Stránka 1 z 3

Posilovac brzd

Napsal: ned říj 08, 2006 18:24
od M150
Tak som tu zas s novym problemom :roll:
Mate niekto skusenosti s unikanim brzdovej kvapaliny z posilovaca brzd? Vsimol som si ze mierne poklesla hladina v nadobke tak som najprv skontroloval hadicky na prednych brzdach ktore som asi pred 2 tyzdnami menil - su uplne suche. Pri valani sa pod autom kvoli kardanu som spozoroval flak na podvozku - po dlhom hladani a kontrolovani som zbadal kvapku na spodnej strane posilovaca - mozno to presakuje niekde inde a len to tam steka ale to potom fakt neviem kde. :cry:

Dufam ze nebudem tak skoro zakladat dalsiu temu... :?

Napsal: ned říj 08, 2006 18:39
od Brandy
Tak to bude špatnej hlavní brzdovej válec. Budeš ho muset vyměnit. Přetěsňovat to asi nemá cenu.

Napsal: ned říj 08, 2006 18:56
od hornak.active.sound
Mne tekla brzdofka pod pedalem,mezi kastli a kobercem :) :D

Napsal: ned říj 08, 2006 21:09
od Vašátor
Je to špatná těsnící gumička brzdového válce. Naštěstí se jedná hned o krajní (vstupní - pro táhlo od pedálu). V tomto případě bych ji jen vyměnil (pokud nebude válec z kraje vyrezlý) a mělo by být po problémech.

Napsal: pon říj 09, 2006 15:01
od Marek
Ztotožňuji se spíše s názorem Brandyho, že pouhá výměna gumičky nestačí. Na sedmi vozech jsem to udělal a na všech sedmi vozech jsme nejdéle do půl roku měnili celý válec. Prostě ten válec je opotřebený a gumička to dlouho neudrží ani po její výměně.
Celý problém totiž vychází z toho, že v minulosti někdo opomněl vyměňovat pravidelně brzdovou kapalinu. Její životnost je v našich systémech maximálně dva roky, a to jak v brzdách, tak i ve spojce (bez ohledu na ujeté kilometry) a pak musí ven (nejlépe před STK). Pokud se to zanedbá, pak hrozí (mimo jiné problémy) právě koroze stěn válečků a postupné jejich opotřebení. Brzdová kapalina má totiž mimo svých úžasných vlastností i vlastnosti nežádoucí, a to je zejména pojímání vzdušné vlhkosti - je hygroskopická. Tato vlastnost spolu s častými změnami tlaků a teplot v systému způsobuje intenzívní korozi systému a snižování teploty varu kapaliny. Proto ta dvouletá pravidelná výměna !

Hlavní válec stojí kolem 500 Kč (podle výrobce) a jeho výměna je otázka pěti minut (potom ovšem odvzdušnění, to bývá větší dobrodružství). Kapalinu DOT 3 nebo DOT 4 (pro Ladu je to jedno), lze je i mísit.

Napsal: pon říj 09, 2006 16:32
od Myso
tak ja som z druhej strany ostrova, mam vymenene komplet vsetky gumicky 4 roky dozadu, ako v zadnych prasiatkach tak aj v hlavnom brzdovom valci, odvtedy mam nalietane 48tkm a bez problemu...

avsak musim podotknnut ze u spojkoveho valca(hlavneho) to vydrzalo tak na 50km, a potom som menil za novy... a je to nejaky picus takze ho zrejme casom budem menit znova...

Napsal: pon říj 09, 2006 19:16
od Dusan
"Její životnost je v našich systémech maximálně dva roky" no nieco na tom bude v spojke vydrzala origo ruska 27-28 rokov..myslim ze na zivotnost auta za az :D
Marek ty to mensis kazde 2 roky ? :)

Napsal: pon říj 09, 2006 19:31
od M150
hornak.active.sound píše:Mne tekla brzdofka pod pedalem,mezi kastli a kobercem :) :D


-a stacilo vymenit brzdovy valec?

...ked vymenim cely brzdovy valec urcite to nebude na skodu - odmontujem z neho trubky, vysrobujem tie dva (tusim dva su) sroby a vymenim valec? - kde vsade su tam tesnenia - aby som vedel co vsetko mam kupit. ked je zly valec znamena to ze by som mal vidiet ze to presakuje este pred posilovacom zo strany motora alebo to moze byt aj niekde vo vnutri?

Napsal: pon říj 09, 2006 20:24
od Brandy
M150 píše:...ked vymenim cely brzdovy valec urcite to nebude na skodu - odmontujem z neho trubky, vysrobujem tie dva (tusim dva su) sroby a vymenim valec? - kde vsade su tam tesnenia - aby som vedel co vsetko mam kupit.
Přesně tak. Odpojit hadičky, odmontovat dva šrouby. Nic víc, nic míň. :) Žádný další těsnění k tomu nepotřebuješ. Kup jen ten válec.

Napsal: stř říj 11, 2006 16:42
od Marek
Dusan píše:"Marek ty to mensis kazde 2 roky ? :)
Ano, já měním kapalinu každé dva roky, vždy před STK.

Napsal: ned led 28, 2007 15:14
od M150
...pri kontrole hladiny oleja som si v simol ze z brzoveho valca okolo hadicky unika kvapalina. trochu som drgol aj do druhej hadicky a zacala unikat aj tadial. dufam ze su to len zle pripevnene hadice ktore sa vplyvom mrazu nejak uvolnili - mozno je to blbost ale za ziadnu cenu si nechcem pripustit ze novy brzdovy valec je v pici. je pravda ze tie spony co su na hadickach stoja za hovno ale ked som montoval nrzdovy valec nepodario sa mi ani normalnu sk-pasku zohnat...

-a najdolezitejsia otazka: ked odmontujem hadice od nadrzky z valca, vymenim ich a dam poriadne spony zavzdusni sa valec?

Napsal: ned led 28, 2007 15:25
od Myso
nezavzdusni sa valec ale system, v tych hadickach budes mat vzduch a to sa dostane do kolobehu...moj nazor... urcite to tak bude, lebo je to mrdka :)

Napsal: ned led 28, 2007 16:51
od Dusan
no nahodis hadisky na nadobku .. nalejes kapalinu a ked zacne vytekat z hadisky nastoknes na valec.... dotiahnes spony ...a troska rukou pomackas hadicku aby vzduch ak tam este je ... ktory tam je vysiel v bublinkach do nadrzky

Napsal: ned led 28, 2007 17:08
od Vašátor
Pokud odděláš hadičky mezi kádinkou a brzdovým válcem, brzdová soustava se NEzavzdušní!! Nemusíš mít strach! Po opravě nalij brzdovou kapalinu a než sešlápneš brzdový pedál, párkrát prstem zacvrnkej do hadicek tak, aby se z nich dostali bublinky.

Napsal: ned led 28, 2007 17:35
od M150
dik za rady. trochu ma to upokojilo dufam ze problem je len v hadickach. rano skocim kupit kvapalinu. dufam ze pred obchodom dobrzdim :lol:

-co sa tyka hadic maju tam byt nejake specialne? tie co tam mam su asi benzinove lebo sa orosuju.