Stránka 1 z 4

Strašná spotreba

Napsal: úte led 02, 2007 20:10
od johny
Ahoj,potreboval by som poradiť ohľadom vysokej spotreby na 2101.Keď mi začal cez membránku akcel.pumpičky tiecť benzín kúpil som komplet sadu na karbec a po jeho vyčistení som vymenil aj trysky z tejto sady.Odvtedy som ale postrehol že spotreba mi narástla na cca 13-14l/100km a to sa mi teda normálne nezdá.Jazdím s ľahkou nohou väčšinou okolo 80km/h.Aká spotreba bola predtým neviem lebo to auto som tesne pred touto výmenou kúpil.Motor má 75000km.olej nežere a motor ma dobrý ťah bez pazvukov.Mám nové sviečky,káble ,filter,správne nastavený odtrh aj predstih.Ten Karbec neviem či je pôvodný lebo aj na tesnení som musel jednu dierku vyraziť podľa starého a neviem či je to ozon alebo weber tak tomu zas nerozumiem.šrób bohatosti a vzduchu som nastavil podľa knižky Tumu,teda bohatosť zmesi 3,5 otáčky a vzduch ten hrubý mosadzný 4 otáčky.Je možné že som niečo rozšteloval,lebo mám dojem že som pohol aj tým roznitovaným šróbom na príveru škrtiacej klapky a ak áno či to má nejaký vplyv na zvýšenú spotrebu.Hladinu v plavákovej komore som tiež nastavoval podľa manuálu.Vopred dakujem za odpovede.

Napsal: úte led 02, 2007 20:26
od JmJ
Ja myslim, ze tech 3.5 otacky a atd. jsou zakladni pozice. Tedy nastavit to do techto zakladnich pozic a pak podle sluchu doseridit. Kazdopadne si nemyslim, ze by pootoceni sroubku treba i o 2 otacky zaridilo, aby spotreba padla o 5 litru :-). Jak dlouhe trasy jezdis? Spotreba by urcite mela byt do 10 litru i pri kratkych cestach.

Napsal: úte led 02, 2007 20:44
od johny
Jazdím striedavo dlhšie aj kratšie trasy ale túto spotrebu som meral pri jazde asi 120km.Hodnoty vzduchu a bohatosti mám nastavené ako som už písal.

Napsal: úte led 02, 2007 21:03
od Vašátor
JmJ píše:Spotreba by urcite mela byt do 10 litru i pri kratkych cestach.
Dovolil bych si nesouhlasit :D ... kamarádovi brala 15-17l/100Km

Pokud je správně nastaven předstih, bude to špatně seřízeným karburátorem. V první řadě si zjisti, o jaký typ karburátoru se jedná .... manuály na LADAklubu. A pak se podívej jaké trysky jsi použil. Vše může být způsobeno špatnými tryskami, hladinou v plovákové komoře, či špatně nastaveným dorazem škrtících klapek. Šroub bohatosti zase tolik spotřebu nezvedne ... v podstatě funguje pouze pro volnoběžný kanál.
P.S. Weber - ovládání obou komor plynovým pedálem (Weberů bylo více typů!!! /těleso však stejné/ )
Ozon - druhá komora ovládána podtlakem

Napsal: úte led 02, 2007 22:32
od čmelák
ja mam taky 10 litru a to porad

Napsal: úte led 02, 2007 22:47
od JmJ
čmelák píše:ja mam taky 10 litru a to porad
pocitam Cmelo, ze ty nejezdis 80, ze? ;-) teda myslim mimo mesto :P

Napsal: stř led 03, 2007 08:45
od dmatej
Zkontroluj hlavně trysky a vzdušníky - ono se řekne sada na opravu, ale každý karburátor má jiné osazení trysek a vzdušníků. A jen pro 2101 existovaly minimálně tři karburátory s různým osazením.
Pokud to předtím nežralo tolik, vrátil bych tam trysky a vzdušníky původní.

Napsal: stř led 03, 2007 08:54
od Wolf
A po popsanych kontrolach karbu nezapomen ani na podvozek. Zvedni predek a zjisti, jestli Ti dobre odbrzduji predni brzdice - zvedle kolo se musi velmi lehce otacet. W.

Napsal: stř led 03, 2007 09:39
od čmelák
JmJ píše:
čmelák píše:ja mam taky 10 litru a to porad
pocitam Cmelo, ze ty nejezdis 80, ze? ;-) teda myslim mimo mesto :P
´

80 je tak skoro ako v meste :P

boze saq keby som chodil mimo mesto 80 tak by ma aj autobusy predbiehali skodovky secko mozno okrem traktora...

treba chodit tak aby sa nasrali octavie golfy a ine sracky :lol:

Napsal: stř led 03, 2007 20:51
od johny
Páni zatiaľ ďakujem za rady,zajtra zahajujem testovaciu prevádzku,kámoš sa totiž ozval že našiel v humne asi 4 karby na žigulu a že mám poskúšať ktorý najmenej žere.Tak ich prečistím a idem na to.Určite som tam niečo dosral keď som menil tie veci z tej sady a aj ten šrób na tú príveru ktorý je roznitovaný a nemá sa s ním hýbať.Ináč ešte mi nie je jasné kde ten moj zvyšný benzín ide keď vy tu niektorý píšete že vám to bere okolo 7l,tak kde sa stráca tých mojich 7 navyše?Dúfam že to nemôže isť niekde do motora konkr.do oleja lebo mi je nejak podozrivé že som olej ešte nemusel dolievať.Stále ho je dosť a a keď kontrolujem mierku a privoniam tak ako keby som cítil benzín.Ale možno sa mi to len zdá zo zúfalstva z tej spotreby.Je to vôbec možné aby benzín išiel do oleja?Čo sa týka tej rýchlosti tak som tomu samozrejme tiež vyťal ale pri 140km/h sa mi žena v aute skoro dogrcala tak som bol nútený ubrať a tiež som sa bál že spotreba pôjde na nejakých 25 na sto tak preto chodím tých 80km/h.

Napsal: stř led 03, 2007 22:11
od Nulašestka
johny píše:Je to vôbec možné aby benzín išiel do oleja?
Je,přes membránu benzínového čerpadla.

Napsal: čtv led 04, 2007 06:59
od Pája
Nulašestka píše:
johny píše:Je to vôbec možné aby benzín išiel do oleja?
Je,přes membránu benzínového čerpadla.
prasklou, samosebou...

Napsal: čtv led 04, 2007 10:07
od dusin
Ještě mě napadá prasklej vracák od karburátoru.A benzín se místo vracení do nádrže leje po silnici.

Napsal: čtv led 04, 2007 10:30
od JmJ
dusin píše:Ještě mě napadá prasklej vracák od karburátoru.A benzín se místo vracení do nádrže leje po silnici.
Karburatory OZON a Weber myslim nemaji zpetne palivove potrubi :-). Maji plovakovou komoru s ventilem, ktery zastavuje privod paliva, kdyz je ho dost.

Napsal: čtv led 04, 2007 11:01
od Lada Rider
neviem ci to nebude vyzerat nerealne, ale raz som na svojej 21011 spravil spotrebu tak 15L na 25km. to sme boli 3 v aute a som kotloval co dalo po rovine dakych 160 potom bol kopec ako svina a tam som drzal podlahu na trojke a v pohode islo 100 do strmaku sme predbiehali vsetkych poliakov a pod., dole kopcom po rovine zase 160 ked sme dosli na chatu tak sa dymilo od kotucov vpredu normalne:P