Stránka 1 z 2

Zhasinanie motora u 2106

Napsal: stř lis 01, 2006 11:38
od KingOfDirt
Caute...

Asi dva roky mame toto auto. Neboli s nim po motorovej stranke nikdy ziadne problemy, lenze sa zacala stavat nasledovna vec: Motor si nedrzi volnobezne otacky a a po kratkom case zhasne. Deje sa tak, aj ked je motor zahriaty. Proste staci zastat na krizovatke a do 5 sekund motor zhasne. Urcite chapete, ze zo je velmi neprijemne.
Je to vec, ktoru by som dokazal opravit aj sam, alebo s tym budem musiet ist do sesrvisu.
Dik

Napsal: stř lis 01, 2006 11:43
od JmJ
Volnobeh to nedrzi za zadnych okolnosti? Kdyz to nastartujes, tak to proste pozvolna zase zdechne? Jaky je to rok vyroby (karburator Weber nebo Ozon)? Jezdis na plyn nebo na benzin?

Napsal: stř lis 01, 2006 14:55
od Marek
Může to být způsobené mnoha okolnostmi, ale nejspíš je problém v nastavení karburátoru.

Napsal: stř lis 01, 2006 16:07
od KingOfDirt
JmJ píše:Volnobeh to nedrzi za zadnych okolnosti? Kdyz to nastartujes, tak to proste pozvolna zase zdechne? Jaky je to rok vyroby (karburator Weber nebo Ozon)? Jezdis na plyn nebo na benzin?
Je to rok 1984 a benzin. Startujem na sitic a vtedy su tie otacky dost vysoko a motor nezhasne. Ak by som ale sitic nepouzival, tak urcite zhasne.

Napsal: stř lis 01, 2006 16:27
od Marek
Podle roku výroby by měl být motor osazen karburátorem OZON 2107 bez ekonomizéru.

Osobně bych to viděl na vyčištění a seřízení karburátoru. Ovšem pokud jsi to nikdy nedělal, nepouštěj se do toho, protože víc poděláš než zachráníš.

Napsal: stř lis 01, 2006 16:30
od KingOfDirt
Marek píše:Podle roku výroby by měl být motor osazen karburátorem OZON 2107 bez ekonomizéru.

Osobně bych to viděl na vyčištění a seřízení karburátoru. Ovšem pokud jsi to nikdy nedělal, nepouštěj se do toho, protože víc poděláš než zachráníš.
Aha, tak by som s tym potom mal ist do servisu. Ako dlho to trva a co to moze stat??
Teraz som si spomenul, ze clovek, co nam to auto predal, mal s tymto problem. Vyriesil to vymenou nejakej cievky ci co. Moze to byt ono?

Napsal: stř lis 01, 2006 16:34
od Marek
Cívka na karburátoru je jediná, a to elektrický ventil odpojování volnoběhu.

Poradím Ti jednoduchou fintu: Elektro ventil se nachází na pravé straně ve směru jízdy a vede k němu drátek s konektorem. Drátek odpoj a ventil vyšroubuj z karburátoru - buď klíčem č.13 nebo malými sikovkami. Vytrhni z něho mosaznou trysku - někdy jde vyndat pouze rukou, jindy malinko pootočit a zatáhnout kombinačkami - a zevnitř vyndej jehlu.
Trysku potom nasaď do ventilu zpět a ventil našroubuj do karburátoru. Drátek už vlastně ani připojovat nemusíš, ale kam s ním? Tak ho tam připoj.

A uvidíš - jestli se to zlepší, je to ono. S takovýmto ventilem bez jehly můžeš normálně jezdit, nic se nestane.

Napsal: stř lis 01, 2006 16:52
od KingOfDirt
Marek píše:Cívka na karburátoru je jediná, a to elektrický ventil odpojování volnoběhu.

Poradím Ti jednoduchou fintu: Elektro ventil se nachází na pravé straně ve směru jízdy a vede k němu drátek s konektorem. Drátek odpoj a ventil vyšroubuj z karburátoru - buď klíčem č.13 nebo malými sikovkami. Vytrhni z něho mosaznou trysku - někdy jde vyndat pouze rukou, jindy malinko pootočit a zatáhnout kombinačkami - a zevnitř vyndej jehlu.
Trysku potom nasaď do ventilu zpět a ventil našroubuj do karburátoru. Drátek už vlastně ani připojovat nemusíš, ale kam s ním? Tak ho tam připoj.

A uvidíš - jestli se to zlepší, je to ono. S takovýmto ventilem bez jehly můžeš normálně jezdit, nic se nestane.
Momentalne to auto nemam k dispozicii, ale ked budem mat, tak to skusim.
Ak to urobim a motor bude stale zhasinat, tak ten drat mam dat spat a ist do servisu alebo ho tam vracar uz nemusim?

Napsal: stř lis 01, 2006 17:12
od Teepee
Marek napsal
Drátek už vlastně ani připojovat nemusíš, ale kam s ním? Tak ho tam připoj.
Z toho plyne, že drátek tam vrátíš hned po namontování "upraveného" elektromagnetického ventilu, který jsi předtím upravil podle Markových slov
a zevnitř vyndej jehlu.
Tím se ten elektromagnetický ventil stal nefunkční, ovšem pouze mechanicky díky chybějící jehle, elektricky stále bude magnetovat.
Spíš, když pak půjdeš do servisu, tak tam vrať tu jehlu ať je z toho zase plnohodnotný a funkční elmag. ventil. Protože by taky mohli udělat rozborku karburátoru a zjistit, že v elektromagnetickém ventilu chybí uzavírací jehla a dají Ti tam zbytečně nový...

Napsal: stř lis 01, 2006 22:46
od ladalover
Já měl stejný problém a bylo to tim kontaktem u elmag ventilku. Byl špatný kontakt a chcípalo to nonstop, pokud jsem jel na sytič tak to bylo ok. Myslím, že stačí zkontrolovat ten kontakt jestli není přerušen nebo přetrženej drátek od něj. V servisu jsou mrchy. V praze jsem dal za vyčištění a seřízení karbecu 2700Kč. Od tý doby si s tim hraju sám a je to ok.

Napsal: čtv lis 02, 2006 12:42
od Teepee
ladalover píše:. V praze jsem dal za vyčištění a seřízení karbecu 2700Kč.
Ježíšikriste, hlavně to někdo neříkejte před Markem :wink: :D :D :shock:

Napsal: pát lis 03, 2006 08:46
od ladalover
Proč? je to moc nebo málo? Mě to přišlo jako zlodějina, ale tím, že sem chtěl emise tak sem to nechal udělat. :?

Napsal: pát lis 03, 2006 08:53
od Teepee
ladalover píše:Proč? je to moc nebo málo? Mě to přišlo jako zlodějina, ale tím, že sem chtěl emise tak sem to nechal udělat. :?
Marek na srazu rozebírá nastavuje a seřizuje karburátory jak na běžícím páse. Kdyby měl dostat polovinu téhle částky za kousek... :D :wink:
Já vím, pravděpodobně Ti ho i otlakovali na vakuové stolici, a na závěr udělali emisea to Marek s sebou na sraz nevozí.

Napsal: pát lis 03, 2006 09:48
od Petr 06
Měl jsem ten samý problém a stačilo pouze dotažení.

Napsal: pát lis 03, 2006 10:44
od ladalover
ok, takpříště...