Stránka 1 z 5

Automaticke rosvietenie svetiel

Napsal: ned říj 29, 2006 09:38
od Dusan
Nasiel som nieco take..... ak niekto nieco podobne ma nech tu hodi odkaz aby bolo z coho vyberať :D http://www.dhservis.cz/dalsi/svetla.htm

Napsal: ned říj 29, 2006 12:53
od Nemo
Už nevim, kde jsem to našel, tak jen schéma. Zpožďuje to o nějakých 10-15sec. a reaguje to jen na klíček. U předchozího, když ti na volnoběhu problikává kontrolka mazání, je to docela problém.

Napsal: ned říj 29, 2006 13:39
od Petanek2101
tak bych to misto na kontrolku mazani dal na dobijeni

Napsal: ned říj 29, 2006 13:59
od Pavel04
no a co taky volnobeh kdyz mas nizkej -cca 700? to to uz nedobiji

Napsal: ned říj 29, 2006 14:51
od Petanek2101
a proč by nedobijelo?jak jednou sepne tak dobiji

Napsal: ned říj 29, 2006 17:00
od radek mb
to neni úplně pravda,protože co sepne,to taky může i rozepnout.Když ti otáčky klesnou na 600,tak už ti to dobíjet přestane...

Napsal: ned říj 29, 2006 17:10
od Petanek2101
no dobra ale kdyz uz to nebude dobijettak nebudu svitit ze,ale to uz je reseni pi....n.kdyz mam auto v poradku tak mi beha v normalnich otackach a dobiji

Napsal: ned říj 29, 2006 20:35
od Pavel04
kdyz mas volnobeh posazenej hodne nizko - pod 800 tak si vsimni ze ti voltmetr klesne na uroven vypnuteho motoru :idea:

Napsal: ned říj 29, 2006 22:20
od radek mb
tak tak,je to cítit hlavně teď,když nastupuje zima.To jsou zaplý světla,větrák nebo vyhřejvání zadního skla a to je docela solidní odběr.

Napsal: pon říj 30, 2006 13:02
od Majo
vy zas riesite uplne nieco nez by ste mali :roll:

ked poblikava kontrolka mazania na volnobeh, tak je niekde chyba :!: (spatne cidlo, vadne cerpadlo...)
a ked je volnobeh 700 ci dokonca 600, tak je to chyba rovnako velka :!:

tak sa spamatajte, dajte si do kopy auta a nerieste tu hovadiny :idea:

Napsal: pon říj 30, 2006 16:18
od Myso
ja mavam na ten posrany LPG volnobeh aj okolo 450 tak ze system nahodnych zapalov ale ani mazanie ani dobijanie ani necekne! motor po GO, alternator tiez, sem-tam preplachnuty chladiacou kvapalinou a no problem!

Napsal: pon říj 30, 2006 18:15
od Majo
LPG a no problem v jednej vete :?: :roll:

Napsal: pon říj 30, 2006 19:15
od Marek
Majo píše:vy zas riesite uplne nieco nez by ste mali :roll:

ked poblikava kontrolka mazania na volnobeh, tak je niekde chyba :!: (spatne cidlo, vadne cerpadlo...)
a ked je volnobeh 700 ci dokonca 600, tak je to chyba rovnako velka :!:

tak sa spamatajte, dajte si do kopy auta a nerieste tu hovadiny :idea:
Naprostý souhlas!!!

Pánové, měli byste si laskavě uvědomit, že pro jakýkoli motor je nepopiratelně vhodnější vyšší volnoběh než nižší. Jestli si myslíte, že tím, že karbec zavřete a necháte motor klepat při cca 500-600 rpm, ušetříte, jste na obrovském omylu. Nejen, že neseřídíte volnoběh, o emisích ani nemluvím, ale především motor nedomažete, nedochladíte a ty vibrace mu na vyváženosti jistě nepřidají!!!

Napsal: pon říj 30, 2006 19:20
od Marek
Jinak za sebe můžu zodpovědně říci, že zapojovat jakýkoli elektrický obvod na kontrolku dobíjení je kravina jak barák. Je totiž potřeba si uvědomit, že u některých systémů dobíjení (např. Favorit či Felicia) je žárovka dobíjení nedílnou součástí systému a na její funkčnosti a především správné "wattáži" závisí spolehlivost a funkce celého dobíjení.

Upřesním: žárovka v kontrolce dobíjení je dejme tomu 12V/3W. MUSÍ TAM BÝT PRÁVĚ TAKOVÁ A ŽÁDNÁ JINÁ!!!!! Pokud použijete dejme tomu 4W, může se stát a pravděpodobně se i stane, že dobíjení nebude fungovat správně potažmo nebude fungovat vůbec!!!

Proto zapojování jakéhokoli elektrického obvodu k žárovce kontrolky dobíjení je kravina, protože po takovém zapojení funguje tento vložený obvod jako paralelně řazený odpor a tudíž celý systém je dost výrazně narušen a dobíjení může kolabovat!!!

Jednoznačně proto doporučuji zapojovat takovéto obvody pouze a jedině na kontrolku mazání!!!

Napsal: pon říj 30, 2006 21:10
od Roman
To je sice pravda, ale v klasickych ladach tieto problemy nehrozia, kontrolka dobijania je ovladana relatkom, ktore je napajane zo stredov vinutia alternatora. V praxi to znamena, ze kontrolka nedokaze ovplyvnit dobijanie. Tak ci tak sa da ovladanie svetiel zapojit aj inym sposobom. Mal som v ruke americku krabicku, ktora mala v sebe asi 15 sekundovy casovac a ako informaciu o nastartovanom motore si brala z par zavitov namotanych na vysokonapatovom kabli. Ako dalsia podmienka bola, ze sa netoci starter. Ale aj tak najjednoduchsi "ovladac" je na pristrojovke nalepeny stitok s napisom SVETLA :lol: