Stránka 1 z 1

HADANKA - je to zlute a je to v oleji

Napsal: ned lis 12, 2006 18:20
od zigulman
Tak mi zacala poblikavat kontrolka mazani pri prujezdu zatackami tak si rikam,je nacase trosku dolit.Jaky byl ale muj udiv po oddelani vicka.Je na nem jakasik zluta pena vubec nevim co by to mohlo byt.Motor jinak jede slusne a nezda se ze by nejaka z provoznich kapalin ubyvala.Obrázek

Napsal: ned lis 12, 2006 18:27
od Nemo
Ejhle, emulze ! :| Zdá se, že tě čeká výměna těsnění pod hlavou. Pokud se ta voda do oleje nedostala jinudy.

Napsal: ned lis 12, 2006 18:33
od SalWador
Ja bych to tak cerne nevidel. Dle meho nazoru je to jev bezny a neni treba se znepokojovat.

Napsal: ned lis 12, 2006 18:53
od Lukáš
Asi takhle. Je to bezny jev jak rikal Salwador. Ja to mel asi pred dvema lety taky. Ihned jsem se velmi znepokojil a sam sem se pustil do vymeny tesneni pod hlavou, ale bez momentoveho klice. Tudiz to bylo jeste horsi nez predtim, emulze uplne vsude i na merce oleje a ztracela se voda v chladici. Proto pro jistotu shod viko ventilu a sam asi uvidis, ze emulze je pouze a jenom na vicku, coz je jev v zimne naprosto bezny. Ma to tak vice aut. Je to zkondenzovana vlhkost.

Zdar, hlavne at nedopadnes jako ja. Ja pak auto musel dat na vymenu tesneni pod hlavou do servisu aby mi to poradne dotahli a utesnili. Ve vysledku me to vyslo asi na 4litry a to nepocitam straveny cas.

Napsal: ned lis 12, 2006 19:14
od petr21043
POKUD TI TO NEBUBLÁ V EXPANZNÍ NÁDRŽI TAK TO TĚSNĚNÍ NENÍ.VÍČKO JE NEJVIŠÍ BOD MOTORU ATAK SE TAM SRÁŽÍ VODA.DOPORUČUJU:1.VYPUSTIT OLEJ,2.NALÍT2L.PRUPLACHOVÉHO OLEJE A NE CHAT CCA 5MIN.BĚHAT NA VOLNOBĚH A PAK VYPUSTIT.3.PROPLACHLEJ MOTOR:VYMĚNIT OJL.FILR(DÁVEJ POKUD MOŽNO ORIGO.LADA MÁ VENTILEK.TY EXPERTI CO DÁVAJ ŠKOVÁCKEJ KURVĚJ MOTOR.)4.NALEJ4L.OLEJE NEJLÉPE OD PARAMA M7ADSIII NEBO IV.A BUDE TO OK.5.DĚLEJ TO NA TEPLÝM MOTORU.6.VYČISTI SI ODFUK KLYKOVÝ HŘÍDELE!MÁLOKDO TO DĚLÁ ČAU.

Napsal: ned lis 12, 2006 19:33
od JmJ
petr21043 píše:POKUD TI TO NEBUBLÁ V ... ... OKDO TO DĚLÁ ČAU.
prosim, nepsat kapitalkama. kapitalky = krik a nedobre se to cte. dik.

Napsal: ned lis 12, 2006 20:06
od zigulman
Diky za informace,neni to jen na vicku,troska je i na stenach co je videt pod vickem ale pokud to neni vazne tak jen vymenim olej,od koupe je to 4000Km tak uz je asi cas.Myslel jsem ze je to tim ze jezdim na plyn,neb na "Milaskovi" jsem to nikdy nepozoroval.Proplachovat to asi nebudu,jen dam novej filtr a naleju novej olej,asi M6AD nebo bude lepsi M8AD? Kazdopadne toto je OTROK takze zadne velke investice nejsou v planu,ma to jen tahat tezky vozik s matrosem na barak.

Napsal: ned lis 12, 2006 20:39
od Majo
je to dost bezny jav pokial sa pouziva velmi lacny olej. niektore oleje dokazu vytvarat takyto bordel uz len zo vzdusnej vlhkosti, keby si pouzil normu aspon SF urcite by sa ti to nestavalo...
pokial to teda skutocne neni tesnenie pod hlavou lebo aj to moze byt...

Napsal: ned lis 12, 2006 21:55
od Křečík Barbuška
zigulman píše:a naleju novej olej,asi M6AD nebo bude lepsi M8AD?
Když už chceš na "otrokovi" šetřit tak kup M8AD, to je aspoň celoroční olej, ale osobně bych raději dal SG viz. výše zmiňovaná ADSIII a provedl dřívější výměnu, ale ty musíš vědět co si "otrok" zaslouží a kde se vyplatí šetřit.

Napsal: ned lis 12, 2006 23:23
od Nemo
zigulman píše:jen dam novej filtr a naleju novej olej,asi M6AD nebo bude lepsi M8AD
Aha, tak to jo,
netušim kolik tyhle oleje stojí, ale za nějakých 70,-/litr už se dají sehnat oleje výrazně kvalitnější....

Napsal: pon lis 13, 2006 12:16
od Majo
tiez mam pocit, ze niektori ludia setria na takych veciach ze na tom v konecnom dosledku prerobia tisice :roll:

Napsal: pon lis 13, 2006 16:40
od Hurikán
Majo píše:tiez mam pocit, ze niektori ludia setria na takych veciach ze na tom v konecnom dosledku prerobia tisice :roll:
Přesně tak!!!

No nevím. Toto a vzdušná vlhkost. :shock: To snad ne. Taky jezdím i v zimě krátký štreky po městě, ale toto už je na vlhkost trochu moc. I dřív s hoším SG olejem byla na víčku max jedna šedá bublinka. Od doby co jezdím na SJ tento jev neznám. Rozhodně bych zkontroloval únik vody přes těsnění. Ono velmi malé množství může v kombinaci s "kvalitním" olejem typu M6 vést k tomuto výsledku.

To Zigulman: pokud si chceš s jistotou odpravit motor "mazutem" M6AD příp. mu dát pokouřit M8AD, tak si to tam klidně nalij. Jinak "normální" olej splňující normu SH, příp. SJ stojí i v litrovkách kolem 130,-/litr. Ve 4 litrovce 400,-. Co si do motoru naliješ záleží ale jen na tobě. Pokud máš ale zálibu v olejích typu M6 atd., tak si kup radši starou šáde. Té to stačí. Žigul má v motoru přece jen vyšší tlaky, na které tyto oleje nejsou stavěné.

Napsal: pon lis 13, 2006 16:49
od Drobek81
Moje trocha do mlyna...
To Zigulman
1) Ten "sajrajt" je normalni jev, neres to...jezdis do prace 5km i s objizkama tak se nediv...
2) Pokud chces levnej olej za "prijatelnou " cenu tak si kup rozlevanej olej od fy EKOLUBE (sidli ale v Brne), maji rolevanej SuperTribon, je to 15W-40, API SL...jezdim na nej uz delsi dobu a je v pohode...tusim ze stoji litr 69kc, ale to se koukni na net...Jinak tam maji dost dobre ceny, nejen oleju...kupuju tam vse co potrebuju, treba WD-40 stoji 400ml ve spreji 150kc, coz neni spatna cena...
3) nekdy taky dej vedet co s Tebou je, jestli uz bydlis nebo opravujes...
4) zdar a silu Drobek 8)