Stránka 1 z 4

Takový pokus ze sáním

Napsal: úte říj 03, 2006 15:17
od pavel83
Někde jsem tady viděl diskusi na téma úpravý sáni žigulu, tak jsem se rozhodlněco takového skusit a výsledek nic moc, tak snad to někomu pomůže aby se vyhl stejných chyb.
Pokus 1. vyvedl jsem hadici (taková ta papírová vroubkovaná, uvnitř s hliníkem) ze sáni kolem baterky (mezi světlem a baterkou) do takové oválné díry v přední masce (průměr hadice 4,5cm) doufal jsem že při věčích rychlostech tlak vzduchu sebou strhne víc paliva a pojede to líp. Nakonec se ukázalo že to tak je, výkon vzrostl (nepatrně ale vzrostl) ale při otáčkách na volnoběh to nebylo ono. motor se dusil, po zařazení neutrálu (z kopce) chcípl (pokud byl pod sytičem tak ne). ideálním řešením by byla asi hadice o věčím průměru, s hladkými stěnami a do předu dát nějaký širší trychtýř aby se vešel za přední masku.
Pokus 2 vyměnil jsem takový ten přepínač na sáni vzduchu zima léto za bimetalový. Původně jsem chtěl vyvést sáni studeného vzduchu ven ale po předchozím neúspěchu sem se na to vykašlal. Bimetal je od výroby nastavený na 32nebo 36 stupňů (teď fakt nevím) a palivo (benzín u plynu to asi nemá vliv) nekondenzuje na stěnách a líp to jede. Dobrá věc je taky že se motor zahřeje dřív (o hodně dřív, až zas ho budu startovat při -33 tak mi snad po 20km rozmrne celé přední okno) Tůhle úpravu jsem se rozhodl si nechat akorát možná to sáni studeného vzduchu vyvedu za baterku ať je ten vzduch fakt studený ať to má v létě z čeho tu správnou teplotu namíchat.
toď vše.

Napsal: úte říj 03, 2006 15:38
od JmJ
Pokud udelas naporove sani, tak muze dochazet k tomu, ze tlak vzduchu v karburatoru je vetsi nez tlak plaliva a to pak rozhodne dobrotu delat nebude. Tezko rict, pri jakych rychlostech se co bude dit.

Jde o to, ze na volnobeh tam peres tou hadici vzduch, ten se ale zastavi o zavrene klapky a tlak vzduchu stoupa, zatimco tlak paliva ne. Tlak vzduchu tak muze naopak palivo tlacit zpet do plovakove komory. Je zapotrebi stejny tlak vzduchu privezt asi i k hladine plovakove komory. Ale to uz asi melu moc zmatky.

bimetal je fajn vec. od dob co ho mam, mam ve filtrboxu uz rok uplne sucho. driv sem tam mel obcas docela hodne vody.

Napsal: úte říj 03, 2006 15:39
od LukasJachim
Takhle vyvedený sání je třeba u renaultů - u R21 nebo u R5 je taková hadrová roura s drátěnejma výztuhama, a má to nácuc hned za maskou vedle chladiče. Myslel sem ale že to bude spíš kvůli chladnějšímu vzduchu zvenčí nebo aby to zbytečně nenacucávalo bordel z motorového prostoru, než kvůli tlaku vzduchu při vyšší rychlosti. Když to tam není tak to ale stejně na výkonu nepoznám...

Napsal: úte říj 03, 2006 15:41
od Marek
Především je potřeba vědět, že při jízdě z kopce se nevyřazuje rychlost - to je největší kravina, kterou řidič může udělat !!!
Jinak samozřejmě dojde k tomu, že nápor vzduchu udusí motor, protože dojde k prudkému ochuzení.

A teplota nasávaného vzduchu v žádném případě nemá vliv na rychlost ohřívání motoru!!! To je kravina jak barák. Krmíš nás blbinama, člověče!!!


Ale jinak náporové sání není nic nového. Ladě chybí, to jistě víme všichni, nicméně v kombinaci s LPG to nebude dělat dobrotu, rychlost plnění je pro LPG moc velká.

Napsal: úte říj 03, 2006 18:15
od Brandy
Marek píše:Především je potřeba vědět, že při jízdě z kopce se nevyřazuje rychlost - to je největší kravina, kterou řidič může udělat !!!
Nekde jsem cetl, ze to neni dobry na prevodovku, ale nikdo mi to neveri. Co si o tom myslite?

