Stránka 1 z 2
Chladič
Napsal: pon led 15, 2007 22:53
od Pan Petr
Ahoj, je mi to divný, tak se chci zeptat někoho z vás, čím by to mohlo být.
Poslední dva měsíce, když někam jedu, občas se mi stane, že mi kouří nějáká pára z chladiče. Nevím čím to je. Dycky když otevřu kapotu, abych se podíval proč se to stane, tak se ta pára odkouří a nevídím nějáký konkrétní problém.
Jinak třebva ukazatel teploty na palubní desce vždycky ukazuje hodnoty, tak jak by měli být a ani jsem si nevšiml, že by třeba něják výrazně ubývala chladící kapalina.
Napsal: pon led 15, 2007 23:23
od Pavel04
a kapalina tam je to co si nalival ty nebo cosi neznameho? nevim, na jednu stranu se mi chce rict ze se na to muzes ... kdyz se to nijak neprojevuje, ale ono nebude dobry neco podcenit...
A to se ti kouri primo z chladice? v tom pripade je to asi tim ze mas stary vicko chladice, protoze pocitam ze voda uz pri 90 C celkem dava paru a to vicko ma tesnit a docilit pretlaku v chlazeni v pripade teplot nad 100 C.
Napsal: úte led 16, 2007 11:23
od Pan Petr
Chladící kapalina - než začala zima, tak jsem tam nalil nějákou modrou tekutinu, která nemá zamrzat.
Jinak to odkud se kouří - myslím, že je to od chlědiče, vypadá to tak. Ale jak už jsem psal, když otevřu motor, abych se podíval, odkud se ta pára bere, tak se odkouří a stejně nevím odkud to je...
Napsal: úte led 16, 2007 12:18
od Vašátor
Podobného jevu jsem si jednou všimnul na bratránkové 21061. Po jízdě se kouřilo od chladiče...pára. Chladič byl však suchý. Nakonec jsme přišli na to, že z chladiče lehce mezi žebrováním uniká chladící kapalina. A to pouze až se chladič přetlakuje. Proto nijak extrémě nemizela.
Spravil to takový prášek na děravé chladiče. Nasypali jsme ho do chladiče, zahřáli jízdou chladící médium a bylo po problému.

Napsal: úte led 16, 2007 12:20
od Honza 21061
Zkusím ještě jinou věc- co třeba trubička pro odvádění přelitého benzínu, která je pod karburátorem zašroubovaná do parohů sání? Správně by měla směřovat přímo nad výfuk a přebytečný benzín se na něm má odpařit. Pokud jsem měl někdy po startu přehlcený motor, pokaždé to začalo právě takhle kouřit a za chvíli to zmizelo...
Pára z chlazení- zkontroluj těsnost obou víček na chladiči i expanzní nádobce, ale pokud by tam byl problém (na chladiči) tak by muselo ubývat víc vody a pokud na expanzce, tak by to zase nevyvinulo tolik páry, takže v tomhle si taky nejsem jistý, jestli bude problém tady.
Když zvedneš kapotu, je ta pára něčím cítit? Z chladiče většinou není nijak výrazná, ale výpary benzínu, oleje, netěsnost výfuku apod; to by jsi poznal ne?
Kolik vody ubývá a) po kolika kilometrech jízdy, b) nebo při studeném motoru, popř. obojí?
P.S. Když už jsme u toho přetlakování chladiče, já jsem měl na Wartburgu přetlak v chlazení zrušený, právě kvůli neobjevitelným netěsnostem a protože jsem nevěřil ventilu.

(ten šel snadno vyndat z uzávěru expanzky)
Napsal: úte led 16, 2007 12:27
od Chaloupka
Co vodní pumpa, mě to taky tak nenápadně začlo zlobit (odpařovat se) až se to utrhlo a začla týc a pak stříkat. Nech otevřenou kapotu a protůruj to. Snad to uvidíš. Mě to dalo nakonec pěknou sprchu

Napsal: úte led 16, 2007 15:48
od Ivo
Mi se z chladiče taky trochu kouří. Akorád že já tuším proč. Asi někde trochu prosakuje tak jak psal Vašátor. Kouří se jenom když je to zahřáté a pára vychází mřížkou na předním čele. Když otevřu kapotu, tak není nic vidět. Akorád v jednom místě je chladič nějaký flekatý, tak to bude asi to místo. Snad mě to už konečně donutí s tím něco udělat, protože o tomto problému vím už minimálně rok. Do práce jsem kupoval nějakou vodičku na utěsnění, tak si asi trochu uliju.
Napsal: úte led 16, 2007 16:16
od Vašátor
Dělá se jak vodička (tekutý silikon) nebo prášek. K sehnání skoro všude, stojí do 100Kč. Já kupoval jakýsi prášek za 70Kč. Název jsem už zapomněl. Vodičku jsme dávali před dvouma rokama a před 14ti dnama, po výměně chladícího média, začal chladič opět téct a to jako cedník. (Měnil jsem kohout topení - kapalina vytekla sama

). Tak jsme tentokrát koupili prášek, nasypali asi 1/3 do chladiče a projeli. Chladič neteče a je pokoj.

Teda ještě že se nejedná o moje autí

Napsal: úte led 16, 2007 16:30
od Ivo
Já mám z práce Valvoline 350ml za 129kč. Chladicí soustava na nakladači má asi 80L a když jsem to tam nalil, tak to stačilo. Vím že kdysi se prodával prášek a jmenovalo se to tuším Spolfaxin. Ten jsem používal v staré oktávce a do stejšna. Prý pomůže i melta nebo dokonce jsem slyšel že i hořčice, ale na takové pokusy nemám čas. Crbnu tam trochu toho co mám a musí být klid.
Napsal: úte led 16, 2007 16:37
od Myso
modra voda co nema zamrznut? to je co, zimna zmes do ostrekovacov?
Napsal: úte led 16, 2007 16:40
od JmJ
Ivo píše: Spolfaxin..
To mam tusim v zachranne bedne. Popis uz neni moc citelny ale cena je na tom v Kcs. jen mam takovy pocit, jestli to po letech jeste vubec k necemu je. abych si s tim misto zacpani chladice nazacpal vodni pumpu nebo chladici kanaly

Napsal: úte led 16, 2007 16:40
od Malda
Ivo píše:Prý pomůže i melta nebo dokonce jsem slyšel že i hořčice, ale na takové pokusy nemám čas.
Ja totez slysel vajickach

Napsal: úte led 16, 2007 17:04
od Jelen
pomuze i kafe, to je odskouseny. pouzivam ho jiz dlouho. nesmi vsak bejt instantni

musi bejt logrovy... cim vic logru se vyrobi, tim lip

Napsal: úte led 16, 2007 17:09
od JmJ
Jelen píše:pomuze i kafe, to je odskouseny. pouzivam ho jiz dlouho. nesmi vsak bejt instantni

musi bejt logrovy... cim vic logru se vyrobi, tim lip

a pak je z toho yellenuf pojizdny kavovar

Napsal: úte led 16, 2007 17:11
od Ivo
Jelen píše:pomuze i kafe, to je odskouseny. pouzivam ho jiz dlouho. nesmi vsak bejt instantni

musi bejt logrovy... cim vic logru se vyrobi, tim lip

S cukrem, nebo bez?

Jo to jsem taky slyšel.