Stránka 1 z 2
Regulační RELÉ
Napsal: pon říj 30, 2006 07:58
od Chaloupka
Mám ladu 03, poslední dny mě trápí nedobijení akumulátoru. Na foru jsem už přečetl vše co se týka dobíjení a knížku od V. Tůmy znám na spamět. nic méně otázka zní " Lze vyměnit origo. regulační RELÉ PP-380 z 2103 za nové plastové s LED diodou???" relé ke kontrolce jsem vyměnil- nic se nezměnilo, alternátor má zdravé uhlíky, nehrká, nezadírá se. ukostření baterie a relé OK, baterku jsem taky měnil, vodiče v celé trase OK. dříve bez problému
Výskyt závady byl pozvolný cca 2týdny, kontrolka broblikávala, nakonec nedobijí. baterka vydrží den, dva. relé na kontrolkce při spuštění motoru výrazně bzučí, vybruje, spíná okruh.Občas při velmi nízkých otáčkách cca 800 ot/min kontrolka zhasne! zapojení jsem zkontroloval a sedí s manuály, v el. jsem se před tím nehrabal.
poraďte, kde by mohla být závada a jestli to není v regulačním relé. Mě už nic nenapadá.
Napsal: pon říj 30, 2006 08:09
od Luděk Musil
Není problém. Jen musíš dát pozor při výměně a zapojit správně kontakty 15 a 67. L.
Napsal: pon říj 30, 2006 08:14
od Chaloupka
Fajn, skusím to. někde jsem slišel, že se starý reg. relé musí seřídit, Jak? je to vůbec pravda? co říkáš na to, že kontrolka zhasne při velmi nízkých otáčkách cca 800 ot/min.
dík za odpověď
Napsal: pon říj 30, 2006 08:30
od Luděk Musil
Seřídit se sice dá ........
, ale bez přesných přístrojů je to o .....
.
Spíše bych řekl, že na starém regulátoru (PP 380) se slepily (nebo ohořely) kontakty. Na otázku zhasnutí kontrolky při tak nízkých otáčkách nedokážu odpovědět. Hledal bych odpověď někde tam, že v těchto otáčkách zůstává regulátor na prvním stupni, proto jde do buzení alternátoru dost proudu na to, aby zlehká dobíjel, tím dostane signál relé kontrolky dobíjení a rozepne. L.
Napsal: pon říj 30, 2006 08:43
od Chaloupka
Co mě zaráží, je, že mám zamontovaný voltmetr z 2105 a připojený podle schématu 2105. Namontuju baterii, po nastartování ukazuje krásně v velkém zeleném poly a kolísá podle sešlápnutí plynu (se všemi spotřebiči a světli) ale po jízdě cca 10km po vypnutí motoru a zapnutí okruhu ukazuje mezi červeným a bílím polem. Poté stále startuje, ale už neukazuje tak příjemné hodnoty jak na začátku, spíš jen v bílém.
Napsal: pon říj 30, 2006 16:28
od Myso
mam na predaj nove rele, funglovka, co takto za kilecko?
Napsal: úte říj 31, 2006 06:47
od Chaloupka
Dík za nabídku, ale relé jsem sehnal v Semilech na burze (to plastové), jen jsem se bál, aby to nebyla nějaká CHUJOVINA a nespoléhal na výkřik doby.
Zdá se, že je po problému
, Voltmetr naznačuje dobyjeni, palubovka se světli svítí parádně, startování OK
, motor nezhasíná na volnoběh a kontrolka začíná pohasínat. Vypadá to, že mám ještě přebytou baterii, to by seplo okruh taky.
Napsal: úte říj 31, 2006 09:03
od Jirka 2103
Taky máme 1500 a dali jsme tam cca před měsícem nový polovodičový reg.relé, takový bílý plastový s červenou led-diodou. Naprostá spokojenost s ní
Napsal: úte říj 31, 2006 09:08
od Chaloupka
Jo, je opravdu v pohodě, jen mi někdo vysvětlete, k čemu je tam ta LED dioda
, rusky umím asi jako svahilsky v Gelfském dialektu pajšlovaném Goaldským přízvukem, dík
Napsal: úte říj 31, 2006 09:18
od Luděk Musil
K čemu ...... čemu
.
Za jízdy to rozhodně potřebovat nebudeš. Pravděpodobně ta ledka svítí, jen když to nedobíjí a o tom jsi stejně informován kontrolkou na sdruženém přístroji.
Já měl jeden čas taky tohleto polovodičový a tam jsem ty ledky měl dvě (zelenou a červenou) a stejně mi to bylo na houby. Takže ....
. L.
Napsal: úte říj 31, 2006 09:23
od Chaloupka
No, právě
Za jízdy mně to je prt platný. Já jen jestli to nemá funkci výstrahy přebyjení atd. . . . . . . . . . ., soudruzi asi chtěli říc, že to taky umí
Napsal: úte lis 07, 2006 19:08
od Dobi
Dotaz, asi na Luďka M.
V poslední době se mi dostala do ruky 2105 s 1,5 motorem. Nevím zatím rok výroby, ale podle detailů ( stěrače světlometů, zadní samonavo pásy, karburátor Ozon) by snad někdo mohl alespoň typnout. O co mi jde? Po nastartování ( po 10-11 měsících, do té doby trčel na ulici) neustále prosvěcuje kontrolka dobíjení. Nevím, jaký systém mohu očekávat, nebo o co by se mohlo jednat. Může to být klasika, jako u mé 2105/1300/1980 nebo to může být něco novějšího? Papíry nemám (zatím) a p. majitelka to neví. P. majitel , bohužel, už není mezi námi. Dá se r.v. zjistit podle štítku na karoserii?
Napsal: úte lis 07, 2006 20:01
od Myso
mas tam tapeciry 2105 alebo 2107? ak 07 a 5kvalt tak si niekde r.v. 90 a viac.
Napsal: úte lis 07, 2006 20:27
od Dobi
To Myso: Asi jsi se trefil. Tapecirung je 07, př. deska a sedačky 05. Zatím křísím baterku, zajímavé, že to po skoro roce stání naskočilo vlastní silou. Baterka s tím točila velmi neochotně, ale motor nezklamal. Jo, a je to 5tikvalt !! Tak že mám počítat s tranzist. regulací !? Zatím bádám v chytrých knihách.
Napsal: stř lis 08, 2006 07:07
od Luděk Musil
Dobi píše:Tak že mám počítat s tranzist. regulací !?
Určitě. Relé společně s uhlíky na altíku. L.