Stránka 1 z 2

Přední okno

Napsal: čtv úno 15, 2007 21:15
od montér Kolja
Nemáte někdo osobní,nebo převzatou zkušenost s výměnou předního okna?Potřeboval bych nahradit prasklé okno na Ladě 2105,předním oknem z Polského Fiatu 125p.Netušíte,zda jsou ta okna zaměnitelna?Vlastní zkušenost mám jen se zadním,protože mi ho rozbili členové jednoho nepřizpůsobivého etnika zvaného Neplatiči Nájemného.Zadní okna zaměnitelná nejsou,protože Polské je o několik mm vetší(širší).Na místo zadního okna Lady jej vložit sice lze,ale pouze do gumy,pro klínek už tam není místo.Předem i zadem Vám děkuji za odpovědi a Vaše zkušenosti k tématu.

Napsal: čtv úno 15, 2007 21:26
od Marek
Zda jsou skla zaměnitelná, opravdu netuším.

Ale výměna skla není nijak náročná a mohl bys to zvládnout i sám.

Já k tomu používám licnu s bužírkou o průřezu 2,5 mm2, kterou zatlačím do poslední (nejvnitřnější) drážky na gumě a konce směřují dolů v středu skla.
Potom sklo osadím na rám karoserie a pomalu vytahuju licnu ven, nejprve jednu stranu, potom druhou. Zvenčí si sklo přitlačuju do rámu.

A když se to povede napoprvé, máš vyhráno.

Nejlepší je dostat do gumy to plastové péro, nemáš-li k dispozici nějaký přípravek.

Napsal: čtv úno 15, 2007 22:02
od montér Kolja
Ahoj Marku,
Vysklení a zasklení pro mě nepředstavuje problém.Z mého úhlu pohledu se jedná o banální operaci srovnatelnou s operací apendixu.Přesto ti děkuji za odpověď .Jde mi o rozměrovou shodnost obou oken.Okno z Fiata mam za 30,-kč ve stavu par ecelence a na autě vozím dodrápaného pavouka.

Napsal: čtv úno 15, 2007 22:31
od Míra151
asi to okno bude stejné protože jsem dával na F-125p z Lady

Napsal: pát úno 16, 2007 00:24
od Jelen
pozor jen na jednu věc, z novějších fiatů 125p to jde. Ale ještě před ladou jsem měl jeden z prvních fiatů 125p (rovná palubka, řazení pod volantem, ještě italskej motor(podle předchozího majitele)), krásnej stroj, se slzou v oku na něj vzpomínám, škoda že byl tak shnilej :cry: . Tak ten byl trochu širší a okno čelní a zadní použít nešlo. bylo o pár cenťáků širší. Ale z novějšího to jde na 1000%

Napsal: pon úno 19, 2007 16:57
od BA3
Míra151 píše:asi to okno bude stejné protože jsem dával na F-125p z Lady
Se to tady někde probíralo,z fiata na ladu ano ale naopak ne.

Napsal: stř úno 28, 2007 22:18
od montér Kolja
Děkuju za vaše odpovědi.O výsledu dám vědět.

Napsal: čtv dub 28, 2011 18:09
od MartasBrno
Rád bych se zeptal, když tu to téma je, jak se vysazuje čelní sklo - nedestruktivně.
Jak postupovat u lady ve dvou lidech, max. ve třech?
Jak postupovat u 50 let starého auta, u kterého okno nesmí, opravdu nesmí prasknout, protože pak už bude všechno jedno? Vyplatí se nějak penetrovat gumu, která už nebude to co bývala? Nejlíp aby se i ta zachránila, samozřejmě.

Napsal: čtv dub 28, 2011 18:36
od Jelen
Většinou se to řeší oříznutím gumy. Ta bude tvrdá jak šutr a manipulace by mohla okno poškodit. Ale nejsem sklenář, tak nevim, třeba má někdo lepší fígl.

Napsal: čtv dub 28, 2011 18:38
od MartasBrno
Tak u žigula tu gumu rozříznout můžu, ale v druhém případě je to náročnější. tam platí že rozříznutá guma = zakázková výroba nové.

Napsal: čtv dub 28, 2011 21:11
od Little Red Riding Hood
tak napřed vytáhneš klínek a pak ho musíš holt zevnitř vytlačit, od horního rohu doprostřed(nahoře), nastřídačku vytlačuj jeden horní roh a druhej, nemusí to jít hned naráz, napřed je to určitě lepší rozhejbat, obouma rukama zevnitř, celou horní stranu.. no a jak už cejtíš že to na tebe jde, tak to drž jednou rukou zevnitř druhou z venku.. ;)

jinak na gumu je dobrej silikonovej olej, nebo přímo přípravky na pneu, takové ty bíle srajdy na potírání (kvůli lesku).. mužeš to nějakej den předtím potřít třeba štětcem a zvenku když to podmázneš mezi gumu a sklo, tak by to mohlo dost usnadnit práci..

Napsal: čtv dub 28, 2011 21:17
od MartasBrno
Je to hudba možné blízké budoucnosti, není problém udělat nějaký ten úkon třeba měsíc předem.

Napsal: čtv dub 28, 2011 21:27
od Nemo
U lady, nebou auta s podobným profilem gumy je to pohoda práce. Dá se to bez problému v jednom. Vyndat klínek (je-li), a zevnitř pomalu, postupně odhýbat okraj gumy z plechu a tlačit ven. Ze začátku to vypadá, že to nikam nevede, a furt se to vrací, ale postupně se to rozjede.

Napsal: čtv dub 28, 2011 22:21
od Hurikán
Nemo píše:U lady, nebou auta s podobným profilem gumy je to pohoda práce. Dá se to bez problému v jednom.
JJ, ale ve dvou je to lepší. Přeci jen je vhodné, když spolupracovník jistí okno před volným pádem. Jinak ze své vlastní zkušenosti vím, že nejjednodušší je okno "vykopnout". Sednout si doprostřed na sedadla a nohama pomaličku tlačit okno ven. Po chvilce se okno dá do pohybu a v závěrečné fázi je právě vhodné ono jištění druhou osobou. Před započetím prací je vhodné nějakým širokým šroubovákem pohnout s okrajem gumy na vnitřní straně auta.

Napsal: čtv dub 28, 2011 23:11
od MartasBrno
Tak pokud by to šlo, napadlo mně použít pevnější špachtli na podebrání a uvolnění gumy + asi by neškodilo to tam namazat aspoň mýdlem nebo něčím. Volný pád se nepřipouští pane jo, to by bylo tóčo. Radši ať to dělá klidně 5 lidí, když se vejdou. Jaký je riziko rozbití toho skla při tlačení ven?