Stránka 1 z 1

Termostat ?

Napsal: stř pro 27, 2006 21:50
od Dusan
uznavam som lenivy :) NEjak sa mi to moje aticko nezohrieva rucka na budiku zostava medzi 50 a 90 st taky 70-80 caa ukazuje. Uz sa nejako ochladilo....a zasa to riesit prekrivanim chladica nechcem sa prehrieva v kopci.
Ono dost zanovny je tam trmostat..caa 3-4roky. Chce to novy ? alebo sa len nejako zasekol alebo nejaka špina ?


03 s elektroventilatorom...

Napsal: čtv pro 28, 2006 01:23
od Honza 21061
I nový termostat nemusí dělat dobrotu.. Ze zkušenosti to chce vyzkoušet tak 2-3 bez ohledu na značku auta, než se narazí na ten dokonalý. Ale v tomhle případě bych to neviděl tak špatně, já mám termostat prokazatelně v pořádku a také se mi ohřívá v posledních mrazivých dnech velice špatně a to i do kopce. Při jízdě teploměr neukáže více, než 80 oC, spíše tak 75 bych řekl a až po takových 50 km při různých jízdních režimech se dostane na obvyklých "letních" 85, ale s kopce zase spadne na těch 75-80.
Topení začne hřát nejpozději po 500 m a to ještě jízdy s kopce a velký okruh se otevírá skutečně až při 80+, takže v každém případě nasadím deku a bude vystaráno. Termostat je dobrý, ale motor se příliš přechlazuje samotným studeným vzduchem, co proudí přes chladič...
Jestli Ti to do kopce přehřívá, tak zakryj jen půlku chladiče, kde není větrák, nebo si sežeň ze starých zásob takovou poctivou klasickou dečku s otevíratelnými výřezy, tu mám teď já a budu testovat. :)

Napsal: čtv pro 28, 2006 01:27
od Pavel04
Ja mam trosku podobny problemy a taky podezrivam termostat. Dokonce nechapu, jak ti to muze tak rychle topit, me to topi tak po 5km jizdy... A to po meste, kde se to zahriva rychleji :| A po 10km se dostanu teprv stezi k tem 85, ale jak kdy. kdyz je volno a projedu to rychle tak se to tam ani nedostane.

Napsal: čtv pro 28, 2006 21:20
od Vašátor
Já zimu řeším tak, že mezi chladič a karoserii zasunu papundekl (na 1/2 - 3/4 chladiče). Dříve se mi teplota také držela kolem 75-80st. Takto se dostanu na 90-95st. což je pohoda. Řekl bych, že i když je termostat v pořádku, přecejen nedokáže reagovat na změny teploty dostatečně rychle jako termostaty v moderních autech, řízené např. elektronikou.

Ovšem co se týká topení, i bez zakrytého chladiče začíná hřát velmi brzo ... cca po těch 500m.

Napsal: sob pro 30, 2006 10:47
od Jirka 2103
I my máme na 2103 problém... Teplota motoru prostě nedosáhne 90stupňů jak by měla :twisted: Üž jsem zakryl dečkou celou mřížku chladiče a furt ne a ne dosáhnout správné teploty.. o pár stupňů se to sice zlepšilo, ale furt o není ono. Co s tím? Nové termostaty jsou turecké, a takovým věcem se vyhýbám obloukem :?

Napsal: sob pro 30, 2006 14:39
od Dusan
ked zakryješ cely chladič tak t a teplota musi ist hore ...jedine ak by bolo -40 :D tak nie.
Vetrak ti tiež nespina :) Tak... budem muiet dat novu nemrznucu tak as ikupim aj novy termoststat :(

Napsal: ned pro 31, 2006 11:38
od Jirka 2103
Už jsem dokonce zalepil i ty obdélníkový díry v čele, takže na chladič fouká vzduch jen drobnými štěrbinami okolo té dečky na mřízce, ale teplota motoru furt není 90 stupňů... Je blízko, tipnul bych 80 - 85stupňů ale prostě výš to nevyleze ani kdyby se člověk na hlavu postavil :cry: větrák taky určitě neběží, neboť jsem ho předělal na ruční ovládání z kabiny přes vypínač, protože to čidlo v chladiči se posralo...

Napsal: ned pro 31, 2006 11:42
od Dusan
Aby nebolo zle cidlo este aj na teplomery alepo merak :)

Napsal: ned pro 31, 2006 13:38
od Myso
co riesite za pi*oviny? tak ked sa nezohrieva tak je to asi vlastnost motoru, ja som mal 1300vku, cely cas jazdila na 85 stupnoch a neriesil som to, potom som mal 1600vku, ta uz jazdila na 90 stupnoch, teraz mam 1700vku a ta za idealnych podmienok tiez drzi 90, aj ked olej byva cez 90, ale dost casto lezie k 95 stupnom ta teplota motora, najma v mestskej prevadzke...(auto aj termostat mam stale ten isty, pravidelne menim iba motor...) kazdy motor ma svoju vlastnu prevadzkovu teplotu...

Napsal: ned pro 31, 2006 14:01
od Honza 21061
Tak jsem tady se slibovanou reportáží z provozu s dečkou na dlouhou trasu. Sliboval jsem si od toho zvýšení teploty, ale taky se nic nedělo, motor se zahříval stejně dlouhou dobu a teplota nebyla lepší. Ani o stupeň, nebo možná tak o jeden, dva... Tak jsem to dal pryč a bylo to beze změny, až cca po 200 km motor začal držet "letní" teplotu 85oC, do té doby pořád na 80.
Jen se mi zdálo, že při provozu s dečkou byl vysoký volnoběh.. jestli to mělo nějakou souvislost, to nevím. :roll:

Napsal: ned pro 31, 2006 19:24
od Dusan
nam 1500... a znizenu hlavu + LPG to vsetko by sa malo kompenzovat...a ked som menil stary termostat tak ten reguloval na 95 st az sa v zime obcas zapinal ventilator.... cize to moze byt len termostatom...aspon pevne verim ale caa400 slovakkreditov za novy sa mi nejako nechce dat ked nieje isty vysledok >}