Stránka 1 z 3
Vola kardanu
Napsal: úte říj 03, 2006 19:53
od M150
Pri zabere najprv pocujem jemne hrknutie, potom pri jemnom pridavani (napriklad na 5 pri 60 po meste) sa to obcas tak trochu rozvibruje - vliezol som pod auto a zistil som ze to asi robi vola kardanu. Ta spojka co je pri prevodovke sa ma mazat nejak specialne alebo tam len staci natlacit vazelinu cez ten srob? - teda to ma napadlo ze spravim prve ale neviem ci to pomoze...
Napsal: úte říj 03, 2006 19:55
od Little Red Riding Hood
novej křížek na to...
Napsal: úte říj 03, 2006 20:22
od M150
to je ktore? -to co z toho trcia styri sroby? kolko to asi stoji? to sa len vymeni alebo treba robit nieco aj s prevodovkou alebo kardanom?
Napsal: úte říj 03, 2006 20:40
od Vašátor
Tou spojkou asi myslíš takovej ten tisícihran, že .... maže se obyč vazelínou pomocí tlakové maznice. Jinak skontroluj ještě uložení kardanu...takový to velký ložisko a křížky kardanu. Pokud se ozývá občas od kardanu takové podivné cinkání, budou to křížky... pokud se to občas trošku rozvybruje, nehledě na rychlosti, typoval bych to na uložení kardanu... v tom velkým ložisku.
Napsal: úte říj 03, 2006 21:35
od M150
Vašátor píše:Tou spojkou asi myslíš takovej ten tisícihran, že .... maže se obyč vazelínou pomocí tlakové maznice. Jinak skontroluj ještě uložení kardanu...takový to velký ložisko a křížky kardanu. Pokud se ozývá občas od kardanu takové podivné cinkání, budou to křížky... pokud se to občas trošku rozvybruje, nehledě na rychlosti, typoval bych to na uložení kardanu... v tom velkým ložisku.
cinkanie pocut len od cerstvo v servise nastavenych ventilov - ale to je ina tema...
co sa tyka toho rozvybrovania - kardan nema volu do stran ale ked som si lahol pod auto a rukou ho trochu pootocil tak som pocul presne ten zvuk co pocujem pocas jazdy - je to v poriadku ze kardan ide takto pootocit?
Napsal: úte říj 03, 2006 21:52
od Little Red Riding Hood
aby byl křížek v zadní otvoru, tak nemusí mít ani moc vůli.. zkontroluj to gumové uložení ložiska co je u prvního křížku jestli guma až není rozpadla, přinejhorším vyměn křížek stojí asi 250 kaček.. já když sem měl tenhle problém(cinkal mi křížek), tak sem si sehnal jinej kardan a zjistil sem že na něm je vyjebaná ta guma (uložení ložiska), takže s tim byla ještě věcí otrava.. ale už to všechno krásně funguje.. uvidíme jek na dlouho..
Napsal: stř říj 04, 2006 13:17
od Vašátor
To že jde kardan o trošku pootočit je normální...je to způsobeno vůlí v zadní nápravě. Spíš si vem někoho k ruce, kdo ti bude lehce točit s kardanem na obě strany a ty koukej na křížky, jestli drží nebo jestli mají vůli... Stačí i malá vůle. Křížky jsou dva a slouží k přenesení točivého momentu ve zlomu kardanu. Čili jeden hned za ložiskem uložení kardanu do kastle a druhej u zadní nápravy. Mně odešel zadní a projevovalo se to cinkáním při rozjezdu...vibrace nebyli.
Napsal: stř říj 04, 2006 13:25
od Marek
Podle mého názoru se jedná o opotřebení středového uložení kardanu k podlaze (kruhový silentblok s ložiskem).
Napsal: stř říj 04, 2006 13:37
od Vašátor
Marek píše:Podle mého názoru se jedná o opotřebení středového uložení kardanu k podlaze (kruhový silentblok s ložiskem).
