Stránka 1 z 4
Těsnost palivového čerpadla
Napsal: sob pro 09, 2006 19:20
od Křečík Barbuška
V létě mi odešla letitá membrána, nic zvláštního. Byla nahrazena novou, ale pozoruji velice lehký průsak kolem otřepů membrány. Nachystal jsem si tedy druhé čerpadlo, novou membránu atd. V dobrém úmyslu jsem provedl výměnu kus za kus a již při ručním čerpání jsem zjistil, že z té mezipodložky vesele stříká benzín, takže původní čerpadlo šlo zpátky na motor. Po rozborce jsem zjistil, že membrána je v pořádku, montáží nepožkozená, takže se domnívám, že benzín prochází mezi těmi plíšky a silonem co je mezi membránami, je nutno podotknout, že kvalita opracování těchto věcí je příšerná, sice jsem se pokusil to aspoň trochu napravit, ale evidentně marně. Přemýšlím, že bych to přetěsnil silikonem. Setkal se s tím někdo z vás také? Kvalita nových dílů je opravdu úžasná a to jsem na prodejně vybíral z osmi kusů, některé měli dokonce procvakané membrány
.
Napsal: sob pro 09, 2006 19:42
od Nemo
Pokud máš rovné kovové části čerpadla, viděl bych to na přebroušení toho plastového mezikusu na rovné podložce, a pak to prostě musí ! těsnit.
S tou kvalitou dílů je to někdy fakt děs, a nejhorší je, že na nich není většinou žádná identifikace výrobce, takže jeden ani neví kdo to kde vyrábí!
Napsal: sob pro 09, 2006 20:28
od Křečík Barbuška
Vidíš, plochy bych si mohl nechat lehce srovnat to mě nenapadlo, nicméně primární důvod dnešního neúspěchu asi bude ten mezikroužek a křivé misky. Jinak dnes jsem pod mostem kam chodím servisovat svůj ingot narazil na ukrajince co servisoval svoji nulapětku a při debatě jsme se schodli, že nové díly opravdu stojí za h...o, jinak je prý pravdou, že Lady prodávané u nich byly B kvalita oproti Ladám co se vozili sem.
Napsal: sob pro 09, 2006 20:50
od Nulašestka
Koko Loko píše:Setkal se s tím někdo z vás také?
Dělá to ja mě tak kamarádovi na 2101.Hlavně když se s autem třeba nejede déle jak týden a pak se napumpuje tak to zpočátku dost teče....už to vůbec neřeším....nepomohlo nic,ani broušení,ani přetěsňování,ani přetahování šroubků ani výměna dílů.
Voz v autě hasící přístroj a take it easy.
Napsal: sob pro 09, 2006 20:55
od Křečík Barbuška
To je sice hezké, ale v roce 1987 rusáci vyrobili vůz s čerpadlem z kterého nic neteklo, tak proč tomu nemůže tak být v roce 2006 ve světě moderních obráběcích technologií, ty nové náhradní díly dělají snad v Mongolsku, ale to těm mongolům asi křivdím, protože kdejaký pastevec, kterého potkáš v náhodně spatřené jurtě by to asi vyrobil lépe.
Napsal: sob pro 09, 2006 21:02
od Nulašestka
No když jsme někde v polovině 90.let koupili komplet čerpadlo tehdy za asi 600 Kč tak z něj taky nic neteklo a nutno podotknout že ta membrána byla o poznání lepší než ty co se prodávají jako náhr.díl,ale teď byla už trochu vytahaná.
Koko Loko píše: proč tomu nemůže tak být v roce 2006 ve světě moderních obráběcích technologií
Protože na výběhový model se ti každý vy.....O to víc mě irituje když tu v jiných sekcích všichni potenciálním zájemcům o Ladu s neskrývaným nadšením tvrdí jak jsou díly na tyto vozy levné.Kvalita za rozumnou cenu.
Napsal: sob pro 09, 2006 21:14
od Křečík Barbuška
Nulašestka píše:Protože na výběhový model se ti každý vy.....O to víc mě irituje když tu v jiných sekcích všichni potenciálním zájemcům o Ladu s neskrývaným nadšením tvrdí jak jsou díly na tyto vozy levné.Kvalita za rozumnou cenu.
Z části máš pravdu, ale zapomínáš na to, že tyto okamžiky sbližují uživatele se svým vozem a poté, když dojde k vyřešení závady má majitel při jízdě takový lepší pocit, do další závady
.
