Stránka 1 z 4

Nutné úpravy při vyšším výkonu

Napsal: čtv pro 21, 2006 20:59
od Pavel04
Ahoj
Výhledově plánuji motor osadit turbem - už mam jednoho prodávajícího vyhlédnutého a uvidím, jestli ho bude mít i za půl roku, ale podle jeho slov asi jo...
Je to turbo známé z Lancie Delty HF (karburátorová verze) - má stejný motor jako já (Fiat 1600 DOHC), takže problémy budou RELATIVNĚ minimální. Ostatně to asi budu řešit paralelně s lidma z Lanciaklubu.

V tomto topicu mi jde o to, co je potřeba na autě upravit, aby se to po přidání plynu nerozpadlo... :evil:
Chtěl bych od vás buďto praktické rady anebo zkušenosti anebo teoretické úvahy na základě reálných faktů. Ne čisté teoretizování (od toho máme ICQ :evil: )

dík za vaše :idea:

Napsal: čtv pro 21, 2006 21:01
od Pavel04
co mě jako první napadá, tak určitě jiná spojka - je k sehnání? kolik stojí, co vydrží??? Je nutný jiný (pevnější) diferák? je k sehnání? kolik stojí? co vydrží???

Napsal: čtv pro 21, 2006 21:22
od Malda
Otazka je, kolik predpokladas, ze to bude mit vykon. Spojka se necha udajne po mensi uprave pouzit napr. z Fiat Punto HGT.

Napsal: čtv pro 21, 2006 21:23
od Myso
co sa spojky tyka da sa vyrobit keramicky kriz na objednavku, za 4000-5000Kc. ale ked to vydrzi lanciacka spojka tak preco nie zigulacka?

aky komp. pomer ma lancia a aky mas ty?

Napsal: čtv pro 21, 2006 21:24
od Maysner
kdyz se delal ten samej motor co mas v turbu nebylo by lepsi jak atmosferu oturbit tam dat rovnou preplnovanej motor origo?
s predelanim atmosfery na preplnovani bejvaj vzdycky nejaky problemy :roll:

Napsal: čtv pro 21, 2006 22:05
od Pavel04
Ja mam 8.5, lancia je ten samy motor (nevim jak hlava... ale snad stejna) 8.5 je pro turbo vice nez prijatelny :wink:

Ja se obavam, ze ta lancie ma jiny silentbloky a i dalsi veci by se museli upravovat jako napr upevneni alternatoru atd atd, radsi bych vychazel z toho, co mam.

V Delte HF to ma 140hp.

No tak ta lancia spojka je na to asi stavena... Nevim jestli je zigul spojka delana s rezervou +100% power

Napsal: pát pro 22, 2006 07:05
od Pája
Sachs děla spojku na žigo. Koupil sem ji a zatim můžu konstatovat, že vypada dobře, nic víc. Válí se mi totiž v pokoji. Na tvym místě bych si sehnal i jinej kardan. Mám ho taky, ale opět jen hozenej v garáži. Podle výrobce by měl vydržet 200 koní. A diferák by to taky určitě chtělo. Ale to je otázka vyšších investic. Asi i poloosy, nebo spíš jich pár vozit v autě... Až to budeš takhle mít připravený pro větší stádo koní, tak se připrav, že ti bude odcházet všechno ostatní okolo. Ale vo tom ten tuning je...

Napsal: pát pro 22, 2006 07:42
od Pavel04
njn to se asi srat bude, ale stoji to za to :twisted:
kde se takovy vymozenosti daji sehnat?

Napsal: pát pro 22, 2006 09:24
od Marek
Co se týká motoru, jednoznačně je potřeba dodržet čtyři základní věci:

1) malý kompresní poměr - ideálně kolem 8:1
2) vačkový hřídel bez střihu, symetrický a "tupý".
3) přizpůsobení regulace předstihu
4) optimální plnění směsí

Troufám si tvrdit, že bez brzdy to amatérským způsobem nikdy nevychytáš, ale zkus to.

Napsal: pát pro 22, 2006 12:42
od Vašátor
Co se týká spojky, řekl bych, že bez problému stačí lamela od fy AP (já ji koupil za 500Kč-jetá 3000Km), používaná na Fiatech a přítlačák z Nivy. Hodně však bude záležet na tom, jakej nástup to turbo bude mít.

Napsal: pát pro 22, 2006 16:21
od Pája
Pavel04 píše:njn to se asi srat bude, ale stoji to za to :twisted:
kde se takovy vymozenosti daji sehnat?
Spojku maj na Koňevovce, kardan mám od ML Tuning - Kardan servis v Dolních Počernicích myslim a diferák by snad věděl sehnat Blahout...

