Stránka 1 z 1
zaber motoru
Napsal: úte říj 24, 2006 15:34
od utia
Ahoj, dneska jedu samarkou z prace a kdyz chci na dalnici predjet kamion zjistim ze mi to nejak netahne... kdyz jsem tak v polovine tlaceni na pedal plynu, zacina se ozyvat zvuk motoru (jako na netural, proste to rve) ale zrychleni dost pomale... Cim to muze byt? Jediny co me napadlo je opotrebovana spojka, spatnej pritlak (ma najeto 62tis km), nebo to je neco jineho? Prip., kdyby to byla spojka musi se menit cela nebo pritlacak? Vim ze je to tezky takhle na dalku odhadnout, myslim spis podle typu auta a ujetych km, nejake zkusenosti?? Pristi tyden jedu do Brna a nepotrebuju zustat nekde cestou viset
Napsal: úte říj 24, 2006 15:43
od Myso
no ked ti zacne hucat motor, akoze ide do otacok bez tahu (viem ze samara nema otackomer), tak je to jednoznacne preklzujuca spojka. to sa da u samary nastavovat, aj ked niektore mali samostav tusim... ak sa to nepodari nastavit tak treba vymenit bud len oblozenie, alebo komplet lamelu (za predpokladu ze je pritlacny tanier v poriadku)
Napsal: úte říj 24, 2006 15:48
od Majo
skor by som povedal, ze lamela, pritlacaku nema co byt, ten jedine ked pukne ale to sa prejavuje inak. Tiez by to este mohlo byt prasknute gufero zadne na klukovke a tecie olej na spojku. Kazdopadne ked rozhodis spojku, zistis, ktore diely su opotrebovane, pripadne ci je chyba inde(ten olej napr). Ako pises, tazko na dialku a tazko bez rozobratia...
Napsal: úte říj 24, 2006 20:14
od čmelák
najprv to skus dotiahnut kde ti zabera pedal? ak uplne hore tak to skus dotiahnut
Napsal: čtv říj 26, 2006 12:32
od scherer012
preklzávajúca spojka- určite
či je na príčine olej alebo opotrebovanie, sa zistí až pri rozobratí
Napsal: pát říj 27, 2006 18:54
od dmatej
klasika, obložení.
Napsal: pát říj 27, 2006 19:12
od scherer012
dmatej píše:klasika, obložení.
aj ja si myslím, že je to skôr obloženie
Napsal: ned říj 29, 2006 07:50
od Marek
Ať už je to cokoli, spojka u Samary by se vždy měla měnit jako celek, proto nevím, co čem polemizujete.
Napsal: ned říj 29, 2006 21:20
od čmelák
o hovne ako vzdy
Napsal: úte říj 31, 2006 15:55
od scherer012
Marek píše:Ať už je to cokoli, spojka u Samary by se vždy měla měnit jako celek, proto nevím, co čem polemizujete.
tak to som nevedel
som zase o čosi múdrejší
Napsal: úte říj 31, 2006 21:10
od Majo
Ať už je to cokoli, spojka u Samary by se vždy měla měnit jako celek, proto nevím, co čem polemizujete.
fiha a na to je nejaky specialny dovod preco menit pritlacak? Lebo u normalnej Lady(01-07) som este pritlacak ani nevymienal jedine ked bol prasknuty...
Napsal: stř lis 01, 2006 14:58
od Marek
Lada má otěrový kroužek, což u Samary pokud vím není... Ložisko tím dosedá přímo na paprsky, čímž je zeslabuje (podobně jako u Favoritu či Felicie). Pokud by tam otěrový kroužek byl, přítlačný kotouč vydrží mnohem více a měnit se nemusí...
Napsal: stř lis 01, 2006 17:38
od Roman
Kym sa lozisko toci, nie je dovod aby oslabovalo paprsky. Dacia ma pritlacak tak isto bez medzikruzku a menil som ho iba vtedy, ked praskol. Najazdil som s nou 250 000km a pritlacak som menil dva razy. Prvy krat pri cca 100 000 a druhy krat pri cca 200 000km. A vzdy kvoli prasknutej tanierovej pruzine. Zeby bola na tom Samara s kvalitou horsie?
Napsal: stř lis 01, 2006 20:34
od Majo
Mam aj jeden taky pritlacak z Fiatu(uz neviem akeho ale na Ladu pasuje). Tiez to nema oterovy kruzok a znamky opotrebenia su minimalne. Lozisko bolo ovsem dobre.
To by som nebral tak, ze sa to proste menit musi. Ak ten co to meni nie je uplny mantak, babrak, tak urcite dokaze posudit co uz opotrebovane je a vymenit sa musi...