Napsal: úte říj 03, 2006 18:20
od Ivo
Brandy píše:
Marek píše:Především je potřeba vědět, že při jízdě z kopce se nevyřazuje rychlost - to je největší kravina, kterou řidič může udělat !!!
Nekde jsem cetl, ze to neni dobry na prevodovku, ale nikdo mi to neveri. Co si o tom myslite?
V zimě nevyřezuju vůbec a když není sníh, tak záleží na tom jak si zrovna vzpomenu. Ale když se tak nad tím zamyslím, tak většunou ten kvalt zařazený mám i z kopce.

Napsal: úte říj 03, 2006 18:24
od Brandy
No ja jsem nevyrazoval nikdy. A potom, co jsem si precetl, ze to nici prevodovku, to uz nedelam tuplem. Spousta lidi mi ale tvrdi, ze je to blbost, a vesele vyrazujou.

Napsal: úte říj 03, 2006 18:28
od Nulašestka
S kopce jezdím zásdaně pouze a jedině na neutrál,výjimku tvoří hustý déšť a zimní ježdění.Je mi docela fuk kdo si co myslí,pro mě je směrodatná podstatně nižší spotřeba,jede se tiše a jak už jsem jednou psal,motorem mi to brzdí až hrůza,to bych musel mít pořád nohu na plynu. :lol: Můj dojem je ten že převodovce to absolutně nevadí,neboť na mém autě se tak najelo cca 150tis.Km a převodovka byla jak víno.Spíš to ničí motor(ale těžko říct,u mě se jezdilo s vypínáním motoru,což já si netroufnu a navíc takovým tím stylem že "rozkulit to s plynem na podlaze a vyřadit/vypnout motor,takže pro motor vcelku čočka... ),no řeším to tak že vždycky ustálím chvíli předtím otáčky,vyřazuji třeba z 2500-3000 Ot/min a nevyřazuju pokud jsem to předtím hnal,nebo když jedu pilu. :wink:

Napsal: úte říj 03, 2006 19:00
od JmJ
Psalo se to tu uz mockrat :-)

Takze u aut vybavenych odpojenim volnobehu se s kopce jede s kvaltem levneji jak na neutral. Druhak tim motor po tahu do kopce chladim vyrazne lepe s kvaltem nez na neutral (FOMA je svedkem vyrazneho ochlazeni :-) ), tretak setrim brzdove desticky a to bych rekl ze ne malo. Jak jsem jiz nekde psal, dokazu po zname trase mezi dedinama ujet 12 km a zabrzdit brzdou az doma u baraku.

Nevim ze by jedno nebo druhe nejakou cast auta vylozene nicilo. Nechat zarazeno po podani vysokeho vykonu je vhodne. Ja jsem se motorem brzdit naucil, motoru sem zatim neublizil, prevodovce taky ne a spotrebu mam hezkou:-). Vic asi neni co dodat :-)

Napsal: úte říj 03, 2006 19:04
od Nulašestka
JmJ píše:spotrebu mam hezkou
Prozradíš co si pod tím mám představit? :D

Napsal: úte říj 03, 2006 19:13
od JmJ
Nulašestka píše:
JmJ píše:spotrebu mam hezkou
Prozradíš co si pod tím mám představit? :D
cely leto mene nebo rovno 7 litrum , nejmin 6.7, dalnice (D1 tam a zpet pri 120km/h) 8 litru

Napsal: úte říj 03, 2006 19:17
od Nulašestka
Tak to je solidní spotřeba. 8)

Napsal: úte říj 03, 2006 19:21
od radek mb
já jsem zvyklej nevyřazovat z náklaďáku,a za druhý by mě to stejně zdechlo...a za třetí:ten zvuk maďara,když to v něm pořádně práská,ten mě vždycky dostane :twisted:

Napsal: úte říj 03, 2006 19:27
od JmJ
Nulašestka píše:Tak to je solidní spotřeba. 8)
jak prituhne, prestane se jezdit po vyletech, tak zas budem nekde na 9 - 10 pri courackach kolem mesta. halt se budu muset krotit :-(

Napsal: úte říj 03, 2006 22:08
od Krwel
Vyrazovani se nebranim, pokud je rychlost, kterou to drzi mnou pozadovnana, pokud chci brzdit, tak brzdim motorem. Jinak se zarazenou rychlosti se motor samozrejme lepe chladi i maze.