Stránka 1 z 1

Oprava prednej kapoty - lem

Napsal: pon zář 25, 2006 09:04
od slavoj
Robil uz niekto z vas opravu prednej kapoty, myslim ten zahnuty lem na prednej casti co tak casto hrdzavie na Lade 2105?
no ja som sa do toho pustil cez vikend, pretoze asi pred 2 mesiacmi som to spravoval, ale iba z vonkajsej casti a teraz sa mi znova ukazali hrdzave skvrnky, tak som bol zvedavy preco je tomu tak. No chce to odvahu a sikovnost pustit sa do toho. Dal som dole kapotu polozil som si ju na stol, aby som mal k tomu dobry pristup. Tak zacal som zlahka otvarat tie prelozene plechy, ktore su zahnute do seba. Zacal som to robit iba v tej casti, kde sa mi objavili tie skvrny, no ale ked som zbadal co sa tam nachadza bol som zhrozeny a radsej som to otvoril po celej sirke kapoty. Normalne tam bolo vsetko mokre, kopa hrzdavych ciastociek plechu teda bol som rad, ze sa to ukazalo iba na malej casti a neodpadol mi cely lem :) Rozmyslal som nad tym, odkial sa tam berie ta voda. Ked som prezeral tie vystuze kapoty, tak jednoznacne som dospel k zaveru, ze to vsetko tecie od tej nasavacej mriezky. Tie zvody na vodu, su robene tak, aby vlastne vsetko stekalo do predu, kde su len male otvory na odtok vody / take male dierky cca 1cm /. No lenze tie otvory sa casom zanesu spinou a uz su neucinne a vsetka voda sa drzi v tom prednom leme kapoty. Teda je uplne zbytocne, opravovat to len zvonku, nejakym prebrusenim a vytmelenim. Pomoze jedine to otvorenie zahybov, alebo cele vyrezanie a navarenie noveho plechu. Ja som to ocistil drotenym kotucom na vrtacke, poriadne namocil hrdzistopom a natrel hrubou vrstvou rezistinu tak, aby sa dostal aj dalej kde som sa uz fyzicky nedostal kotucom a zabranil dalsiemu vtekaniu vody do lemu. Jednu cast vnutorneho plechu som musel aj vysekat a nahradil som to tekutym kovom. Po zaschnuti som zacal lemy vyklepavat do povodneho stavu, teda zahnut jeden do druheho a davat pozor na vzhlad, aby to potom nevyzeralo horsie ako predtym. Teda pouzivat klampiarske pomocky, alebo postacia aj 2 kladiva na dorovnanie nerovnosti. Ked som to dostal do pozadovaneho stavu, tak som to obrusil az na plech, zatrel zakladnou farbou a naniesol tmel na dorovnanie. Potom uz nasledoval klasicky priebeh vybrusenie, znovu tmelenie do konecnej podoby, teda vyrovnanie najmensich nedostatkou, znova prebrusenie 400-kou smirglom, strieknutie plnicom 2x a konecne striekanie farbou tiez 2x.
Tak som zvedavy ako dlho to bude mat ucinok, v pripade, ze sa to ukaze do pol-roka, tak to budem musiet vyrezat a navarit novy plech, aby sa to nesirilo dalej, ale potom uz tu prednu cast budem riesit inac aby sa zamedzilo tomu vtekaniu vody.

Napsal: pon zář 25, 2006 15:18
od gogo
...no sobotu si obetoval, nechcem brat iluzie, zima este neskonci a povyskakuje to odznova. Ak to uz bolo raz chytene, tak to pojde dalej. Snad lepsie riesenie je vymena kapoty za inu, lepsiu, a hned dovnutra nastriekat nejaky olej......hrdza tam uz bude tak ci tak, no nebude sa tak rychlo sirit. Alebo potom ako si pisal. Odrezat cely lem a dat novy....prace je to mozno rovnako vela a s dlhsim ucinkom.

Napsal: čtv lis 09, 2006 14:06
od EMI
ošetření dutin je základ! Každý auto ve skutečnosti zrezne zevnitř!

Napsal: stř lis 15, 2006 20:39
od M150
...mozno trochu OT ale myslim ze je to pribuzna tema - tiez sa vam stava ked prsi ze otvorite kufor a donutra sa naleje voda z tych dier co su znutra veka?

Napsal: čtv lis 16, 2006 07:07
od Luděk Musil
Jo. L.

Napsal: čtv lis 16, 2006 08:38
od Richard Novotný
Musel jsem silikonem objet zámek i nápis LADA a pak to přestalo.