Stránka 1 z 11

VAZ 2102 vymena z 4q na 5q

Napsal: stř úno 07, 2007 20:32
od janci
Hladal som tu nejaky mensi navod na vymenu 4q na 5q, no moje oci to uz nevladali citat:D

Musim nejake upravy robit keby som chcel na 1200tovke vymenit tu prevodovku?
Docital som sa, ze treba menit uchyt na prevodovku,ale nic viac.
Bratranec nieco hovoril o nejakom skracovani hriadela,ale vraj to sam nerobil,a radsej nez to budem robit(suhlasim s nim:D ) spytal niekoho kto to uz menil.
thx za kazdu odpoved

Napsal: stř úno 07, 2007 20:48
od Roman
Ak pouzijes origo lada prevodovku, staci pouzit zadny drziak prevodovky a zadny silentblok z 5kovej prevodovky. Kardan (a vselico dalsie) sa upravuje len ak sa montuje prevodovka z Fiat 132. Dalej ti ale nebude dobre ukazovat tachometer, lebo 2102 ma iny prevod v diferaku ako typy, ktore pouzivaju 5kovu prevodovku. To sa riesi vymenou nahonu tachometra, ale k tomu treba rozobrat (ciastocne) prevodovku. Ked na fore pohladas, najdes kopu prispevkov na tuto temu.

Napsal: stř úno 07, 2007 20:54
od janci
praveze som hladal,a vsade len nejake utrzky.
este som aj vyhladaval cez HLEDAT a ziadny komplet navod.

Napsal: stř úno 07, 2007 21:57
od Vašátor
Žádný komplet návod ani nenajdeš, protože není potřeba. Přesně jak říká Roman. Pokud použiješ origo 5q z Lady, vyměníš akorát kus za kus. S tím, že se musí použít zadní úchyt se silentblokem z 5q. Co se týká náhonu tachometru, stačí pohledat v Tůmovi. Pokud víš kam se šroubuje bowden tachometru, tak tu věcičku defakto vyšroubuješ (drží ji dva šrouby) a zašroubuješ tam tu z tvého 4q.

Při použití převodovky z Fiatu 124, 131 .... atp. se musí udělat i jiné úpravy. Ale to záleží přímo dle převodovky.

Napsal: stř úno 07, 2007 22:11
od janci
a z kardanom nic nerobim?
a ake mate skusenosti po vymene? akceleracia ?
mne ta 5jednoducho chyba,pri 90by mohol motor kludnejsie bezat na V ako na IV,moj nazor:D

Napsal: stř úno 07, 2007 22:33
od Trevor
Vašátor píše:Žádný komplet návod ani nenajdeš, protože není potřeba. Přesně jak říká Roman. Pokud použiješ origo 5q z Lady, vyměníš akorát kus za kus. S tím, že se musí použít zadní úchyt se silentblokem z 5q. Co se týká náhonu tachometru, stačí pohledat v Tůmovi. Pokud víš kam se šroubuje bowden tachometru, tak tu věcičku defakto vyšroubuješ (drží ji dva šrouby) a zašroubuješ tam tu z tvého 4q.

Při použití převodovky z Fiatu 124, 131 .... atp. se musí udělat i jiné úpravy. Ale to záleží přímo dle převodovky.
Nechem rypat ale nie je nahodou treba vymenit aj kolecko na oske ?

Napsal: stř úno 07, 2007 22:59
od Vašátor
Výměnou kus za kus se myslí, že nic jiného už opravdu měnit nemusíš. Kardan se skracoval při použití jiné než Laďácké převodovky.

Co se týká akcelerace, tak žádná změna ... 5q je stejně odstupňovaný jako 4q, akorát je tam o rychlost navíc .... čili první čtyři stupně jsou stejné!

To Trevor: jaké kolečko máš na mysli? Jakou osku?

Napsal: stř úno 07, 2007 23:01
od JmJ
janci píše:a z kardanom nic nerobim?
a ake mate skusenosti po vymene? akceleracia ?
mne ta 5jednoducho chyba,pri 90by mohol motor kludnejsie bezat na V ako na IV,moj nazor:D
s nicim se nic nedela. jen to co je psano vyse (to je divny, ze se to musi kazdemu rikat 5x ;-) ). Prevodove pomery 4q a 5q jsou stejne. 5. rychlost je navic "do rychla" a akcelerace pri motoru 1.3 a diferaku 4.3 neni zla, zrychluje to, ale vyssi rychlost vytahnu spis na 4. rychlost :-). Vyhoda je, ze se da na prvni komoru jet po dalnici cca 120 km/h a z kopecku nebo s vetrem v zadech 150 bez toho, aby mel clovek pocit, ze se motor rozskoci.

