Zkusebni jizda
Napsal: čtv bře 08, 2007 19:32
Dnes jsme s FOMou jeli do Zlina na zkusebni jizdu v Kaline. Jizda byla objednana telefonicky dnes kolem poledne.
Prodavac vypadal normalne, umel hovorit, nemel prilisnou tendenci neco vnucovat a ani nam nic nezakazoval. S jeho pristupem jsem byl spokojen. Mozna proto, ze jsem mu hadal vek ne moc vyssi nez je muj.
Prvni jsme si prochazeli vuz v salonu. Na slicovani karoserie ani plastu sem neobjevil nic nepekneho. Spary kolem dveri se mi vsude zdaly rovnomerne, dvere sly zavirat a otevirat hezky, mely prijemny zvuk pri zavirani. Prodavac tvrdil, ze pozink je celkovy, dutiny ze jsou osetrene z vyroby, ale osetruji se jeste v CR a ze cca za 2500 je mozno nechat udelat klasicky nastrik spodku a dutin.
Zameril jsem se na vymneny zarovek ve svetlech. Zadni svitilny se museji udajne vydelat, ale je to operace, kterou si uzivatel ma byt schopen udelat sam a pocita se s tim. Predni svetla maji za zarovkami gumove kryti. Neleze se k zarovce dostat tak sikovne jako v me 04, ale ze svetly je dost prostoru a verim, ze na benzince v noci bych to vymenit zvladl. Nebo se svitilnou.
Pokroutil jsem vsechny mozne vypinace a spinace. Zdali se mi normalni, vsechno slo normalne. Povesil jsem se na madlo nad dvermi (simulace nasedani me 100 kg invalidni babicky) a ani se nehlo. Oprel jsem se o a tahal jsem za madlo dveri a take drzelo.
Pedaly se mackaly na stojicim voze dobre, u plynu jsem o nic nezavadil (viz test FlipperaToma), cimz Flipperuv test vubec nechci zpochybnit. Proste jen nezavadil. Blbnul jsem tam s pedaly asi jen 2 minutky. Seridil jsem si sedadlo a sedl si dozadu. A zde prosim BOMBA! Nasedani z leve strany i s poranenou pravou nohou slo zcela bez problemu a mezi volne lozenymi koleny a sedadlem jsme mel min 3 cm mista. Nohy se mi vubec sedadla predemnou nedotykaly. Predni sedalo mi prislo na posez dobre, podpora bederni patare mi vyhovovala. Podporu bederni patere melo i zadni sedadlo.
Se zadnimi sedadly byla spojena i jedina zrejma zavada ci nepochopeni ovladani. Nedarilo se mi a ani prodejci na par pokusu uchytit zadni operadlo zpet po jeho prechozim sklopeni. U vystaveneho i u testovaciho vozu tomu tak bylo na prave strane.
Zadni sedaky jsou zespod pokryty necim mezi umelou hmotou a plechem, zas tak moc jsem to nezkoumal, kazdopadne se mi toto kryti libilo.
Vlastni jizda probihala nejprve v okoli oblasti Zlin Malenovic a to mezi zastavbou po kostkach po spatne ceste. Pak centrem Zlina a do Frystaku. Tam jsme to otocili a jeli jsem zpet do Zlina pres Jizni svahy. Behem jizdy nebylo z interieru slyset zadne pazvuky, cesta na zadnim sedadle byla pohodlna ve skutecnosti sem si ani neuvedomil, ze nejsou vzadu operky (Stejne je tam chci! ). Auto melo najeto 500 km, nevim jak moc mu prodavac slapal na krk, ale netocil to pres 3500 - 4000 rpm. Behem jizdy bych si trosku lepsi dynamiku dal, ale jak rikam, neridil jsem, nemuzu posoudit.
Sedel jsem na zadnim sedadle a z prazdneho kufru bylo slyset vodu z mokre cesty jak svisti kolem kol. Nebylo to neprijemne ani hlasite, spis nezvykle. Mozna tim, ze v zadu moc nejezdim nebo tim, ze v ostatnich autech je slyset nejaky jiny randal.
Jizda trvala cca 30 minut, citil jsem se na zadnim sedadle pohodlne.
Celkove jsem byl potesen. Potesili me i drobnosti jako treba chovani centralu, ktery na dalku pri prvnim odemknuti odemkne jen dvere ridice (mi by se to libi), nebo ruzne pipave zvuky pro svitici svetla pri vypnutem zapalovani, zarazene zpatecce, dochazejicim palivu a cert vi pri cem.