Napsal: ned pro 10, 2006 10:01
od stav
Malá otázečka, nebylo by řešení nahradit mechanickou AC pumpu elektrickým čerpadélkem? Soutěžní auta to mívala dodatečně dodělávané možná kvůli přepravovanému množství paliva, tady by to mohlo být zase dobré ke zvýšení spolehlivosti. Nevím, třeba je v tom nějaký zádrhel.
Napsal: ned pro 10, 2006 10:27
od dmatej
Spíš bych hádal, že to měli kvůli vyššímu rozsahu otáček a užírání výkonu další mechanickou brzdou. Jinak to čerpadlo má mít min. výtlak 60l/h, chtěl bych vidět, komu to sežere nádrž za 40 minut
... hmmm, možná že pro závoďák už to čerpadlo bylo taky nedostačující, když na to koukám.
dejme tomu rallye průměr 100km/h .... 40l nádrž .... 40 minut je 2/3 * 100 km, takže spotřeba 40l / (2/3 * 100) = 3/2 * 40 / 100 = 60l na 100 km .... čím míň se ujede (čím menší průměrná rychlost), tím horší bude spotřeba, takže tak ... to mechanický čerpadlo je pro závody tak na hraně. Máš recht.
Jinak já zase musím startovat 3x, vždycky to umře jako když není benzín. Po kontrole a výměně membrán podezřívám přicpávání/přidírání čehosi v karbecu.
Napsal: ned pro 10, 2006 11:35
od stav
jojo, čísla nelžou a ta spotřeba soutěžních vozů není nereálná.
Myslím, že by to mohlo s el čerpadlem fungovat, snad jen tam může být slabší místo plovákový ventil, ale to se fakt jenom domnívám.
Napsal: ned pro 10, 2006 13:14
od Křečík Barbuška
Přibržděte chlapci, jen žádnou elektroniku, mě osobně postačí spolehlivě fungující mechanika, už se mi hrnou dodavatelé na staré díly z čerpadla, takže to snad dopadne dobře
.
Napsal: ned pro 10, 2006 14:15
od Vašátor
Sporotvní LADA VFTS, 1.6, 170Ps měla spotřebu při závodech až 80l/100Km
Co se týká dílů, tak jejich dnešní kvalita je spíše kus od kusu .... Já preferuji ještě staré zásoby, kterých doma nějakou tu krabici mám. Pořád ještě není problém spoustu dílů z totalismu sehnat. Lidi toho doma mají haldy.
Mno, s touto závadou palivového čerpadla jsem se musím přiznat nesetkal.
Co se týká elektrického palivového čerpadla, nejsem si tak úplně jistý, jestli by šlo použít bez dalších úprav. Myslíte, že by jehlový ventil v plovákové komoře dokázal přetlačit el. čerpadlo? Veškeré auta s el. čerpadlem mají totiž zpětnou benzinovou trubku a přebytečný benzín se vrací zpět do nádrže.... Mechanická beneli pumpa je přecejen dělaná trošku jinak.
Napsal: ned pro 10, 2006 17:26
od stav
čerpadlo by ventil přetlačilo, jistě že ano. Jen jestli by dokázal udržet těsnost pod tlakem čerpadla. Zpětné potrubí do nádrže mám i na Solex karburátoru z plovákové komory. Pokud pracuje čerpadlo na principu vodních čerpadel lopatkových(vodovodních), tak by neměl být problém, protože čerpadlu nevadí chod bez odběru,(samosebou že nesmí jet na sucho)prostě jenom ,,řeže,, medium v konstatním tlaku.
Napsal: ned pro 10, 2006 17:40
od Vašátor
stav píše:Jen jestli by dokázal udržet těsnost pod tlakem čerpadla.
přesně takto jsem to myslel. Ve smyslu "přetlačit" jako jestli by jehlový ventil dokázal zavřít přívod paliva a zastavit tak čerpání el. čerpadla.
Napsal: ned pro 10, 2006 18:27
od Marek
Mně prosakoval benzin podobným způsobem. Dlouho jsem se tím vztekal, až mi došla trpělivost a zahájil jsem radikální řez.
Obě dosedací plochy čerpadla, tedy tělesa i víčka, jsem orovnal na brusném kameni, stejně tak i přírubu na blok (resp. na černý mezikus).
U těchto dílů (podobně je tomu u karburátoru) platí NEDEMONTOVAT POKUD TO NENÍ ŽIVOTNĚ DŮLEŽITÉ!!! Ona totiž každá další montáž s sebou přináší nežádoucí deformaci dosedacích ploch a přírub a potom to takhle zlobí.
A je po problému.........