porucha pístů 05
Napsal: ned bře 04, 2007 21:43
Na motoru 2105 1700ccm se vyskytl menší problém.Jde o řemenový motor 2105 s vrtáním 82mm,zdvihem 80mm,stupeň komprese 9,6,palivo nat.95 a LPG,olej Trysk M7ADS III.kompresní tlaky před poruchou 13,5-14bar.Motor se v historii svého provozu dvakrát přehřál.Poprvé prasknul klínový řemen,podruhé vyfouklo těsnění pod hlavou.Od posledního přehřátí do tohoto poruchového stavu ujel zhruba 5tkm.
Závada se neprojevila způsobem ,že v motoru jebne a motor se rozletí na kusy,ale jako postupná ztráta výkonu.V podstatě došlo k tomu,že kopec, který zatížené auto vyjelo na pátý rychlostní stupeň s rezervou výkonu,muselo teď jet čtyřkou.Dalším průvodním jevem bylo chvění motoru v režimu malého zatížení a volnoběžných otáčkách ,kdy se klepal jak turbína v Temelíně.
Postup lokalizace závady:Postupné odpojování VN kabelů k jednotlivým válcům,přičemž odpojení čtvrtého válce nemělo zásadní vliv na běh motoru.Odpojení kabelu od prvního válce se projevilo na chodu motoru,také velmi málo,ale víc než vyřazení čtvrtého válce.Druhý a třetí válec naproti tomu měli na běh žabomotoru zásadní vliv.Posléze následovalo měření kompresních tlaků:
1 válec 10,5bar
2 válec 12,3bar
3.válec 13,5bar
4.válec 6,3bar
Moji šedou kůru mozkovou ovládl spontánní požadavek demontovat hlavu válců a provést zkoušku těsnosti ventilů.Mám rád,když motor má zvuk jako motor a ne jako sekačka na trávu proto seřizuji sací í výfukové ventily za studena na 0,10mm.Nezkoušejte m i to vymluvit.Zkouška těsnosti spalovacích prostor dopadla na výsost výborně a netěsnosti ventilového systému se neprokázaly.Hlava jako celek je tedy v pořádku.
Další operací vyplívající z logiky vyhledávání kardinálních problémů,byla kontrola pístních kroužků zn.Goetze.Demontoval jsem vanu z bloku a písty s dojnicemi vytáhl vrchem jen proto,abych zjistil,že pístní kroužky jsou stejné jako v době,kdy jsem je koupil a vnořil do hlubin hustomotoru,Pístní kroužky Goetze jsou vynikající a mohu je vřele doporučit.
Jádro problému bylo ve vážném poškození pístů zejména u prvního a čtvrtého válce.Písty prvního a čtvrtého válce mají vylomený můstek mezi první a druhou pístní drážkou,čtvrtý píst dokonce i mezi druhou a třetí drážkou.Oba nesou stopu zadírání naproti svíčce mezi vrchlíkem pístu a drážkou prvního kroužku,která znemožňovala pružení těsnícího kroužku.Druhý a třetí píst nemá poškozené můstky mezi drážkami pro kroužky, ale přidírali se rovněž i když v menší míře,nikoliv pod svíčkou ,ale na opačné straně směrem ke spouštěči(oba stejně,bez vlivu na polohu výfuk,ventilu).Stěny válců jsou hladké bez rýh a je na nich vidět honování.Klikový mechanizmus bez opotřebení,axiální vůle v toleranci limitního opotřebení.
Rád bych se vás zeptal co je příčinou toho šoku.Popravdě jsem zvědavý kolik diskutujících si na tom zde vyláme zuby .Kdo z na to přijde je ESO.Pokud se to nikomu nepovede,odpovím si sám,nicméně za odpovědi k tématu všem děkuji předem i zadem .
Závada se neprojevila způsobem ,že v motoru jebne a motor se rozletí na kusy,ale jako postupná ztráta výkonu.V podstatě došlo k tomu,že kopec, který zatížené auto vyjelo na pátý rychlostní stupeň s rezervou výkonu,muselo teď jet čtyřkou.Dalším průvodním jevem bylo chvění motoru v režimu malého zatížení a volnoběžných otáčkách ,kdy se klepal jak turbína v Temelíně.
Postup lokalizace závady:Postupné odpojování VN kabelů k jednotlivým válcům,přičemž odpojení čtvrtého válce nemělo zásadní vliv na běh motoru.Odpojení kabelu od prvního válce se projevilo na chodu motoru,také velmi málo,ale víc než vyřazení čtvrtého válce.Druhý a třetí válec naproti tomu měli na běh žabomotoru zásadní vliv.Posléze následovalo měření kompresních tlaků:
1 válec 10,5bar
2 válec 12,3bar
3.válec 13,5bar
4.válec 6,3bar
Moji šedou kůru mozkovou ovládl spontánní požadavek demontovat hlavu válců a provést zkoušku těsnosti ventilů.Mám rád,když motor má zvuk jako motor a ne jako sekačka na trávu proto seřizuji sací í výfukové ventily za studena na 0,10mm.Nezkoušejte m i to vymluvit.Zkouška těsnosti spalovacích prostor dopadla na výsost výborně a netěsnosti ventilového systému se neprokázaly.Hlava jako celek je tedy v pořádku.
Další operací vyplívající z logiky vyhledávání kardinálních problémů,byla kontrola pístních kroužků zn.Goetze.Demontoval jsem vanu z bloku a písty s dojnicemi vytáhl vrchem jen proto,abych zjistil,že pístní kroužky jsou stejné jako v době,kdy jsem je koupil a vnořil do hlubin hustomotoru,Pístní kroužky Goetze jsou vynikající a mohu je vřele doporučit.
Jádro problému bylo ve vážném poškození pístů zejména u prvního a čtvrtého válce.Písty prvního a čtvrtého válce mají vylomený můstek mezi první a druhou pístní drážkou,čtvrtý píst dokonce i mezi druhou a třetí drážkou.Oba nesou stopu zadírání naproti svíčce mezi vrchlíkem pístu a drážkou prvního kroužku,která znemožňovala pružení těsnícího kroužku.Druhý a třetí píst nemá poškozené můstky mezi drážkami pro kroužky, ale přidírali se rovněž i když v menší míře,nikoliv pod svíčkou ,ale na opačné straně směrem ke spouštěči(oba stejně,bez vlivu na polohu výfuk,ventilu).Stěny válců jsou hladké bez rýh a je na nich vidět honování.Klikový mechanizmus bez opotřebení,axiální vůle v toleranci limitního opotřebení.
Rád bych se vás zeptal co je příčinou toho šoku.Popravdě jsem zvědavý kolik diskutujících si na tom zde vyláme zuby .Kdo z na to přijde je ESO.Pokud se to nikomu nepovede,odpovím si sám,nicméně za odpovědi k tématu všem děkuji předem i zadem .