Toď i můj názor...
Napsal: stř říj 04, 2006 15:20
od Little Red Riding Hood
každopádně výměná uložení je daleko složitější než výměna samotného křížku. nejen že musíš vyndát starý kříž, sehnat si stahovák, povolit matici co ti drží čelist (to učko ve kterém ti drží 1/2 křížku), stáhnout čelist dolů, vylisovat ložisko (jak z gumy, tak z hřídele kardanu)... je to vše náročné na nářadí a čas.. ppřípravek na vylisování křížku z čelistí, stahovák, přípravek na nalisování ložiska, a očkovej klíč, nebo golu (myslim 28??).. samozřejmě ještě to celé složit a modlit se aby to neházelo, ještě to má jednu pikantnost - segrovka co ti drží ložisko v gumě uložení se nedá sehnat (já jsem to vyřešil tak že jsem koupil asi o 4 mm větší a kus zbrousil) navíc osobně si myslím že při téhle výměně, tě nemine aj nahodit ten novej kříž...
hodně zdaru..
Napsal: čtv říj 05, 2006 10:42
od Marek
Jedna technická pikantnost: Seegerovky, které ukotvují křížové klouby v kardanu, jsou kalibrované. Při jejich demontáži je nutno si je označit a při montáži je namontovat na stejné místo. Stejně tak i oba díly kardanu se musejí vůči sobě označit a spojit v takové poloze, jak byly (neotočit o 180*). Kardan jinak bude házet !!!!!
Napsal: čtv říj 05, 2006 11:03
od Little Red Riding Hood
ano ano.. marku na tom něco bude, ale jelikož tet se vyráběj jen dva rozměry segrovek a ty mi byli uplně k hov*u, tak sem se na to vysr*l a koupil jedem rozměr a zatim je spokojenost..
Napsal: čtv říj 05, 2006 21:20
od M150
Vašátor píše:To že jde kardan o trošku pootočit je normální...je to způsobeno vůlí v zadní nápravě. Spíš si vem někoho k ruce, kdo ti bude lehce točit s kardanem na obě strany a ty koukej na křížky, jestli drží nebo jestli mají vůli... Stačí i malá vůle. Křížky jsou dva a slouží k přenesení točivého momentu ve zlomu kardanu. Čili jeden hned za ložiskem uložení kardanu do kastle a druhej u zadní nápravy. Mně odešel zadní a projevovalo se to cinkáním při rozjezdu...vibrace nebyli.
-tie krizky vyskusam aj tak ze chytim kardan jednou rukou pred krizikom druhou za nim a skusim otocit kazdu cast do inej strany?
-tie vybracie sa prejavuju skor takym trhanim celym autom pri miernom rozjazde - ked idem za niekym v meste a on sa pomaly rozbieha takze len malo pridavam
-podla toho co to robi sa mi nejak nezda ze by to bolo to stredove lozisko. Este budem asi chvilu tvrdohlavy ale hned ked budem mat cas sa trochu pod autom povalam a pridem zase s dvesto otazkami.
A aby som nezabudol - dakujem vsetkym za rady.
Napsal: čtv říj 05, 2006 21:34
od Little Red Riding Hood
možná pokut by se našla možnost, tak můžeš zkusit vyměnit celej kardan (bude to min pracnější a náročnější) a pak třeba v klidu někdy zkusit GO kardanu..
Napsal: čtv říj 05, 2006 21:39
od Ivo
Little Red Riding Hood píše:možná pokut by se našla možnost, tak můžeš zkusit vyměnit celej kardan (bude to min pracnější a náročnější) a pak třeba v klidu někdy zkusit GO kardanu..
Tak přesně kakto jsem vyřešil i já. Akorád že o ten kardan nachystaný na GO zakopávám v garáži a vůbec se do toho nechce. Ale ten náhradní je zatím v pohodě, takže mám čas.