Stránka 1 z 3

Dobíjí/Nedobíjí?

Napsal: sob led 06, 2007 14:27
od pavel83
Na své 2105 mám problém s dobíjením. Po nastartování mi nezhasne kontrolka dobíjení, ale zabudovaný voltmetr ukazuje že dobíjí (víc než když jenom otočím klíčkem, ukazuje přesně na tu čárku v tom zeleném políčku) Měřeno na baterce voltmetrem ukazuje 13, něco přes 13 voltu (v závislosti na otáčkách a spotřebičích) Je to málo? podle mě ne, tak proč nezhasne ta kontrolka?

Napsal: sob led 06, 2007 15:08
od Vašátor
Je to málo, ale kontrolka by měla zhasnout ... záleží na tom, jak máš nastavenou kotvu na relé pro kontrolku dobíjení.
Pokud přímo na baterce naměříš při zapnutých světlech 13V, tak je to vážně málo.
Při zapnutých potkávacích světlech by jsi měl mít při 1000ot. cca 13,8-14,2V (teda tak to šteluju já ... různá literatura uvádí různé hodnoty....ale 13V je vážně málo.

Napsal: sob led 06, 2007 16:21
od pavel83
ok a jak nastavím věčí napětí? doufám že to půjde snadno...

Napsal: sob led 06, 2007 16:45
od Vašátor
No, počítám s tím, že už máš na 2105 regulátor dobíjení přímo na alternátoru (hliníková krabička). Čili polovodičový. S tím těžko něco uděláš. Zkusil bych očistit všechny konektory, které vedou k regulátoru i samotný regulátor + očištění uhlíků a komutátoru po kterém běhají uhlíky. Pokud nepomůže, tak regler vyměnit.

Pokud máš regulátor typu 2101 - na levé straně motorového prostoru, mezi kádinkou na brzdovku a blatníkem (jakože u 2105 by být neměl), tak napětí zvedneš pomocí přihnutí jazýčku kotvy regulátoru.

P.S. Už se to tu několikrát probíralo ... zkus případně pohledat

Napsal: sob led 06, 2007 23:34
od Honza 21061
To se mi jeden čas také stávalo. Očistil jsem kontakty na relé kontrolky a všechny svorky alternátoru, vystříkal na to WD-40 a najednou to přestalo. :)
Pokud jde o napětí měřené na svorkách i kolíku baterie, tak při zapnutých tlumených světlech a otáčkách mírně zvednutých nad volnoběžné a poté v celém rozsahu, mám 13,5 V. Zdálo se mi to málo, ale vzhledem ke stáří akumulátoru téměř 9 let a k tomu, že už načínám druhé zimní ježdění bez problémů (baterie slábne, ale stále dobře točí) si myslím, že když to tak nechám, bude to asi nejlepší řešení.

Napsal: ned led 07, 2007 00:15
od Pavel04
kde je to relatko dobijeni (ne reguklacni ale to co ovlada kotrolku)? Me to sviti furt.

Napsal: ned led 07, 2007 01:05
od Honza 21061
Na pravém podběhu by měly být 3 relátka- 2 na světla a to osamocené před nimi je na kontrolku, i když hranatá řada má zřejmě všechna relátka schovaná v pojistkové skříňce v motorovém prostoru. Buď to lze zjistit ze schématu, nebo popisu- matně se domnívám, že je na krabičce, nebo trochu amatérsky- zapnout zapalování, nic dalšího nezapínat, vytahovat a vracet relátka a to, které ovládá kontrolku dobíjení musí při vytažení cvaknout. :D Před prostříkáváním nezapomeň vypnout klíček aby nevznikla někde u relátek jiskra, jistota je jistota. (ale jestli máš nějakou řídicí jednotku motoru, nebo karburátoru, tak radši nic nevytahuj a vyčti to z papírů)

Napsal: ned led 07, 2007 08:39
od Křečík Barbuška
V 05 jsem ho měl přišroubované na pravém podběhu a na 07 není vůbec neb nemám ani kontrolku nabíjení, jen voltmetr.

Napsal: ned led 07, 2007 10:44
od Pavel04
v 07 je to taky, asi mas jenom ruplou zarovicku - je v tom sloupci kontrolek mezi budiky.

Napsal: ned led 07, 2007 10:51
od Marcel
u 07 opravdu není maximálně jí můžeš mít napojenou na rezervní žárovku což je 3 kotrolka zezhora .ale jinak ne

Napsal: ned led 07, 2007 11:08
od Pavel04
a co znamena policko s ikonou autobaterie?

Napsal: ned led 07, 2007 11:10
od radek mb
už se to tu řešilo,že některé 07 maj tu kontrolku zapojenou a některé ne a na posouzení dobíjení je pouze voltmetr.Tak to mam i já

Napsal: ned led 07, 2007 11:18
od Laďuša
Pavel04 píše:a co znamena policko s ikonou autobaterie?
Dobíjení :P

Napsal: ned led 07, 2007 11:22
od radek mb
Pavel04 píše:a co znamena policko s ikonou autobaterie?
dobíjení,ale NENI to vždy zapojený :roll:

Napsal: ned led 07, 2007 12:02
od Roman
Predpokladam, ze ked to svieti a nezhasne, tak to zapojene je. Kontrolka funguje tak, ze po zapnuti zapalovania svieti cez kludovy kontakt relatka (v 05 je umiestnene ne pravom podbehu). Po nastartovani, ked zacne altik vyrabat nejake napatie, relatko pritiahne a rozpoji kontakt a ziarovka zhasne. Relatko, ktore to ovlada je origo na 6V, lebo je napajane zo stredu vinuti altika a tam je pri spravnej funkcii altika polovicne napatie. Funguje to aj s niektorymi 12V relatkami, ale nemusi to byt spolahlive. Ak tam nie je origo rele na to urcene nemusi ani pri spravnej funkcii altika spinat. Inak treba skontrolovat drat co ide od toho relatka na altik a drat co ide od relatka na zem ci nie su zaoxidovane kontakty.