Stránka 1 z 2
Silne klepanie motora do 2500ot.
Napsal: úte úno 06, 2007 16:34
od Sefir
Mám motor 1300 - 2105 , naj 78000km
Mechanik mi vymenil rozvodovy remen, simeringy, dal novy olej Castrol GTX3. Auto islo genialne.
ale asi po 1000km preskocil a musel som dojst s autom (200km).
ked sa to rozobralo, zistil som ze je uplne strhana vackovka. Nasledovala vymena vackovky a vahadiel, nastavenie motora .... zas to islo krasne tichucko a super tahal (to uz robil druhy mechanik),,, po 1500km to zacalo znova dost silno klepat ...
ked som to otvoril bola znova strhana vackovka... povedal ze bola nekvalitna vackovka, comu som sa dost cudoval ale budiz... potom sme tam dali vackovku od Cmelaka.... origos ruska ... vymenili sa vahadla motor sa znova nastavil kopletne ... islo to uplne super asi 1000km .. nasledne to zacalo klepotat ... ale klepoce to teraz len do 2000 max 2500 otacok... potom ide zas krasne ..... taha rovnako super. ... len to klepanie je uz nesnesitelne ... horsie ako diesel ....
Klepotanie ide z vrchnej casti motora ... (ventily su dobre nastavene)....
nemohlo sa do dokaslat tym olejom ??? pred tym tam bol nejaky madit za 5 korun...
ze ci to neodkarbonoval a nestratil tlaky a teraz mozno nemaze ...
nevyznam sa do toho az tak ... a tak vas prosim o radu !!! som z toho zufaly ... vazne ...
znamy hovoril ze to moze byt piestny cap, alebo klukovka,,, ... ale ja uz neviem ... nechcem to davat znova tomu istemu mechanikovi, ked sa to vzdy pokaslalo ....
Ak by sa nasiel niekto kto by mi bol ochotny pomoct, tak mu zaplatim za to .,.. len nech to uz je okej.
Ak by niekto bol ochotny tak sa prosim ozvite na 0903137007.
Pokial mozno v okoli BA.
Verim ze sa niekto najde ...
Dik moc za kazdu odpoved a radu!!!
Re: Silne klepanie motora do 2500ot.
Napsal: úte úno 06, 2007 18:43
od inetko
Sefir píše:Mám motor 1300 - 2105 , naj 78000km
Mechanik mi vymenil rozvodovy remen, simeringy, dal novy olej Castrol GTX3. Auto islo genialne.
ale asi po 1000km preskocil a musel som dojst s autom (200km).
ked sa to rozobralo, zistil som ze je uplne strhana vackovka. Nasledovala vymena vackovky a vahadiel, nastavenie motora .... zas to islo krasne tichucko a super tahal (to uz robil druhy mechanik),,, po 1500km to zacalo znova dost silno klepat ...
ked som to otvoril bola znova strhana vackovka... povedal ze bola nekvalitna vackovka, comu som sa dost cudoval ale budiz... potom sme tam dali vackovku od Cmelaka.... origos ruska ... vymenili sa vahadla motor sa znova nastavil kopletne ... islo to uplne super asi 1000km .. nasledne to zacalo klepotat ... ale klepoce to teraz len do 2000 max 2500 otacok... potom ide zas krasne ..... taha rovnako super. ... len to klepanie je uz nesnesitelne ... horsie ako diesel ....
Klepotanie ide z vrchnej casti motora ... (ventily su dobre nastavene)....
nemohlo sa do dokaslat tym olejom ??? pred tym tam bol nejaky madit za 5 korun...
ze ci to neodkarbonoval a nestratil tlaky a teraz mozno nemaze ...
nevyznam sa do toho az tak ... a tak vas prosim o radu !!! som z toho zufaly ... vazne ...
znamy hovoril ze to moze byt piestny cap, alebo klukovka,,, ... ale ja uz neviem ... nechcem to davat znova tomu istemu mechanikovi, ked sa to vzdy pokaslalo ....
Ak by sa nasiel niekto kto by mi bol ochotny pomoct, tak mu zaplatim za to .,.. len nech to uz je okej.
Ak by niekto bol ochotny tak sa prosim ozvite na 0903137007.
Pokial mozno v okoli BA.
Verim ze sa niekto najde ...
Dik moc za kazdu odpoved a radu!!!
No presne tak to moze byt piestny cap, kluka, ale opat aj vahadla, voditka nemaju volu? Opotrebena vacka je uplne normalne. Hlavne tie stare tusim do 79 stacilo aj 1000 km na to, aby ti vacku totalne zoslahalo. Potom sa kalili na tvrdost podobnej kluke cize sa predislo problemu. Je mozne ze si od cmelaka kupil jednu s tych s mensou pevnostou. Pokial vsak hovoris ze to klepoce iba pri istych otackach vsetko nasvedcuje tomu ze to bude piestny cap. Inak mne odislo predne lozisko na alternatory a znelo to, ako keby som v olejovej vani nechal kilo srobov a bol to neskutocne otresne silny zvuk. Moze Ti to robit aj vodna pumpa. Skus dat dole remen a uvidis pokial to robi opat pozrie vole ventilov pokial su ok, tak kluka alebo capy..
