucik? v kazdom pripade ho asi budem musiet vypatrat...

Napsal: ned dub 15, 2007 21:03
od Roman
Ak tam chces davat rele, ktore ju zopne po vypnuti kluca, tak vyber nejake mini a hlavne aby malo maly odber. Ked tam das klasicke autorele, to ma odber okolo 80mA a to je ako kludovy odber dost vysoko.

Napsal: pon dub 16, 2007 17:17
od Luděk Musil
Relé pro zapojení této diody (imitující alarm) není potřeba.
Jeden drát se připojí (na stálo) na plus.
Druhý drát se připojí tam, kde je po rozsvícení zapalování + a po vypnutí zapalování - . L.

Napsal: pon dub 16, 2007 18:32
od M150
Luděk Musil píše: Druhý drát se připojí tam, kde je po rozsvícení zapalování + a po vypnutí zapalování - . L.
-a to je kde?