porucha
Napsal: pát led 26, 2007 22:36
Pánové, víte co se mi dnes stalo? Hrozná věc.
Ráno jsem startoval svýho žigula, startér netočil moc svižně, ale chytlo to. Nechal jsem motor běžet a utíral si zevnitř okýnka, když tu, v nepozorovaný moment motor přestal běžet.
Rozhodl jsem se tedy pro druhý pokus, chtěl jsem ho nastartovat znova.
Otočil jsem klíčkem do polohy zapalování a startér, opět velmi neochtně, začal točit s motorem. Jedna otáčka, druhá otáčka, třetí otáčka, čtvrtá a nic. Nevadí, dušoval jsem svoje sebevědomí a chlácholil tak svůj ješitný názor na mého miláčka. Zkusím to znovu, jistě chytne - proč by taky ne. Opět jsem otočil klíčkem do polohy zapalování, stroj stále nehodlal naskočit, avšak puštivše klíč od zapalování nepozorujíc žádnou změnu nabíral jsem pochybností nad situací - zda jest vše tak jak býti má. Skutrečně aniž bych zavdával jakoukoliv racionální příčinu či pokyn pro rotační pohyb startéru, ten byť velmi líně a neoćhotně (jak už bylo zmíněno viz. výše) oddávala se tanečním kreacím, v tuto chvíli připomínajícím spíše opilecké motání.
Nevzpamatovavše a bez odhadnutí situace jsem marna kroutil klíčkem v zíámku sem a tam několik sekund, dokud mi nedošlo, co se opravdu děje.
Otevřel jsem kapotu motoru a zpod krytu svodů, který má jímat předehřátý vzduch, směrovat jej krátkou hadící o průměru, mou maličkostí neměřeném, baj očko asi 5 cm širokou směřovat tento horkovzdšný proud do karburátoru, z prostoru kde mi moje intuice a můj rozum(ano již jsem ho dvakrát vyndával ven) říkal, že se nachází startér(rozumějte - nevyndával jsem rozum, ale startér) se poněkud dramaticky kouřilo. přiskočil jsem k vypínači, který přivádí k životu životadárnou baterii a vypl jej.
Mé zjištění bylo následující - prostě se asi někde něco "zaseklo" nebo co, takže aniž bych měl klíček od zapalování v zapalování, tak pokud je baterie zapojená, tak točí se startérem a spíná kotvu...
Pokud zapojená není, se startérem netočí a kotva vypne.
Ráno jsem startoval svýho žigula, startér netočil moc svižně, ale chytlo to. Nechal jsem motor běžet a utíral si zevnitř okýnka, když tu, v nepozorovaný moment motor přestal běžet.
Rozhodl jsem se tedy pro druhý pokus, chtěl jsem ho nastartovat znova.
Otočil jsem klíčkem do polohy zapalování a startér, opět velmi neochtně, začal točit s motorem. Jedna otáčka, druhá otáčka, třetí otáčka, čtvrtá a nic. Nevadí, dušoval jsem svoje sebevědomí a chlácholil tak svůj ješitný názor na mého miláčka. Zkusím to znovu, jistě chytne - proč by taky ne. Opět jsem otočil klíčkem do polohy zapalování, stroj stále nehodlal naskočit, avšak puštivše klíč od zapalování nepozorujíc žádnou změnu nabíral jsem pochybností nad situací - zda jest vše tak jak býti má. Skutrečně aniž bych zavdával jakoukoliv racionální příčinu či pokyn pro rotační pohyb startéru, ten byť velmi líně a neoćhotně (jak už bylo zmíněno viz. výše) oddávala se tanečním kreacím, v tuto chvíli připomínajícím spíše opilecké motání.
Nevzpamatovavše a bez odhadnutí situace jsem marna kroutil klíčkem v zíámku sem a tam několik sekund, dokud mi nedošlo, co se opravdu děje.
Otevřel jsem kapotu motoru a zpod krytu svodů, který má jímat předehřátý vzduch, směrovat jej krátkou hadící o průměru, mou maličkostí neměřeném, baj očko asi 5 cm širokou směřovat tento horkovzdšný proud do karburátoru, z prostoru kde mi moje intuice a můj rozum(ano již jsem ho dvakrát vyndával ven) říkal, že se nachází startér(rozumějte - nevyndával jsem rozum, ale startér) se poněkud dramaticky kouřilo. přiskočil jsem k vypínači, který přivádí k životu životadárnou baterii a vypl jej.
Mé zjištění bylo následující - prostě se asi někde něco "zaseklo" nebo co, takže aniž bych měl klíček od zapalování v zapalování, tak pokud je baterie zapojená, tak točí se startérem a spíná kotvu...
Pokud zapojená není, se startérem netočí a kotva vypne.