Napsal: úte úno 06, 2007 22:24
od Vašátor
Mno, co se týká vačky, tak pokud jsou správně nastavené ventilové vůle, je blbost aby vačka odešla. Na mé 2101 r.v. 1976 je troufám si říct vačka původní, najeto 150tisíc Km a je v bezvadném stavu.
Klepání do 2tis. ot.? Jsi si jistý, že máš správně nastavené rozvody? Co předstih a bohatost směsi? To vše může způsobit klepání motoru.
Kdyby to byla vůle na čepu pístu, ojnici či klice, řekl bych, že by to klepalo v celém režimu motoru. I když je fakt, že motor při vyšších otáčkách není tolik zatěžován. Pokud to jde z vrchu, může to být i vůle na pístním čepu. Rovněž může klepat i uložení vačky....
Musel bych to slyšet
, takto těžko říct
Napsal: stř úno 07, 2007 07:55
od čmelák
odo mna kupil dobru tvrdu a hlavne uplne novu vacku
Napsal: stř úno 07, 2007 18:05
od inetko
čmelák píše:odo mna kupil dobru tvrdu a hlavne uplne novu vacku
yo tak ako ja
Napsal: stř úno 07, 2007 18:12
od čmelák
co ty?
jebo vravim ze som ten starter jazdil az kym som ho nevybral za auta.
Napsal: čtv úno 08, 2007 09:41
od Sefir
Rozvody su spravne nastavene ...
vodna pumpa je pomerne nova .... skusim dat dole remen ab bola 100% istota,,,
ale ono to ide zjavne od stvrteho valca ,,, z hornej casti ,,,
cez vikend to rozoberiem a skontrolujem ...
Dik moc za rady ...
ale ak by sa niekto nasiel kto by sa na to pozrel osobne tak by som bol omnoho radsej ...
vravim ze nic nechcem zadara !!!
Majte sa zatim
Napsal: pát úno 09, 2007 16:30
od inetko
čmelák píše:co ty?
jebo vravim ze som ten starter jazdil az kym som ho nevybral za auta.
prepac, neviem o com hovoris. Mal som na mysli tu vacku co som od Teba kupil. Ak si myslel, ze moja poznamka patrila na ten starter, myslim, ze je ubohe nieco take rozoberat na takychto miestach a je mi luto, ze si to tak pochopil.
Napsal: pon úno 12, 2007 15:47
od Sefir
Tak dal som dole klinovy remen a klepe to rovnako...
niekedy to prestane ako zazrakom aj pri nizkych otackach .. ale to je len malokedy.
Moze to byt aj v tomto pripade piestny klin ?? ked to pri otackach nad 2000 prestane ?
Napsal: pon úno 12, 2007 17:49
od Vašátor
Mno, skontroloval bych uložení vačky a vůle ventilů. Jestli to nesedlo ... Hlava motoru a vše okolo se má 500Km po montáži opětovně přetáhnout na požadované momenty ... proto bych to znovu vše skontroloval. Pokud to občas přestane, na pístní čep bych to moc neviděl.
Napsal: pon úno 12, 2007 20:57
od Dusan
a nevies zistit frekvenciu klepania ? ... ci je to vackou aalebo piestnu skupinou...? vacka sa toci polovicnymi otackami.. skus odpojit kabel od zapalovacej sviecky za chodu motora na jednotlivych valcoch,, ak klepanie prestane alebo sa stisi je pricina v piestnej skupine ak nie tak ventily a tak.... ono bez sviecky by to bolo asi istejsie ale ten zvuk co by to vydavalo
by asi prehlusil klepot
Napsal: pon úno 12, 2007 21:59
od Sefir
Ventily su v poriadku .... uz som ich skusal nedavno
Odpajal som postupne po jednom valci ale neprestalo to ....
Zvuk klepania ma rovnaku frekvenciu ako piest .... mimochodom
Piestny cap klepoce rovnako nezavysle od otacok ????
Napsal: pon úno 12, 2007 22:13
od Dusan
Neviem, ale asi je zavisly od otacok.... a menil si len vacku alebo cele teleso vacky ??? ci nieje vola v klznych loziskach vacky a telesa.. pripadne..... tlak oleja je dobry.
Neviem Marek by sa mozno vedel k tomu vyjadrit... ? asi nezaregistroval otazku alebo ani on neviem...i ked takto na dialku tazko....
Napsal: pon úno 12, 2007 22:20
od Vašátor
Ono je těžký takhle na dálku odpovědět, když víme pouze to, že klepe motor někde nahoře ... myslím, že řečeno tady toho bylo dost ....
Napsal: pon úno 12, 2007 22:43
od Sefir
menil som iba vacku ....
tlak oleja ? ako zistim ze by nebol dobry ? kontrolka nesvieti... sice mi v lete poblikavala pri nizkych otackach,,, ale to uz prestalo ,,, hmm len je zaujimave ze to prestalo poblikavat a pomerne skoro na to zacalo to klepanie ... a stale sa to len zosiluje ....
btw motor ma 78000km..