Stránka 1 z 2
POMOC spínačka
Napsal: pon bře 05, 2007 20:07
od šemik
Chlapi na 2103 mi vyškubli spinačku prosím jaká barva na jaké číslo přide? děkuji
mužete i na emila
schemik@volny.cz dekuji moc mi to specha nejlepe dnes dekuji předem
jsou tam černy
šedy
ružovy
proužkovany modry
modry
pokud si tedy vzpomínám
Napsal: pon bře 05, 2007 22:27
od Vašátor
INT - černá - interier (osvětleni,větrak...)
50 - červená - startér
30/1 - hnědá - palubka + ostatní kraviny
15 - modrá - indukční cívka
30 - růžová - +pol od baterky
Takto by to mělo být u 2106 ... barevné označení se jak vidíš sám, celkem liší ...
Napsal: úte bře 06, 2007 15:30
od šemik
děkuji hned zítra to tam nacpu díky moc ještě jednou
Napsal: úte bře 06, 2007 16:45
od Vašátor
Napsal: sob říj 20, 2007 21:53
od Kewint
chtěl bych se zeptat jak mám udělat aby když zapnu klíčky zaplo se i rádio?diky
Napsal: sob říj 20, 2007 21:56
od miso2087
kewin-tomas píše:chtěl bych se zeptat jak mám udělat aby když zapnu klíčky zaplo se i rádio?diky
Prepojiť + z rádia na zapaľovanie. Potom ti pôjde zapnúť iba pri zapnutej palubovke. Ale toto by som u starších áut nerobil, môže ti vybuchnúť indučka.
Napsal: sob říj 20, 2007 21:57
od Marek89
Ten drôt čo má ísť na zapaľovanie, napoj na drôt na ktorom sa objaví napätie po zapnutí zapaľovania, najjednoduchšie je to od napájania budíkov. Ja mam prepojený prívod +12V a zapaľovanie zapojené na stále napätie.
Napsal: sob říj 20, 2007 22:51
od Maysner
nechapu k cemu met radio takhle zapojeny. u novejch aut me to stve. nemuzu si pustit radio aniz bych mel klic v zapalovani a pootoceno. grr. proto to mam zapojeny primo na baterku. pres pojistku

Napsal: ned říj 21, 2007 07:35
od Křečík Barbuška
miso2087 píše:kewin-tomas píše:chtěl bych se zeptat jak mám udělat aby když zapnu klíčky zaplo se i rádio?diky
Prepojiť + z rádia na zapaľovanie. Potom ti pôjde zapnúť iba pri zapnutej palubovke. Ale toto by som u starších áut nerobil, môže ti vybuchnúť indučka.
Člověče toto mi hlava nebere, proč by měla vybuchovat? Z tebou napsaného chápu, že + chceš odebírat z obvodu, který je pod napětím, když je klíček v poloze "motor vrčí" je tak?
Maysner píše:nechapu k cemu met radio takhle zapojeny. u novejch aut me to stve. nemuzu si pustit radio aniz bych mel klic v zapalovani a pootoceno. grr. proto to mam zapojeny primo na baterku. pres pojistku

Mno, někdy se to tak hodí, nicméně, také mi to v základním zapojení někdy vadí, zejména, když chrápu v autě a chci poslouchat. Ono také záleží od rádia, některé po manipulaci s vypínačem či kartou naskočí i bez klíčku, moje ovšem nikoliv. Přemýšlím o nadřazeném vypínačíčku, který přes diodu přivede + na ovládací vstup rádia, ty diody tam samozřejmě musí být dvě ta druhá bude v napojení na obvod klíčku, předpokládám, že úbytek 0,5-0,7V oproti silovému plusu nebude zdrojem poruch, jen se k tomu dokopat.
Napsal: ned říj 21, 2007 11:08
od Vašátor
miso2087 píše: môže ti vybuchnúť indučka.
Rovněž nechápu, proč by měla vybuchovat indukčka. Pokud to chápu dobře, chceš drát připojit na kontakt spínací skříňky č.15 - čili plus pouze když svítí kontrolky. Kontakt indukční cívky č.15 je propojen s kontaktem č.15, ano. Ale jsou na něj zapojeny i veškeré červené kontrolky. Nechápu, proč by tomu měl vadit odběr autorádia

.
Osobně bych autorádio zapojil přes pojistku přímo na baterku. Snížíš tím přechodové odpory, což u výkonějších autorádií dosti poznáš. Navíc pustit si autorádio bez zapnutí klíčku mi taky přijde jako velká výhoda. Hmm ... možná to "vybuchnutí indukční cívky" bylo myšleno tak, že budeš mít zapnutý klíček pro poslouchání autorádia a nemít nastartované. V tom případě ano, indukční cívka se může spálit.
Napsal: ned říj 21, 2007 13:22
od miso2087
Na starších autách je tá indučka problém. Veď len skús zapnúť palubovku a nechať ju tak zapnutú pár minút- hodín. Uvidíš že za chvíľu sa ti začne poriadne zohrievať... až môže vybuchnúť. Kamošovi sa to stalo na škodovke.
Napsal: ned říj 21, 2007 13:26
od Vašátor
miso2087 píše:Na starších autách je tá indučka problém. Veď len skús zapnúť palubovku a nechať ju tak zapnutú pár minút- hodín. Uvidíš že za chvíľu sa ti začne poriadne zohrievať... až môže vybuchnúť. Kamošovi sa to stalo na škodovke.
To ano. Ale na zahřívání a spálení indukční cívky nemá vliv připojení autorádia. Proto bych to dohromady nemíchal. Na její spálení má vliv trvalé zatížení pokud motor neběží a na cívku je napojené napájení. A to pouze v tom případě, že jsou zrovna spojené kladívka.
Napsal: ned říj 21, 2007 13:28
od Marek89
Ja tvrdím, že najlepšie je napojiť rádio na stále napätie z baterky a je to vyriešené.
Napsal: ned říj 21, 2007 13:34
od miso2087
Vašátor píše:
To ano. Ale na zahřívání a spálení indukční cívky nemá vliv připojení autorádia. Proto bych to dohromady nemíchal. Na její spálení má vliv trvalé zatížení pokud motor neběží a na cívku je napojené napájení. A to pouze v tom případě, že jsou zrovna spojené kladívka.
Šak ja som ani nikde nepísal, že to má s rádiom niečo spoločné. Ale pri takomto zapojení aby ti rádio hralo, musí byť zapnutá prístrojovka. Preto by som ho takto určite nezapájal.
Napsal: ned říj 21, 2007 13:36
od miso2087
Marek89 píše:Ja tvrdím, že najlepšie je napojiť rádio na stále napätie z baterky a je to vyriešené.
Áno, napríklad na zapaľovač, alebo na zástrčku pre poruchovú lampu od spodu palubovky.