Napsal: stř úno 07, 2007 23:06
od Vašátor
JmJ píše: (to je divny, ze se to musi kazdemu rikat 5x ;-) )
:D :D :D :D :lol:

Napsal: stř úno 07, 2007 23:29
od Pool
Trevor píše:
Vašátor píše:Co se týká náhonu tachometru, stačí pohledat v Tůmovi. Pokud víš kam se šroubuje bowden tachometru, tak tu věcičku defakto vyšroubuješ (drží ji dva šrouby) a zašroubuješ tam tu z tvého 4q.

Při použití převodovky z Fiatu 124, 131 .... atp. se musí udělat i jiné úpravy. Ale to záleží přímo dle převodovky.
Nechem rypat ale nie je nahodou treba vymenit aj kolecko na oske ?
Souhlas, musí se ještě vyměnit kolečko (šnek) na ose uvnitř převodovky. Už jsme to jednou probírali, na Ladu existují tři kolečka + tři náhony tachometru!

Napsal: stř úno 07, 2007 23:33
od Vašátor
Pool píše:
Trevor píše:
Vašátor píše:Co se týká náhonu tachometru, stačí pohledat v Tůmovi. Pokud víš kam se šroubuje bowden tachometru, tak tu věcičku defakto vyšroubuješ (drží ji dva šrouby) a zašroubuješ tam tu z tvého 4q.

Při použití převodovky z Fiatu 124, 131 .... atp. se musí udělat i jiné úpravy. Ale to záleží přímo dle převodovky.
Nechem rypat ale nie je nahodou treba vymenit aj kolecko na oske ?
Souhlas, musí se ještě vyměnit kolečko (šnek) na ose uvnitř převodovky. Už jsme to jednou probírali, na Ladu existují tři kolečka + tři náhony tachometru!
Ovšem to se týká tachometru, že. Ne výměny převodovky ... aby tu nedošlo k mystifikaci :-)

Napsal: stř úno 14, 2007 14:33
od Myso
ludia kazdy mele svoje...

ak chces aby ti ukazoval spravne tachometer musis vymenit komplet nahon, teda sneka aj nahon, a kvoli tomu musi ist dole zadny dekel z prevodovky.

co sa tyka prevodov, 5q ma prevody prebrane zo 4q 2105, ktory ma ovsem dlhsie prevody ako 4q 2101!!!

takze mu to znizi akceleraciu! pretoze predpokladam ze v 2102 ma 4q z 2101 a nie z 2105!!!

su 3 typy 4q - 2101, 2105, 2106 (radene podla dlzky prevodov), z 2105 je odvodeny 5q!

Napsal: stř úno 14, 2007 14:53
od Pool
Vašátor píše:
Pool píše:
Trevor píše: Nechem rypat ale nie je nahodou treba vymenit aj kolecko na oske ?
Souhlas, musí se ještě vyměnit kolečko (šnek) na ose uvnitř převodovky. Už jsme to jednou probírali, na Ladu existují tři kolečka + tři náhony tachometru!
Ovšem to se týká tachometru, že. Ne výměny převodovky ... aby tu nedošlo k mystifikaci :-)
Tak to nechápu, co jsi tím chtěl naznačit...??? Off topic to není, je to myslím dobrá připomínka k tomu tachometru... Nebo jakou mystifikaci? :wink:

Když jsme u toho (jen okrajově) bych se chtěl zeptat co se stane, když vypustím olej z převodovky a oddělám ten zadní dekl, vysype se něco ven? Nebo to tam drží všechno pohromadě? Ještě jsem to neměl rozebraný a převodovku znám jen z časopisu... :D

Napsal: stř úno 14, 2007 20:32
od Vašátor
Pool píše:
Tak to nechápu, co jsi tím chtěl naznačit...??? Off topic to není, je to myslím dobrá připomínka k tomu tachometru... Nebo jakou mystifikaci? :wink:
Tím jsem chtěl říct to, že výměna kolečka (šnek) na ose uvnitř převodovky je pouze pro správnou funkci tachometru, při použití jiného diferáku. Jednodušše kvůli tomu, aby tachometr správně ukazoval.
Se záměnou 4q za 5q to nemá nic společného.

Jinak převodovku jsem rozebíral akorát kladivem, takže co se vysype či nevysype ti neporadím.

Napsal: stř úno 14, 2007 20:59
od Pool
Vašátor píše:Se záměnou 4q za 5q to nemá nic společného.
Skoro vůbec nic, jenom tachometr může proměřovat až 10km/h. Ale záměna převodovky na to nemá vůbec vliv, podle Tebe... :hello2: