Stránka 1 z 1

Zvonění (praskání) v motoru

Napsal: pon led 08, 2007 22:08
od Honza 21061
Navazuji na téma "praskání ve výfuku", byla tam řeč o rozdělovači a já mám podobný problém.
Začne mně to praskat také, ale spíše v motoru a jenom v tahu do kopce, nebo při zrychlení, vše s mírným plynem. Pokud plyn sešlápnu hlouběji, praskání přestane a auto bez zvonivých zvuků zrychluje.
Mám podezření na ventily (nedávno seřizované mechanikem přes žiguly), nebo na podtlakovou korekci předstihu. Možná, kdyby se odpojila, přestal by se při mírném plynu zvětšovat předstih a tudíž praskání...
Samotný předstih jsem nastavoval podle rysek 5 stupňů. Po seřízení stroboskopem v servisu to praskalo o dost víc při každém zrychlení, byl tam velký předzápal. Je to mírné praskání také normální, nebo s tím mám něco dělat? (ještě zmenšit předstih, nechat znovu udělat ventily... :( ?)

Napsal: pon led 08, 2007 22:46
od Pavel04
zkus este vymenit VN kabely pripadne procistit svicky... Asi by se to muselo slyset, ale tezko ti budu ja radit, kdyz mas o xy zkusenosti vic. Ale treba me to ted s blbejma kabelama lupalo, jako ze obcas to nezapalilo...

Napsal: pon led 08, 2007 22:54
od Honza 21061
Svíčky jsou tam tak 5 tkm a bývají v mém případě i při výměně čisté a VN kabely rok staré a dobré. Myslím, že bude problém v předstihu, nebo ve ventilech. Nebo to může být normální a ventily to nebudou, protože při samoštelech na W 1.3 to prskalo taky a po delší jízdě se to protažením motoru hodně omezilo, stejně jako tady... :roll:

Napsal: pon led 08, 2007 23:34
od Pavel04
ja mel VN kabely stary par mesicu a najeto tak 3500 km... ale nechpu proc, ale odesly, kdyz sem kontroloval odstavovanim svicek za behu jejich funkcnost tak sem se divil jak kopaly:-( ok to je asi neco jinyho... Jo a tlak oleje je ok?

Napsal: pon led 08, 2007 23:56
od Honza 21061
Mazání je dobré, když cvakají ventily, tak je to ostřejší, tohle je takový prskavý zvuk, jako nějaké falešné detonace- zřejmě předčasné. Nebo naopak výfukový ventil otevírá o hodně dříve ještě během expanze, ale to by to zase hůře jelo a dělalo by to asi ještě větší rámus. Zkrátka jsem s tím v koncích a mám obavy, abych nějak neublížil motoru. Stačilo, že jsem s tím velkým předzápalem něco najezdil...
Pokud jde o kabely, tak na těch původních co jsem měl, bylo vidět, že jsou špatné. V místě probíjení byly hnědé až do černa. Mám teď nějaké Made in USA v krabičce Tesla Blatná. Radoval jsem se, že mám pořádné Teslácké kabely, a oni v tom americké, ale zatím jedou! :)

Napsal: úte led 09, 2007 07:31
od Pája
Mě to při lehce přidanym plynu zase zvoní. S předstihem sem si hrál a nic se nemění. Mám spíš podezření na drnčící mechaniku v ose pedál - karburátor...

Napsal: úte led 09, 2007 07:38
od Wolf
Honza 21061 píše:... Mám teď nějaké Made in USA v krabičce Tesla Blatná. Radoval jsem se, že mám pořádné Teslácké kabely, a oni v tom americké, ale zatím jedou! :)
Tesla Blatná využívá mj. i americké polotovary. W.

Napsal: úte led 09, 2007 14:15
od Honza 21061
Pája: No, pedál mi taky drnčí, ještě jsem nepřišel na to kde, abych s tím něco provedl. Ale má to výhodu pro lidi s těžkou nohou na plynu, vědí, kdy je otevřená klapka- alespoň u mě to drnčí při sebemenším dotyku na pedál, ještě před vymezením vůle. :lol: Drnčet bude pravděpodobně plíšek na konci tažné páky, ovládající v motorovém prostoru kloubový mechanismus. Možná...

Napsal: stř led 10, 2007 19:17
od M150
-presne toto robi plynovy pedal aj mne - len sa ho jemne dotknem a zacne nieco trochu drncat. som skusal dotiahnut tie tiahla na mechanizme pri karburatore ale bud je to malo alebo je problem niekde inde - teda ked sa nieco taketo da nazvat problemom... viac ma seru ventily :roll: