Stránka 1 z 1

Seřízení karburátoru

Napsal: pon úno 19, 2007 07:13
od Luděk Musil
Jak jsem koupil - tak prodávám:

Zdravicko tady jirka a mam mensi dotazek na delsi vecery.jsem z prahy vychod a pravdepodobne jsem vlastnikem zachovale 100 000km zajete 2101 ladenky r.v.1978.mel bych prosbicku na zodpovezeni otazky proc mi neustale pripada,tzv.DIRA V PLYNU?Pri rozjezdech,v zatackach pri podrazeni a nasledneho pridani plynu.Ikdyz stojim na miste a bez zarazene rychlosti pozvolna pridavam plyn tak se to asi na tri vteriny prihlti a pote se rozebehne do otacek.jakoby lehce proturovati a pak teprve rozjeti.nenapada Vas nahodouá neco?Mam vymenene svicky, olej ,filtry,serizeny predstih pravdepodobne,rozvody apod..i ventily se delaly.Prosim poradte co dal.Uz se mi to nechce davati znovu do servisu.nemel bych seridit karburator?nevite jak?kolik otacek od uzavreni bohatosti vzduchu?(uplneho chcipnuti motoru)otacky jsou dobre jen tak prevalovni motoru,ale to jse urcite zmeni,ne?Moc Vam predem dekuji za rady.s pozdravem jiri

Kdo se ujme odpovědi na tuto otázku? L.
PS: a prosím, žádné OT :(

Napsal: pon úno 19, 2007 07:33
od Pája
To vypadá na akcelerační pumpicku a otočit se šroubem volnoběhu. Proč mu to neporadíš sám?

Napsal: pon úno 19, 2007 09:29
od Myso
Pája píše:To vypadá na akcelerační pumpicku a otočit se šroubem volnoběhu. Proč mu to neporadíš sám?
jj presne taketo veci nam robila s1000mb ked nestriekala pumpicka akceleracna... ale takisto to moze byt spatne nastavena zmes, prip. vyska hladiny? skor ta zmes...

Napsal: pon úno 19, 2007 11:20
od Marek
Jasně, nic jiného v tom nebude.

Mimochodem, jeho Výsost král Luděk nemůže tomu člověku poradit, neb jeho stroj postrádá karburátor a tudíž Luděk vědomosti o tomto zařízení dávno zapomněl (nebo je to věkem ?????) :-)

Napsal: pon úno 19, 2007 12:07
od Wolf
Marek píše:Mimochodem, jeho Výsost král Luděk nemůže tomu člověku poradit, neb jeho stroj postrádá karburátor a tudíž Luděk vědomosti o tomto zařízení dávno zapomněl...
Ne, ne, tomu neverim. Mozna soucasna generace odkojena vstrikovanim jednou bude marne hledat v pameti vyznam toho slova, ale kdo alespon jednou pocitil smrad (nebo vuni) benzinu pri profukovani trysek, ten dle meho nazoru nemuze nikdy zapomenout :wink: . W.

Napsal: pon úno 19, 2007 12:18
od Vašátor
Marek píše:Jasně, nic jiného v tom nebude.
V tom případě můj bývalej karbec na 2101 asi škodil záměrně :D

Měl jsem velice podobný problém, auto se po přidání plynu na 2-3s. zadusilo a pak teprve vyrazilo. Na jízdu po městě dosti nepříjemné...

Hladinu v plovákové komoře jsem měl seřízenou, směs, volnoběh taky, akcelerační pumpička dávkovala při pohledu do karbu celkem solidně. I když je možný, že načnutá membránka nebo špatný zdvih být mohl. Nakonec jsem osadil upravenýho Webera, od oka ho našteloval, s Markovou pomocí doladil v Bechyni a je po problému :-)

Tudíž to jednoznačně bude karburátorem. Osobně bych ho udělal komplet - vyčistil a seřídil vše co se dá, včetně klapek. To nikdy neuškodí :-)

Napsal: pon úno 19, 2007 12:30
od Wolf
Vašátor píše:...Hladinu v plovákové komoře jsem měl seřízenou, směs, volnoběh taky, akcelerační pumpička dávkovala při pohledu do karbu celkem solidně...
Nedavno jsem to delal znamemu u skodovky, taky vsechno serizene a skakal s tim pri klidnem rozjezdu jako ucednik. Stacilo procistit prechodove otvory a skodovenka zabirala jako zamlada. W.