Napsal: pát pro 22, 2006 18:23
od Ondra 07
No nevim sice presne kolik Sachsek do ziga pasuje,ale ja tam jednu mam. Na prvni "seslapnuti" pozna i amater ze je dost tvrda, tvrdsi pritlacak... Myslim ze by vykon kolem 100Hp zvladla a kdyz bude klouzat tak se vymeni. Jooo turbo neni med, podle me klicova vec je vychytat obtokovy ventyl ci jak to maji ochavky turbicko s promenou geometrii lopatek a nakonec by bylo nejlepsi vnejakych mezich regulovat plnici tlak rucne, myslim za jizdy treba.Jo a panove... ze jsem tak smely, kam se pripoji turbo domazaciho okruhu motoru? Vono 10 000ot./min pri 1000° se suchejma loziskama to pohadka driv skonci nez zacne. :lol:


To Pavel 04:
Asi nechapu co po tom aute potom chces? Kdyz resis takovy veci jako vymenu kardanu a diferaku, co se nejdriv zamerit na poradny vyztuhy kastle a vzpery mezi tlumice atd... pac 140Hp ti nejen natrhne prd... ehm hardyspojku ale taky udela na kapote uzel. Delas z toho masinu na honeni,nebo to chces jenom pro strejcka prihodu, kdyby nekdy neco tak at to leti jak sutr.?

Napsal: pát pro 22, 2006 18:34
od Pool
Ondra 07 píše:Vono 10 000ot./min pri 1000° se suchejma loziskama to pohadka driv skonci nez zacne. :lol:
Ty znáš nějakej olej kterej vydrží 1000°C?

Napsal: pát pro 22, 2006 18:37
od Ondra 07
Pool píše:Ty znáš nějakej olej kterej vydrží 1000°C?
Nemyslel jsem ze olej ma 1000° .1000° muzou dosahovat vyfukovy plyny tocici dmychadlovou casti turba, samozrejmne ze loziska maji nizsi teplotu, myslel jsem to nadsazene nechytej me za slovo, vis jak jsem to myslel.

Napsal: sob pro 23, 2006 21:24
od Pavel04
Marek píše:Co se týká motoru, jednoznačně je potřeba dodržet čtyři základní věci:

1) malý kompresní poměr - ideálně kolem 8:1
2) vačkový hřídel bez střihu, symetrický a "tupý".
3) přizpůsobení regulace předstihu
4) optimální plnění směsí

Troufám si tvrdit, že bez brzdy to amatérským způsobem nikdy nevychytáš, ale zkus to.
Komprese je 8.5 coz je este v pohode (doufam, lepsi bude asi sehnat i hlavu - hlavne kvuli vackam)
Vašátor píše:Co se týká spojky, řekl bych, že bez problému stačí lamela od fy AP (já ji koupil za 500Kč-jetá 3000Km), používaná na Fiatech a přítlačák z Nivy. Hodně však bude záležet na tom, jakej nástup to turbo bude mít.
To bych byl celkem rad, kdybych to takle ocural, tak uvidime co se da a neda. Jo a to turbo je relativne "plochy" co jsem slysel...
Pája píše:Spojku maj na Koňevovce, kardan mám od ML Tuning - Kardan servis v Dolních Počernicích myslim a diferák by snad věděl sehnat Blahout...
A odhadem ceny? A co Vasenkov? Nebo zajet rovnou na UA? Zas bych se bal ze me osmelej, vim jak to tam chodi, ale ty ceny...


Ondra 07 píše:Asi nechapu co po tom aute potom chces? Kdyz resis takovy veci jako vymenu kardanu a diferaku, co se nejdriv zamerit na poradny vyztuhy kastle a vzpery mezi tlumice atd... pac 140Hp ti nejen natrhne prd... ehm hardyspojku ale taky udela na kapote uzel. Delas z toho masinu na honeni,nebo to chces jenom pro strejcka prihodu, kdyby nekdy neco tak at to leti jak sutr.?
No jen tak pro obcasne poteseni, nechci to hned odrasit anebo se v tom zabit, ja vetsinou jezdim podle predpisu, ale tak spis ten strycek nahoda (aspon si zkusit jaky to je a pak vedet co tam mam a co muzu...)

Nezapominejte ze to turbo je urcene primo pro tento motor, takze reseni najdu v kazde delte HF, uz se mi par lidi nabidlo ze mi poradi nebo pomuze.