Pro dukaz prikladam jedno foto z jizdy
Prodavac vypadal normalne, umel hovorit, nemel prilisnou tendenci neco vnucovat a ani nam nic nezakazoval. S jeho pristupem jsem byl spokojen. Mozna proto, ze jsem mu hadal vek ne moc vyssi nez je muj.
Prvni jsme si prochazeli vuz v salonu. Na slicovani karoserie ani plastu sem neobjevil nic nepekneho. Spary kolem dveri se mi vsude zdaly rovnomerne, dvere sly zavirat a otevirat hezky, mely prijemny zvuk pri zavirani. Prodavac tvrdil, ze pozink je celkovy, dutiny ze jsou osetrene z vyroby, ale osetruji se jeste v CR a ze cca za 2500 je mozno nechat udelat klasicky nastrik spodku a dutin.
Zameril jsem se na vymneny zarovek ve svetlech. Zadni svitilny se museji udajne vydelat, ale je to operace, kterou si uzivatel ma byt schopen udelat sam a pocita se s tim. Predni svetla maji za zarovkami gumove kryti. Neleze se k zarovce dostat tak sikovne jako v me 04, ale ze svetly je dost prostoru a verim, ze na benzince v noci bych to vymenit zvladl. Nebo se svitilnou.
Pokroutil jsem vsechny mozne vypinace a spinace. Zdali se mi normalni, vsechno slo normalne. Povesil jsem se na madlo nad dvermi (simulace nasedani me 100 kg invalidni babicky) a ani se nehlo. Oprel jsem se o a tahal jsem za madlo dveri a take drzelo.
Pedaly se mackaly na stojicim voze dobre, u plynu jsem o nic nezavadil (viz test FlipperaToma), cimz Flipperuv test vubec nechci zpochybnit. Proste jen nezavadil. Blbnul jsem tam s pedaly asi jen 2 minutky. Seridil jsem si sedadlo a sedl si dozadu. A zde prosim BOMBA! Nasedani z leve strany i s poranenou pravou nohou slo zcela bez problemu a mezi volne lozenymi koleny a sedadlem jsme mel min 3 cm mista. Nohy se mi vubec sedadla predemnou nedotykaly. Predni sedalo mi prislo na posez dobre, podpora bederni patare mi vyhovovala. Podporu bederni patere melo i zadni sedadlo.
Se zadnimi sedadly byla spojena i jedina zrejma zavada ci nepochopeni ovladani. Nedarilo se mi a ani prodejci na par pokusu uchytit zadni operadlo zpet po jeho prechozim sklopeni. U vystaveneho i u testovaciho vozu tomu tak bylo na prave strane.
Zadni sedaky jsou zespod pokryty necim mezi umelou hmotou a plechem, zas tak moc jsem to nezkoumal, kazdopadne se mi toto kryti libilo.
Vlastni jizda probihala nejprve v okoli oblasti Zlin Malenovic a to mezi zastavbou po kostkach po spatne ceste. Pak centrem Zlina a do Frystaku. Tam jsme to otocili a jeli jsem zpet do Zlina pres Jizni svahy. Behem jizdy nebylo z interieru slyset zadne pazvuky, cesta na zadnim sedadle byla pohodlna ve skutecnosti sem si ani neuvedomil, ze nejsou vzadu operky (Stejne je tam chci! ). Auto melo najeto 500 km, nevim jak moc mu prodavac slapal na krk, ale netocil to pres 3500 - 4000 rpm. Behem jizdy bych si trosku lepsi dynamiku dal, ale jak rikam, neridil jsem, nemuzu posoudit.
Sedel jsem na zadnim sedadle a z prazdneho kufru bylo slyset vodu z mokre cesty jak svisti kolem kol. Nebylo to neprijemne ani hlasite, spis nezvykle. Mozna tim, ze v zadu moc nejezdim nebo tim, ze v ostatnich autech je slyset nejaky jiny randal.
Jizda trvala cca 30 minut, citil jsem se na zadnim sedadle pohodlne.
Celkove jsem byl potesen. Potesili me i drobnosti jako treba chovani centralu, ktery na dalku pri prvnim odemknuti odemkne jen dvere ridice (mi by se to libi), nebo ruzne pipave zvuky pro svitici svetla pri vypnutem zapalovani, zarazene zpatecce, dochazejicim palivu a cert vi pri cem.
Pro dukaz prikladam jedno foto z jizdy