Napsal: pon úno 19, 2007 13:07
od Luděk Musil
Jirkovi jsem odeslal zprávu tohoto znění:
Pročti si tyto stránky. A to zhruba od strany 90 do strany 95. (odkaz na Tůmu)
Tvá závada spočívá ve špatně nastavené bohatosti směsi.
Tvůj dotaz ještě vyvěsím na naše forum - ale v Praze je (z našeho klubu) dost kluků, kteří to dokážou seřídit

L.

Napsal: pon úno 19, 2007 18:14
od Pisty
Ahojte. Ked to iste roby na plyne a na benzine ok. :cry:

Napsal: úte úno 20, 2007 12:43
od Marek
Pisty píše:Ahojte. Ked to iste roby na plyne a na benzine ok. :cry:

Zapalování !!!

Svíčky, kontakty, kabely (v tomto pořadí pravděpodobnosti).

Napsal: čtv úno 22, 2007 16:08
od Dobi
Tenhle "děravej" problém jsem řešil na své 2105 a vyřešil ho Marek v Bechyni po té, co přešel hladinu, předstih, atd. Odstranil jednu pružinku na odstředivé regulaci v rozdělovači a motor od té doby běhá v tomhle režimu bez problémů. Určitě by to popsal lépe než já. Mám ale jinou specialitu. Když delší dobu brzdím motorem( dojezd ke křižovatce apod.) tedy motor se točí v otáčkách a přes jednotku je vypnutý volnoběh, pak po vyšlápnutí spojky zpravidla zhasne. Když motor protočím na plyn do otáček a náhle uberu, tak nic, do volnoběhu přejde jako by nic. Mám prostě dojem, že je-li volnoběžný ventil delší dobu uzavřen, tak pak nějak zleniví a otevírá pomalu nebo si prostě počká. Všechno to funguje, jen mám pocit, jestli nejsou zahnojený hadičky od podtlaku., tím pádem malý průsvit nebo spíš zádný. S tímhle jsem se setkal u ekonoměru, hadička byla pěkně zas....á a budík ani ťuk. Jen na okraj, druhá, 21053 ( Ozon) to nedělá.

Napsal: čtv úno 22, 2007 18:18
od Křečík Barbuška
Co se týče díry při rozjezdu, tak u mě ji způsoboval vadný šroubek s kuličkou uvnitř co ovládá dávkování akcelerační pumpičky.

Zdechání motoru po delší době jízdy s decelerací motorem se u mě projevuje taktéž. Trpěl tím i žluťák, vinu přičítám papání oleje motorem, který asi trošku přidusí svíčky neb pod kopcem se vždy zahulí z výfuku, doufám, že výměna gufer ventilů snad tento problém vyřeší. Nedělá to vždy, častěji při dlouhodobějším brždění a samozřejmě v nejméně vhodnou dobu. Zatím to řeším také prošlápnutím plynu před vyřazením jen si bohužel ne vždy vzpomenu.

Napsal: čtv úno 22, 2007 18:29
od Dobi
S olejem nemám problém, pokud to tak mohu říci. Myslím, že motor žere olej v normě, zkrátka nijak významně neubývá. Ale zase inspirace! Ohledně decelerace: pokud se otáčky sníží na hodnotu přepnutí ( to je hrozný slovní slepenec), tak to cvakne a karbec normálně naskočí. Ale jak uvádím, pokud vyšlápnu spojku a motor před tím brzdil a chvíli točil nějakých 2,5 - 3tis. , tak zpravidla chcípne.

Napsal: čtv dub 05, 2007 14:29
od utia
Ahoj, jelikoz zitra podnikam zase delsi cestu autem a nestihl jsem zajit nekam na serizeni karburatoru, chtel bych si jej seridit alespon trosku sam, aby mi to tolik nezralo. Mam tam ale karbec ze S130, nevite nekdo jak se to serizuje?? Diky...