Stránka 1 z 1
Vrzání od předního kola
Napsal: sob říj 21, 2006 11:24
od shifty
Poslední dobou mi začlo něco vrzat u levého předního kola. Vrže to dost při mírném zatočení volantem, ale i pri jízdě je to takový stálý povrzávání.Začalo to už v létě, tak jsem to zvednul, ale při odlehčeném kole jsem nic nezpozoroval, tak jsem to hodil zpátky na zem a problém byl vyřešenej - najednou to samo od sebe přestalo.. Asi zázračná samoopravitelnost našich strojů..
No ale teď po delší době je to tu zpátky- zase to vrže!!
Nevíte někdo čím by to mohlo být? Napadly mě čepy, ale nejsou tam tak dlouho (asi rok) a navíc nevypadaj špatně..
Napsal: sob říj 21, 2006 12:21
od Tommel
Při zatočení by to vypadalo na svislé čepy a to že je to tam rok pokuď jsi nebral nějakou lepší značku tak při kvalitě nových nd bych se nedivil
Vrzání
Napsal: sob říj 21, 2006 15:02
od vlastax
Mně to dělá na Nivě taky asi půl roku,na heveru taky ne tak čekám co upadne,mám nový čepy i brzdy a ložiska,najeto na těch dílech asi 5000km a slyším to jenom když jedu třeba podél zdi nebo třeba svodidel
Napsal: sob říj 21, 2006 17:33
od hornak.active.sound
Mne po vymnene snad jeste puvodnich silenbloku leveho spodniho ramene,po dvo dvou mesicich zacalo vrzat na leve strane,od tedoby skoro pravidelne po dvou mesicich zacne vrzani zas a zas a pomohla vzdy jen jejich vymnena.nevydrzi uz ani 2000km.a je to jen jedna strana,proc??nejvic to je slyset pri nastupovani a vystupovani a pri properovani.Nepomohlo ano prostriknuto olejem ani jinym prostredkem,vzdy uplne odejdou do ovalneho tvaru.
Napsal: sob říj 21, 2006 19:40
od inetko
Ahoj, no tak mne robi to iste. Ako na skodovke, tak na zigulke. Robia to predne brzdne platnicky. V lete som isiel do Tatier na skodovke, zacalo mi nieco piskat, jemne a vysoky ton. Po urcitom case, ma to vyprovokovalo k zastaveniu a predne kotucove brzdy boli teple. Tuto vadu pripisujem k nefunkcnosti hydropiestov, ktore sa nevracaju spat - inymi slovami, bud ho rozhybat, alebo kupit novy. Na lade, mi robilo to iste. Dal som dole, kotuc, loziska (som pri tej prilezitosti vymenil), strmen, vycistil, nahodil naspat bez platniciek, odokryl som prachovku nastriekal vd cko, stupil na brzdu a s nejakym predmetom so mich vratil naspat (piesty jednocinneho vlaceka). Takto som to zopakoval niekolkokrat a pomohlo. Ak sa ten zvuk prejavuje castejsie a hlavne pri zmenach smeru ide o iny zavadu. (Obvykle je to pocuj, pri castom brzdeni, dlhsej ceste)
Napsal: sob říj 21, 2006 19:43
od inetko
PS : pokial ide o staticke vrzganie (pri stojacom automobile) s najvacsou pravdepodobnostou je to tlmic. Vezmi VD cko a prestriekaj ulozenia zavesenia kolesa. Pokial rachot pretrvava je to tlmic.
Napsal: sob říj 21, 2006 20:54
od vlastax
Já to mám při jízdě,ale občas,i když mám /relativně/dobrý kotouče myslím že už jsou trochu zvlněný a souhrnem různých okolností/teplota,prach,vlhkost/to prostě vrže,asi zase nastoupí samoléčící schopnost Lady
Napsal: ned říj 22, 2006 20:42
od shifty
Díky za rady.Tak jsem zkoušel prostříkat všechno VD-čkem - zmizelo to a celej šťastnej jsem vyjel z garáže. Shodou okolností jsem dnes najel asi 50 km a při příjezdu zpátky před dům je to tu zase!!!!
Viděl bych to na to zavěšení, ale fakt nevím. U stojícího auta když zatočím volantem tak vrže jen kolem pozice, kdy jsou kola rovně nebo při vystupování z auta. Je docela těžký zjistit odkud to je protože se ten zvukrůzně přenáší po nápravě a řízení. Při jízdě, je to slyšet i když jedu rovně a péruje povozek,ale daleko míň než při zatáčení.
Napsal: pon říj 23, 2006 10:23
od inetko
No tak este by to mohla byt spojovacka. Skus pri stojacom aute zatlacit na blatnik zvrchu, tak aby auto pruzilo otvor si kapotu a pocuvaj ci ti to robi tiez, ak ano, znamena za to ma nieco spolocne so zavesenim kolesa a prave tu najviac prichadzaju do uvahy tlmice a to sa da jednoducho zistit. Ak Ti to vrzga ked len tak zatlacas auto aby pruzilo vymontuj tlmic. Myslim ze by Ti aj celkom pomohlo keby to islo na stolicu na skusku tlmicov. Skus este pozriet, zhod koleso a pozri aku mas medzeru medzi platnickami a kotucom, mozno je zaseknuty piestik v brzdovom valci a nevracia ho spat, tym moze vznikat to piskanie (trenie platnicky o kotuc). Mne sa jednu dobu tiez s auta ozyval neprijemny zvuk, hlavne ked som zatocil s volantom na prazdno, to bol zvuk, ako keby som mal stratit motor, vrcalo to ako servo, vzdy iba ked som otocil volantom
, ale nejako to prestalo, tak som to aj nechal tak. Pozri este raz vsetky tie ulozenia kolesa sleduj hlavne samomazne ulozenia a tam kde spoju su trosku zahrdzavne, to mozu byt povodcovia vrzgotu. U mna to boli tie brzdi, (spojovacka, tlmice..)
Vrzání
Napsal: pon říj 23, 2006 12:38
od vlastax
Mně to dělal při stojícím autě pomocný čep řízení,v něm jsou taková silonová futra a ta se vydřela.Tak než jsem tam dal nový tak jsem na něj dal mazničku,jednou ročně to promáznu a je klídek a jde to zlehka.
Napsal: pon říj 23, 2006 15:12
od Dusan
hmm maznicku..ze mna to nenapadlo
....aha uz viem ja som menil len puzdra...sa nedali povolit srouby
Re: Vrzání
Napsal: pon říj 23, 2006 22:59
od dmatej
vlastax píše:Mně to dělal při stojícím autě pomocný čep řízení,v něm jsou taková silonová futra a ta se vydřela.Tak než jsem tam dal nový tak jsem na něj dal mazničku,jednou ročně to promáznu a je klídek a jde to zlehka.
Čep mám v kufru, a nechce se mi do výměny - celý řízení je v poho, jen ten pomocnej má vůli, pacholek. Teď chystám stroj na zimu....
Jinak pomocnej mi vrzal i na prvním autě, moc jsem to neřešil, po půl roce to přešlo. Vůle v řízení nebyla.
Napsal: úte říj 24, 2006 20:17
od čmelák
striekal som dneska WDckom seckoooo kupacka ako prasa